Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
A KomfortZóna az EON egyik aloldalaként működik, az EON szolgáltatásait népszerűsíti. Az oldal elsősorban kazán, klíma és konvektor jellegű témákat dolgoz fel. Célja a lakossági érdeklődők megfelelő információkkal való támogatása, ami segíti őket a vásárlási döntés meghozatalában.
A SEO projekt megkezdésekor a KomfortZóna teljes új weboldalként funkcionált, nulla látogatóval. Így különösen nagy kihívás volt organikus forgalmat terelni az oldalra, ezzel pedig potenciális ügyfeleket hozni az EON számára!
Ahhoz, hogy egy újonnan indult weboldallal látogatókat szerezz az alábbi 3 dolgot mindenképp szem előtt kell tartanod:
Az együttműködés 2017 szeptember elején kezdődött és 2018 május végéig tartott. Ezalatt az időszak alatt összesen 37,510 látogatót sikerült szereznünk, csak keresőoptimalizálással!
Az eredmények azonban a mai napig éreztetik hatásukat, 2020 március 25-ig bezáróan összesen 185,235 látogató érkezett a weboldalra, ami a teljes forgalom közel 85%-nak felel meg.
A 2019 október elejétől látható forgalomcsökkenés annak köszönhető, hogy a cikkek bizonyos részét új domain alá költöztette az EON. Ennek értelmében a Komfortzóna weboldalának forgalma csökken, ugyanakkor az eon.hu-n található blog oldal forgalma növekszik.
Az ügyféllel egyeztetve első lépésben meghatároztuk azokat a kiinduló kulcsszavak, melyek a kulcsszókutatás alapját képezték. Ebben a fázisban az a cél, hogy a téma szempontjából releváns kifejezések mellé pontos számadatokat társítsunk. Kulcsszókutatás nélkül nagy annak a valószínűsége, hogy olyan tartalom kerül előállításra, amely a célcsoportunk számára irreleváns, nehezen értelmezhető vagy egyáltalán nem is keres rá.
Miután kiválasztottuk a top kulcsszavakat, elkészítettünk egy 3 hónapos tartalomstratégiát, melyben meghatározásra került, hogy milyen típusú cikkeket érdemes elkészíteni a kiválasztott kifejezésekre. A tartalomstratégia véglegesítése után átadtuk a SEO wireframeket (cikk vázlatokat) az ügyfél számára. A wireframe a SEO barát szövegírás alapját képezi és magában foglalja a fókusz kulcsszót, a végső URL-t, cím alternatívákat, alcímeket, javasolt szószámot, képeket, továbbá olyan kérdéseket, amelyek megválaszolásával elkészülhet a szakmailag is kifogástalan cikk.
A végleges, publikálásra kész cikkek szakmaiságát egyrészt az ügyfél, másrészt a szakmai szövegírók garantálták.
A kampány szeptember elején indult és már a hónap végén lehetett látni a SEO tevékenységek – kezdetben – apró eredményeit. A cikkek október elején kerültek publikálásra.
A keresőknek több időre van szüksége, hogy egy jól megírt tartalom jó helyen legyen rangsorolva, így egy ma megírt cikk eredménye a legtöbb esetben is néhány hónap távlatában lesz érezhető. A KomfortZóna oldalán azonban november közepétől már láthatóan növekedett az oldal látogatottsága, ami a kampány végezte után is tovább emelkedett.
A megfelelően optimalizált cikkeknek köszönhetően több kulcsszóval is top 3 helyezést értünk el a KomfortZóna esetében. Ezekre a kulcsszavakra havonta több százan keresnek a Google-ben. A cikkek alapkövét a téma szempontjából releváns kifejezések fektették le (klíma, kazán, konvektorcsere), biztosítva azt, hogy a látogatók döntő többsége potenciális ügyfél/jövőbeni vásárló az EON számára.
A marketing menedzserek fejében gyakran merülnek fel a következő kérdések:
Az online marketing egyik nagy előnye, hogy szinte kivétel nélkül minden mérhető. Az analitikai eszközökkel mi pontosan végigkövethetjük, hogyan teljesít egy kampány, lehetővé téve akár a gyors és dinamikus javításokat is.
Összes megszerzett látogató a 2017.09.01-2018.05.31. közötti időszakban
A kampány időszak alatt fizetett hirdetésekkel összesen az EON-nak 45,568, míg keresőoptimalizálással 37,502 látogatót sikerült elérnie. Önmagukban ezek a számok azonban nem elég beszédesek, meg kell vizsgálni, hogy milyen költséget jelentettek az egyes projektek az EON számára.
A látogatók megszerzésére fordított költség a 2017.09.01-2018.05.31. közötti időszakban.
A fizetett hirdetések közel 3 millió Ft költséget jelentettek, szemben a 2 milliós SEO költségekkel. Egy látogató megszerzésének átlagos költsége forintban így a fizetett hirdetések esetében 64,9 Ft, míg a SEO esetében 53,3 Ft.
Látható, hogy aki hosszú távú eredményeket szeretne elérni és látogatókat hozni a weboldalra, annak a SEO jobb választásnak bizonyul.
A SEO és PPC mérőszámokat aktualizálva még inkább kivehető a keresőoptimalizálás hosszú távú eredményessége. A 2 millió Ft-os költés mellett 185,235 látogatót sikerült a weboldalra terelni, ezzel pedig 10,8 Ft-ra csökkent az egy látogató megszerzésének a költsége. A cikk frissítésének időpontjában nem fut aktív PPC kampány, ami a Komfortzóna termékeit népszerűsítené, így teljeskörű összehasonlításra sincs lehetőségünk. A korábbi költségeket figyelembe véve azonban becslést adhatunk arra vonatkozóan, hogy a fizetett hirdetés (PPC) – a projekt ezen szakaszában – közel hatszor drágább marketingcsatornának minősül a keresőoptimalizálással szemben.
A KomfortZóna oldala kezdetben kevés kulcsszóra (31) jelent meg a találati listában a versenytársakhoz képest, így minimális volt az esélye annak, hogy egy webes keresés következtében újabb ügyfelet szerezzen az EON. A közös SEO projekt végére viszont már jelentős mértékben megugrott ez a szám.
Kulcsszavak száma a találati listában a top versenytársakhoz képest 2017 szeptemberében
Kulcsszavak száma a találati listában a top versenytársakhoz képest 2018 májusában
A kitöltés kötelezettségmentes.
Ezeket olvastad már?