Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
Weboldalunkat indexeli a Google, működik a tartalommarketing és még linkeket is sikerült szereznünk. Jogosan hihetnék azt, hogy kezünkben a SEO működő receptje. Általában ekkor üt be a krach.
Az organikus forgalomra sokan úgy tekintenek, mintha az alanyi jogon járna nekik, mások pedig mindent megtesznek, hogy a Google a keresési eredmények élére repítse őket.
A túlzott magabiztosság vagy a kétségbeesett növekedési stratégia azonban sokszor megbosszulja önmagát.
Elhoztunk három konkrét SEO katasztrófát, ami mindkét esetre példával szolgál. A cikkben az esetek leírásán túl tanácsokkal szolgálunk, hogy megkíméld magad a beszakadó grafikonok okozta frusztrációtól.
A Chilisauce.com mögött egy rendezvényszervező cég áll, akik a céges események és hétvégi programok mellett legénybúcsúk szervezésével is foglalkoznak.
A legénybúcsú szervező cégek jelentős része a legnagyobb kereslettel rendelkező piacon, az Egyesült Királyságban kezdik meg működésüket. Az ügyféligények kielégítésére azonban egyre több városba szerveznek a cégek legénybúcsúkat, így a kínálattal együtt a potenciális ügyfelek köre is bővül, ami már túlmutat az Egyesült Királyságon.
Feltehetően ennek a növekedési folyamatnak eleget téve váltott a Chillisauce.co.uk a globális brand érzését keltő Chillisauce.com domainnévre. A migrációval együtt ugyan megújult a honlap arculata, azonban a szolgáltatások típusa és az oldal struktúrája nem változott. A migráció után az üzletileg fontos kifejezések pozíciói visszaestek, néhány korábban jó pozícióban rangsoroló kifejezést célzó cikk pedig teljesen eltűnt a találati lista első oldaláról.
Ha egyáltalán nem irányították volna át az oldalt, akkor az új domainen sokkal mérsékeltebb organikus forgalmat látnánk, míg a helyes migrációval a havi 20.000 körüli organikus forgalom teljesen átmenthető lett volna. Mi történt?
Chillisauce.com a domainmigráció után
Bár a pénzt termelő oldalak és a cikkek helyesen mutatnak 301-es átirányítással az új URL-re, azonban a képeket vagy nem irányították át, vagy eltörtek ezek az átirányítások. Jelenleg is gond nélkül elérhetőek a régi weboldal képei.
Ez azért jelent problémát, mert több link is mutathat és mutat is a korábbi képekre. A migráció után ezek a linkek nem lesznek hatással az új domainre.
Szolgáltatást közvetlenül értékesítő aloldalakra nehéz minőségi linkeket szerezni, míg egy érdekes cikkre, értékes tanácsokat tartalmazó kutatásra mások is sokkal szívesebben mutatnak akár linkkel is.
Ebből adódhat, hogy a tranzakciót ugyan a releváns landolóoldalon realizáljuk, azonban a látogató a keresőből a cikk témájára keresve érkezik. Bár üzleti szempontból a szolgáltatásoldal kétségkívül fontos, azonban ha elveszítjük az ügyfélszerzést segítő cikkek pozícióit, akkor különösen érzékenyen érinthet a veszteség.
A Chillisauce bár helyesen átirányította az új weboldalra a cikkeket, azonban a korábban helyes URL struktúrát véletlenszerű karakterek váltották fel.
Korábbi URL: http://blog.chillisauce.co.uk/top-100-travel-photographers-in-the-world/
Új URL: https://chillisauce.com/blog/post-5ea5e4e9bd05b7643419
A hiányos átirányítások és a blog SEO elveket figyelmen kívül hagyó új URL struktúrája szinte megfelezte a korábbi organikus forgalmat, amit azóta sem tudott visszaszerezni a weboldal.
MI TANULHATUNK AZ ESETBŐL?
Átirányításoknál érdemes a statikus oldalakon túl olyan elemeket is átirányítanunk, amiknek bár elsőre nem tulajdonítanánk jelentőséget, (PDF, képek) azonban könnyen lehet, hogy valaki linkkel mutat az adott elemre.
Egy új keretrendszerre való átálláskor nem érdemes kompromisszumot kötni olyan fontos On-Page SEO elemek tekintetében, mint az URL cím, oldalcím vagy a címsorok.
A biztosítást értékesítő weboldalak közötti SEO-verseny igencsak kiélezett, nemzetközi szinten pedig még nehezebb helyzetben vannak a releváns kifejezésekért versengő weboldalak. A Technikai és On-Page SEO elemek megfelelő alkalmazása csak egy szintig képesek eljuttatni egy honlapot a találati listán. A kompetitív iparágakban ezért is van különösen nagy szerepe a különböző linképítési technikák alkalmazásának.
Linképítés terén azonban könnyen megüthetjük a bokánkat, ha gyorsan kiugró eredményeket szeretnénk elérni. A Google minőségi iránymutatásai a linkek tekintetében többek között nem javasolják a linkek cseréjét, a linkek szerzését célzó automatizált programokat, és a linkek vásárlását sem.
A GoHealthInsurance az utóbbiban volt vétkes. Egy harmadik cég segítségével nagy mennyiségű linket vásárolt, ezt pedig sikeresen kiszúrta a Google. A weboldalnak el kellett távolítani a mesterségesen szerzett linkeket, azóta pedig gyengélkedik a keresési találatok között.
A hivatkozó oldalak és domainok számának alakulása.
A Google irányelveit sértő magatartás sokszor vezet kivételes eredményekhez, ahogy azt a GoHealthInsurance példája is mutatja. A probléma akkor jelentkezik, amikor egy jelentős algoritmus frissítés után vagy manuális büntetés hatására fény derül a turpisságra.
MI A GOHEALTHINSURANCE SZTORI TANULSÁGA?
A SEO nem sprint, sokkal inkább maraton. Ami a keresőoptimalizálás terén rövid távon jelentős eredményt hoz, az sokszor nem fenntartható módszer. Érdemes követni a Google irányelveit és visszautasítani a visszautasíthatatlannak titulált linképítési ajánlatokat.
GoHealthInsurance organikus forgalma
Bár nem a legfrissebb SEO-sztori a J.C Penny esete, azonban jól mutatja, hogy nagy brandek is sokszor bonyolódnak megkérdőjelezhető kampányokba, ami fölött nem huny szemet a Google sem.
2011-ben publikált egy cikket a New York Times, amiben több ezer olyan kisebb weboldalt azonosítottak, amik kulcsszógazdag horgonyszöveggel linkeltek az áruházlánc aloldalaira. A linkek tetemes mennyiségéből és a túloptimalizált horgonyszövegekből egyértelmű volt, hogy egy koordinált folyamatról van szó.
A Google manuális büntetéssel sújtotta a JCPenney.com-ot és a weboldal organikus forgalma a töredékére esett vissza.
J.C Penny manuális büntetés hatása – Kép forrása: SearchMetrics
A J. C. Penney tagadta az érintettségét a külső linkek manipulálásában és a SEO ügynökségükre mutogatott, akikkel azonnal meg is szakították az együttműködést. A linkek eltávolítását ígérve rövidesen visszaszerezte pozíciót az áruházlánc, manapság pedig ismét több milliós organikus forgalom érkezik havonta a weboldalra.
Attól függetlenül, hogy a J. C. Penney tudatában volt-e a SEO stratégiának vagy sem, arra rámutat az eset, hogy a nagy brandek sem érinthetetlenek, ha Google büntetésről van szó. Épp ezért érdemes nyomon követni a külső partnerekkel kivitelezett linképítés projekteket, illetve rendszeresen auditálni a weboldalunkra mutató linkeket, mert az ostor a nap végén a honlaptulajdonoson csattan.
Szeretnél segítséget a SEO katasztrófa elkerülésében?
Több száz órát töltöttünk félrecsúszott fejlesztések kijavításával, épp ezért létrehoztunk egy rendszert, ami különböző oldaltípusokhoz társított kifejezések napi monitorozásával, és a weboldal technikai szempontból való folyamatos ellenőrzésével lehetővé teszi az esetleges SEO bakik gyors észlelését – ezzel segítve ügyfeleinket a SEO katasztrófák elkerülésében.
A kitöltés kötelezettségmentes.