Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
Ez a kérdés gyakorlatilag minden nap elhangzik az irodánkban valamilyen formában, a megválaszolása pedig nem is olyan könnyű, mint gondolnánk.
Vannak olyan marketingeszközök, mint például a közösségi média, PPC hirdetések vagy email marketing, amelyeknél szinte azonnal érezhető az eredmény.
A hirdetések elindításával azonnal megnő a honlapunk forgalma, a hírlevelek kiküldése után egyből nőnek az eladásaink. A keresőoptimalizálás, még ha maximális precizitással végezzük is, nem ilyen rövid távú, azonnali eredményt hozó eszköz.
A Google algoritmusának fejlődésével eltűntek a keresőoptimalizálás technikái közül azok a trükkök, amelyek rövid idő alatt elérhető, azonnali eredményeket ígértek.
Ilyen volt például az alacsony minőségű és gyors linképítés (linkgyűjtő oldalakon keresztül), vagy a kulcsszó halmozás és az oldalak túloptimalizálása.
Ezek manapság már nem csak eredménytelenek, hanem jelentősen károsíthatják egy weboldal teljesítményét, így alkalmazásuk minden esetben kerülendő.
Az organikus forgalom növeléséhez ma már magas színvonalú, alapos munka, adatvezérelt gondolkodás és hosszú távú tervezés szükséges.
A minőségi eredmények elérése érdekében a keresőoptimalizálásra tartós befektetésként kell tekinteni, amely az eredményközpontú megközelítésen kívül az egyes online marketing csatornákkal történő összehangolást is igényli.
Amikor elkezdünk együtt dolgozni egy ügyféllel, a projekt első hónapjaiban (általában az első 2-3 hónapban) elemzéseket készítünk és a fennálló tartalmi és technikai problémákat elhárító javaslatokat teszünk. Technikai SEO és Tartalmi Auditot, Kulcsszókutatást, valamint Backlink Auditot végzünk.
Ezalatt az idő alatt tehát megvizsgáljuk az oldalt technikai, on-page és off-page szempontból is.
Feltárunk minden olyan problémát, ami befolyásolhatja a – nem csak organikus – forgalmat, és részletes leírást adunk arról, hogyan és miért szükséges javítani az adott hibát.
Ez a lépés alapozza meg a későbbi munkát, és garantálja, hogy semmilyen akadálya ne legyen a forgalom növelésének a keresőoptimalizálás során.
Amint elkezdődik a feltárt problémák helyreállítása, egyes honlapok esetében már láthatóvá válik az eredmények lassú javulása.
Ha jelentős technikai hibák is fennálltak korábban, amiket az auditok eredményei alapján javít az ügyfél, akkor a projekt első hónapjaiban is drasztikus növekedést tapasztalhatunk.
A meta leírások optimalizálásával nőnek az átkattintási arányok, az oldalcímek és címsorok korrigálásával javulhatnak a keresési találatokban a megjelenések is. Ebben a szakaszban azonban nem érdemes nagy változásra számítani, hiszen ekkor csak a növekedés megalapozása történik.
Ezt követően kezdődik el az alkotó munka, miután már minden technikai problémát elhárítottunk.
Ekkor következik a Tartalomstratégia elkészítése, a szöveges tartalmak összeállítása, a meglévők optimalizálása, a kategória- vagy termékoldalak finomítása és prémium minőségű linkek építése.
Ugyan nincs erre a kérdésre ökölszabály szerű válasz, de tapasztalataink szerint 4-6 hónap után már jelentős eredményeket is realizálhatunk..
Ennyi idő kell ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás eredményei egyértelműen láthatóak legyenek.
Nincs semmilyen gyors megoldás, sem tuti tipp vagy titkos hozzávaló. A kulcs a jó stratégia és minőségi, kitartó munka.
Akkor tudunk jó helyezést elérni a fontos kulcsszavakra, ha minőségi tartalmat készítünk a látogatók számára, a Google számára is fontos szempontok alapján, és a keresési szándéknak megfelelő információt nyújtunk az érdeklődőknek, jó felhasználói élmény nyújtása mellett.
Ha ezen elvek mentén dolgozunk, növekedni fog a honlapunkra organikusan érkező forgalom, javulni fognak a keresőben elfoglalt pozícióink és egyre több kulcsszóra fogunk megjelenni a találati listában.
A keresési találatok első pozícióinak megszerzése egy jól hangzó, kézzelfogható és jól eladható eredmény, amelyet gyakran ígérnek a keresőoptimalizálással foglalkozó cégek vagy seo szakemberek. Azonban a jó pozíció csak akkor hasznos, ha üzleti értéke is van, azaz konverzióhoz vezet.
Éppen ezért nem szabad csak egy oldalról megközelíteni a SEO-t, mindig szem előtt kell tartanunk a nagy képet, és a folyamatokat komplexen kell vizsgálnunk.
Ha a keresőoptimalizálást helyesen és hosszú távon beépítjük a marketing folyamatba, az alábbi eredményeket érhetjük el:
Hallunk azonban olyan irreális célokat is, amelyek a keresőoptimalizálás által (és egyéb marketingeszköz által) sem valósíthatóak meg.
Ezek közül a leggyakoribbak:
A legtöbb online marketing eszköz, így a keresőoptimalizálás sikere is több tényezőtől függ. Figyelembe kell vennünk a szezonalitást, a versenytársakat, az iparági változásokat, valamint az algoritmus frissítéseket is.
Összességében a SEO egy olyan hosszú távú üzleti és befektetés, amely sok más befektetési típushoz hasonlóan sok időt igényel ahhoz, hogy eredményhez vezessen és megtérüljön.
Általánosságban nézve minél több időt és energiát fordítasz rá, annál jobb, SEO szempontból is jól teljesítő honlapod lesz, és annál több lehetőséged lesz a konverzió-, ezáltal pedig a bevétel növelésére.
A siker kulcsa a legtöbb esetben a naprakész szaktudás.
A SEO trendek folyamatosan változnak, ami pár éve jól működő technika volt, az ma már negatívan befolyásolja a teljesítményt.
Amelyik kulcsszóra fél éve még első voltál, arra ma már egy algoritmus frissítésnek köszönhetően a találati lista 7. oldalán szerepelsz.
Ezért gondolják sokan, köztük mi is azt, hogy ha SEO-ról van szó érdemes szakértőre bízni egy olyan stratégia kidolgozását, amely az aktualitásokat figyelembe véve, az üzleti tervednek megfelelően, személyre szabottan vezet el a kitűzött célokhoz.
És a nagy kérdés, amire mindenki tudni szeretné a választ:
Megéri SEO-val foglalkozni?
Erre a válaszunk egyértelmű: IGEN. És ha ügyfeleinket kérdezzük, ők is ezen az állásponton vannak 🙂
Olvass bele SEO esettanulmányainkba, ha konkrét példákra vágysz.
A kitöltés kötelezettségmentes.