Hogyan használd a kulcsszavakat a szövegben?

Miről fogsz olvasni?

Tudni szeretnéd, hogyan befolyásolják a kulcsszavak a keresőmotorok rangsorolását? Érdekel, hogyan helyezheted el őket a szövegben úgy, hogy valóban beváltsák a kívánt eredményeket? Az oldalad organikus forgalmának növeléséhez elengedhetetlen, hogy minél jobb pozícióban jelenj meg a keresők találati listáján, ehhez pedig alapvető, hogy megfelelően használd a kulcsszavakat a szövegben. A kulcsszókutatás folyamatáról egy másik cikkünkben beszélünk bővebben, mostani írásunkban pedig olyan tippeket mutatunk, melyek segítségével te is hatékonyan használhatod a kulcsszavakat a tartalmaidban, hogy a látogatók és a keresőmotorok érdeklődését egyaránt felkeltsd.

Kulcsszavak jelentősége a tartalommarketingben

A kulcsszavak olyan szavak vagy kifejezések, amelyeket a felhasználók a keresőmotorokba írnak ahhoz, hogy információhoz jussanak az őket érdeklő témában. Például, ha a “legjobb pizza receptek” kulcsszót írjuk be mondjuk a Google keresőbe, akkor valószínű, hogy a közeljövőben pizzasütést tervezünk, és erről szóló tartalmakat szeretnénk olvasni az interneten. 

A keresőmotorok célja pedig, hogy a lehető legrelevánsabb tartalmakat tárják a látogatók elé. A megfelelő kulcsszavak kiválasztása és használata a keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett keresési hirdetések (PPC) esetében egyaránt nélkülözhetetlen, hiszen ezek segítenek megérteni a keresőmotoroknak, hogy a felhasználókat milyen tartalmak érdeklik pontosan. És ha a keresett kulcsszóra optimalizált, jó minőségű, egyedi tartalmat találnak az oldaladon, akkor azt jó eséllyel meg is fogják mutatni a találati listákon. Ezzel nemcsak a weboldalad forgalmát növelheted hatékonyan, de a célközönséged elérésében is segíthet.
Kijelenthetjük tehát, hogy a kulcsszavak központi szerepet töltenek be a keresőmarketingben.

Milyen kulcsszavakat különböztetünk meg?

A kulcsszavakat több kategóriába sorolhatjuk attól függően, hogy milyen keresési mennyiséggel rendelkeznek, illetve mekkora a verseny rájuk.

A rövid, maximum egy vagy két szóból álló head kulcsszavak – mint például a “hitel” – magas keresési mennyiséggel bírnak és a verseny is igen nagy rájuk. Míg a long tail kulcsszavak – ahogy a példában is szereplő “szabad felhasználású hitel kalkulátor” – kevesebb keresést generálnak ugyan, de az értük szóló verseny is alacsonyabb, így könnyebb velük jobb pozícióba kerülni. 

Éppen ezért fontos, hogy ne csak a magas keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavakra fókuszálj a kulcsszó gyűjtés és a tartalommarketing stratégia kialakításakor, hanem a long tail szereplőkre is. Hiszen pont ezekkel tudsz az igazán specifikus keresésekre célozni, amivel jelentősen növelheted az esélyét annak, hogy a keresési találatokban a te tartalmad is megjelenjen.

Hol érdemes elhelyezned a kulcsszavakat?

A megfelelő kulcsszavak a szövegben nélkülözhetetlenek a hatékony keresőoptimalizáláshoz. Íme néhány tipp, hogyan használd őket helyesen a tartalomgyártás során.

Hogyan használd a kulcsszavakat a szövegben?
Forrás

Címek és alcímek

A kulcsszavak szerepeltetése a címekben és alcímekben növeli az oldal relevanciáját a keresőmotorok szemében. A H1, H2 és H3 címsorok használata strukturáltabbá és átláthatóbbá teszi a tartalmat, így nemcsak a keresőmotorok tájékozódását segíti, de a felhasználói élményt is jelentősen javítja. Tegyük fel, hogy van egy blogbejegyzésed arról, hogyan válasszuk ki a legjobb futócipőt. Ez esetben a kulcsszó a “legjobb futócipő” lesz, és így nézhet ki a címsorok struktúrája:

H1: A legjobb futócipőt keresed? Mutatjuk, mire figyelj a vásárlásnál

  • H2: Miért fontos a megfelelő futócipő?
    • H3: Egészségügyi előnyök
    • H3: A teljesítmény növelése
  • H2: Hogyan válaszd ki a legjobb futócipőt?
    • H3: Lábforma és pronáció
    • H3: Futási stílus és környezet

Meta leírás

A meta leírás egy rövid, legfeljebb 160 karakter hosszú összefoglalása az oldal tartalmának, ami szintén megjelenik a keresési találatok között. Fontos, hogy tartalmazza a kulcsszavakat, mert ez segít a keresőmotoroknak és a felhasználóknak is megérteni, miről szól az oldal, így nagyobb eséllyel fog megjelenni a releváns keresésekre.

Például: “Fedezd fel a legjobb futócipőket 2024-ben! Tippek, vélemények és ajánlások, hogy megtaláld a tökéletes cipőt.”

URL

Az URL-ben való kulcsszóhasználat szintén nagymértékben elősegíti a rangsorolást és növeli az oldal keresőbarát jellegét. Emellett a felhasználók számára is hasznos, mivel egyértelműen megmutatja az oldal tartalmát, növelve ezzel a kattintási arányt.

Például, ha egy oldal URL-je https://pelda.hu/legjobb-futocipok-2024,
az sokkal informatívabb és vonzóbb, mint egy általános, de semmitmondó
https://pelda.hu/cikk123.

Éppen ezért fontos, hogy ne csak a tartalmad címsoraiban, de az elérési útvonalban is helyezd el a kulcsszót.

Első bekezdés

Az első néhány mondat rendszerint az adott téma bevezetője, avagy leadje szokott lenni, ami alapján a keresőmotorok gyorsan felismerik a cikk témáját, illetve a felhasználók is azonnal látják, hogy a tartalom releváns-e számukra vagy sem. Éppen ezért fontos, hogy lehetőleg már itt is szerepeljenek a kulcsszavak a szövegben, ezzel is növelve az oldal láthatóságát, és a felhasználói elégedettséget.

Például: “A legjobb futócipők kiválasztása 2024-ben nem könnyű feladat, de mi segítünk neked megtalálni a tökéletes darabot…”

Képek ALT szövege

A képek ALT szövege nemcsak a SEO-t segíti, hanem a látássérült felhasználók és a keresőmotorok számára is ez írja le, hogy mi látható az adott képen. Éppen ezért az ALT szöveg megadásánál törekedj a minél pontosabb képleírásra, és a kulcsszó használatára, ezzel is segítve a keresőket a tartalmad relevanciájának megállapításában.

Például: “legjobb futócipők 2024 piros színben”.

Szöveg

Fontos, hogy a tartalmaid elsősorban a felhasználóidnak készüljenek, ne a keresőmotoroknak. Éppen ezért a szövegben ne vidd túlzásba a kulcsszavak használatát mert az mesterségesnek hat és ronthatja az olvasói élményt. Kerüld a kulcsszavak halmozását, és igyekezz minél természetesebben elhelyezni őket. Keress kapcsolódó kulcsszavakat, amiket szintén felhasználhatsz a tartalmad színesítésére.

Kiegészítő kulcsszavak alkalmazása a szövegben
Forrás

SEO mesterfogások: így helyezd el a kulcsszavakat a szövegben!

A kulcsszavak megfelelő elhelyezése a szövegben az egyik legfontosabb SEO technika, ha viszont rosszul használod, többet árthatsz vele, mint amennyit használsz.

Milyen hibákat érdemes elkerülni a kulcsszavak elhelyezésénél?

Erőltetett módon jelennek meg a szövegben

Ahogy már az előbbiekben is említettük, elengedhetetlen, hogy a kulcsszavak természetesen illeszkedjenek a szövegbe.

Ha egy kulcsszót erőltetetten, nyakatekert mondatokkal próbálsz beleszuszakolni a szövegbe, az nemcsak az olvasók számára lehet zavaró, de a keresőmotorok akár meg is büntethetnek érte.

Minél szórványosabban, és könnyedebben jelenik meg a tartalomban a kulcsszó, annál olvasmányosabb lesz a szöveg, amit nem csak a felhasználók, de a keresők is díjaznak. Nézzünk egy jó és egy rossz példát az “egészséges étrend” kulcsszóra.

Rossz példa: “Az étkezési szokások megváltoztatása az egészséges étrend követése által kifejezetten hasznos lehet annak érdekében, hogy energikusak és fittek maradjunk.”

Jó példa: “Az egészséges étrend alapvető szerepet játszik a mindennapi jóllétünkben. A friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztása, valamint a megfelelő mennyiségű víz bevitele mind hozzájárulnak ahhoz, hogy energikusak és fittek maradjunk.

Halmozod a kulcsszavakat

A kulcsszavak túlzott ismétlése – avagy keyword stuffing – szintén káros hatással lehet a weboldalad megítélésére. A keresőmotorok könnyen felismerik a kulcsszóhalmozást és akár hátrébb is sorolhatnak miatta. Az optimális kulcsszósűrűség általában 1-2% között van, ami azt jelenti, hogy egy 100 szavas szövegben ideálisan mindössze 1-2 alkalommal szerepel a kulcsszó.

Irreleváns kulcsszavakat használsz

Csak olyan kulcsszavakat használj a szövegben, amik szorosan kapcsolódnak a tartalomhoz. Ha irreleváns kifejezéseket teszel bele, az nemcsak az oldal hitelességét csökkenti, de a keresőmotorok sem kedvelik.

Emellett sokszor előfordul, hogy a hibás tartalomstratégia miatt a SEO szövegírás során olyan kulcsszavakat is felhasználsz, amelyek akár más önálló tartalomként is megállnák a helyüket, ezért erre is mindenképp érdemes odafigyelni.

Például az “egészséges étrend” kulcsszóra készült blogcikkedben sokszor használod az “egészséges étrend minta”, vagy az “egészséges étrend fogyáshoz” kulcsszavakat is, amikre akár további, egyedi tartalmakat is gyárthatnál, így azonban már elvész a SEO erejük.

Kizárólag a kulcsszavakra fókuszálsz

Ha csak a kulcsszavakra összpontosítasz, a szöveg száraz és unalmas lesz. Fontos, hogy ezek mellett szinonimákat és kapcsolódó kifejezéseket is használj, éppen ezért a másodlagos és kiegészítő kulcsszavak fontosságát sem szabad alábecsülni.

Például az “egészséges étrend” mellett használhatod az “egészséges táplálkozás” vagy a “megfelelő étkezési szokások” kifejezéseket is, így még könnyedebbé, színesebbé teheted a tartalmat. 


Tipp: Az általunk leginkább ajánlott eszközök kulcsszó keresésre a Google Keyword Planner és az Ahrefs.

Nem frissíted a tartalmat

A keresőoptimalizálás egy folyamatosan változó terület, így fontos, hogy időnként a már meglévő tartalmaid is frissítsd. Érdemes rendszeresen felülvizsgálni az oldalon megjelenő blogcikkeket, termék- és szolgáltatás oldalakat, hogy minden esetben aktuális információkat tartalmazzanak. Új kulcsszavak beillesztésével és a régiek fissítésével pedig biztosíthatod, hogy az oldalad mindig naprakész legyen, és megfelelően tájékoztassa a látogatóidat.

Ezeknél a tartalmaknál is érdemes figyelned a kulcsszavakra!

A kulcsszavak alkalmazása nemcsak a fő szövegekben fontos, hanem a belső linkek, videós tartalmak és közösségi média posztok esetében is.

Kulcsszavak használata a belső linkekben

A kulcsszavakat akár belső linkként is használhatod, amivel szintén sokat hozzátehetsz a weboldalad SEO-jához, és még a felhasználói élményt is javíthatod. Fontos, hogy ezek is természetes módon illeszkedjenek a szövegbe és olyanokat használj a horgonyszövegként, amelyek pontosan leírják a linkelt oldal tartalmát.

Ha például a hivatkozott oldal hasznos SEO tanácsokkal foglalkozik, – esetleg pont erre a kulcsszóra íródott, – akkor a “SEO tanácsok” vagy “SEO tippek kezdőknek” kifejezések megfelelő horgonyszövegként szolgálhatnak az átlinkeléshez.

Kulcsszavak a videós tartalmakban

Videók esetében a kulcsszavakat a címben, a leírásban és a tagekben is érdemes alkalmazni. A főcím legyen figyelemfelkeltő és tartalmazza a kulcsszót, ami a videó lényegét tükrözi. A szöveges leírásban a releváns kulcsszavak használatával ismertesd a videó tartalmát és tüntesd fel a legfontosabb tageket is, így segíted a keresőket abban, hogy minél könnyebben beazonosíthassák a tartalmad.

Kulcsszavak a közösségi médiában

A kulcsszavak beépítése a posztokba, hashtag-ekbe és a profil leírásába szintén növeli a láthatóságot. Használj releváns hashtag-eket, például #SEOtippek vagy #VideóMarketing, hogy a posztjaidra gyorsan és egyszerűen rátalálhassanak az érdeklődők. A leírásban szintén érdemes olyan kulcsszavakat alkalmaznod, amelyek a lehető legjobban tükrözik a profilod.

A kulcsszavak a szövegben elengedhetetlenek a sikerhez!

Arra a kérdésre tehát, hogyan használd a kulcsszavakat a szövegben, nem csak egy válasz létezik. Ahogy láthattad, számos fontos tényezőre kell odafigyelni, ha viszont mindezeket konzekvensen alkalmazod a tartalomgyártás során, biztosan meg fog térülni az alaposságod. Ha viszont úgy érzed, sem időd, sem pedig elég energiád nincs erre, fordulj hozzánk bizalommal! Szakértői csapatunk teljes körű segítséget nyújt a SEO stratégiád megtervezésében és végrehajtásában, hogy vállalkozásod kiemelkedhessen a digitális térben.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!

A kitöltés kötelezettségmentes.