Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
Látszólag minden ok nélkül csökken az organikus forgalmad, miközben szinte az összes SEO tanácsot megfogadtad? Az eset nem légből kapott. A további látogatókiesés elkerülése érdekében a gyors reagálás és hibaelhárítás kiemelt fontossággal bír, ezért összeszedtük a nyolc legyakoribb lehetséges indokot, ami a forgalomkiesés mögött állhat.
Első lépésként ajánlott a Search Console-ban lévő adatokat megvizsgálni, hiszen segítségükkel átfogó képet kaphatunk honlapunk organikus forgalmának változásairól. Weboldalunk motorházának felnyitása után a következő információkat és adatokat mindenképp gyűjtsük be:
Ezekből az adatokból már nagy valószínűséggel következtethetünk a hiba okára, legyen az egy kulcsszó pozícióinak elveszítése, vagy egy jól teljesítő oldal kiesése a Google indexéből. Azonban előfordulhat, hogy komolyabb probléma áll a látogatószám csökkenés hátterében. Ilyenkor érdemes áttekinteni oldalunk technikai és tartalmi elemeit is.
A Google keresőmotorja folyamatosan változik, így előfordulhat, hogy a forgalmunk bezuhanása mögött egy új algoritmus frissítés, vagy egy javítócsomag kiadása áll. Habár ezek a változások általában kis léptékűek, időnként mégis előfordul, hogy a kereső algoritmus egy nagyobb ráncfelvarráson esik át. A frissítések ellenőrzése során a következő kérdésekre keressük a választ:
Érdemes tehát képben lennünk a legújabb változásokkal, amelyekről mi is tudósítunk az algoritmus frissítések aloldalunkon.
Az előző pontban már említett frissítések közül, a Panda bevezetése óta a Google keresője jelentős figyelmet fordít az oldalakon fellelhető tartalmak minőségére, és a találati listákon hátrébb sorolja azon honlapokat, amelyeket gyengébb minőségűnek gondol. Ahhoz, hogy elkerüljük az ebből fakadó forgalomkiesést az alábbi pontokra figyeljünk a tartalom gyártásakor:
A tartalom minőségéhez szorosan kapcsolódik egy másik gyakori hiba, ami a forgalom csökkenés mögött állhat, mégpedig az oldalunk nem megfelelő indexelése. Ennek ellenőrzésére több megoldás is létezik, de a legegyszerűbb a már első pontban is említett Search Console használata.
A Search Console Feltérképezés (Index Coverage) menüpontjában megtekinthetjük indexált és az indexálásból valamilyen oknál fogva kizárt URL-ek listáját. Miután beazonosítottuk a nem indexált aloldalakat, érdemes a kezünkbe kapott adatból dolgozni. Más URL-t választott ki a Google indexálásra? Lehet, hogy duplikált tartalommal van dolgunk. Feltérképezte, de nem indexálta oldalunkat a Google? Elképzelhető, hogy feltérképezési probléma van a hiba hátterében.
A Google algoritmusa a mobilra optimalizált oldalakat részesíti előnyben az asztali verziókkal szemben, így kiemelt fontosságú faktor, hogy a weblapunk a különböző hordozható eszközökön is felhasználóbarát élményt nyújtson.
Ez az újítás olyannyira fontos a Google számára, hogy a weboldalakat a Google mobilra optimalizált robotja fogja feltérképezni a jövőben, így technikai oldalról érdemes már most a mobilos platformokat előnyben részesíteni. Az oldalad mobilbarát verzióját a Google hivatalos eszközével tudod megvizsgálni.
A mobil központú világszemléletben a kialakítás mellett egy másik fontos faktor az oldalaink betöltési sebessége, hiszen mint azt a Google többször is megerősítette, minél gyorsabban érik el a felhasználók weblapjainkat, annál előrébb kerülhetünk a találati lista eredményei közt.
Ha a weboldalunk neve megváltozott, vagy esetleg új domainre került át, az organikus forgalmunk megőrzése érdekében mindenképp alkalmazzuk a megfelelő átirányításokat. Néhány sornyi kóddal átvihetjük a régi weblapunk összes eddigi attribútumát, így az algoritmus szemében a migráció nem okoz majd helyezésvesztést a találati listákon.
Egy oldal költöztetésénél a következő pontokra érdemes odafigyelni, annak érdekében hogy ne veszítsünk organikus forgalmunkból:
Előfordulhat, hogy mind tartalmi, mind technikai szempontból is megfelel az oldalunk a Google irányelveinek,mégis azt tapasztaljuk, hogy forgalmunk folyamatosan csökken. Ebben az esetben érdemes lehet ellenőrizni az oldalunkra mutató linkek meg-, illetve nemlétét, hiszen a találati lista rangsorának felállításában fontos szerepet játszik az, hogy oldalainkat mennyien és milyen minőségben hivatkozzák.
Erre a feladatra használhatunk olyan SEO eszközöket, mint például az Ahrefs, vagy a Majestic. Ha azt tapasztaljuk, hogy a weblapunkra mutató linkek száma valóban visszaesett, akkor a probléma megoldásában két úton indulhatunk el. Első körben érdemes megkeresni azokat a honlap tulajdonosokat, akik valamilyen okból kifolyóan eltávolították linkjeinket, és megkérni őket, hogy helyezzék vissza azokat.
Második lépésben pedig mi magunk kezdhetünk el új tartalmakat gyártani, például vendégcikkek formájában, így hivatkozásokat szerezve más weboldaloktól.
A Google algoritmusa a találati lista felállításakor közel végtelen szabályt és kitételt határoz meg, ami alapján végül besorolja weboldalunkat. Ha úgy gondoljuk, hogy segítségre van szükségünk ahhoz, hogy megtaláljuk a helyes irányt a keresőoptimalizálás útvesztőjében. érdemes egy SEO ügynökséghez fordulnunk. De honnan tudjuk, hogy mitől is jó egy ilyen ügynökség?
Ha az alábbi néhány pont közül bármelyik igaz a kiválasztott ügynökségre, akkor nagy valószínűséggel weboldalunk hosszú távon hátrébb kerül majd a találati listákon és ezáltal forgalmunk is garantáltan csökkeni fog:
Végezetül pedig a legfontosabb tanács:
Ha azt látod, hogy oldalad forgalma csökkeni kezd, ne ess pánikba. Vegyél egy mély levegőt, menj végig a lehetséges okokon és légy türelmes a megoldás keresése során.
Szeretnéd megelőzni az organikus forgalmad csökkenését? A cikkben szereplő változóknál jóval több keresőoptimalizálási szempontot figyelünk ügyfeleinknek a SEO Monitoring szolgáltatásunk keretein belül. Tudj meg többet a SEO Monitoring-ról a linkre kattintva!
A kitöltés kötelezettségmentes.