Google felkapott keresések Magyarországon: mit mutatnak a 2024-es trendek?

Miről fogsz olvasni?

Nem titok: az internetes keresések több mint 90%-a a Google-ön keresztül zajlik. Így a Google Trends – ami a Google keresések, a Google Hírek és a YouTube aktuális keresési trendjeit monitorozza – az egyik leghasznosabb eszközzé vált a marketingben dolgozók és a vállalkozásindítás előtt álló üzletemberek számára. Ha tudod, mi érdekli a felhasználókat, mire keres a célközönséged, nemcsak tartalmaidat optimalizálhatod megfelelőbben, hanem termékeidet, szolgáltatásaidat is könnyebben igazíthatod a potenciális vevőid igényeihez. Ezáltal pedig közvetetten a bevételeidet is növelheted. Mutatjuk, hogyan!

A Google évről évre saját statisztika összeállításával segít neked, amelyben összegyűjti az előző év legnépszerűbb témáit és kifejezéseit több mint 70 országra vonatkozóan. Cikkünkben most azt vizsgáljuk, mi érdekelte legjobban a magyarokat, és hogy te mindezt hogyan tudod hasznosítani marketingfolyamataidban.

A felkapott keresések jelentősége: miért érdemes figyelni a Google adatokat?

A Google-adatok figyelése nemcsak az éves Google Trends jelentés kapcsán hasznos, hiszen fontos információkkal szolgál fogyasztóid viselkedéséről és érdeklődési köréről egész évben, minden évben.

  • Lehetőséget adnak egyebek mellett arra, hogy termék- és szolgáltatásportfóliódat a legaktuálisabb igényekhez igazítsd. Ezáltal nagyobb vásárlóerőt vonzhatsz be és végső soron növelheted a bevételeidet. 
  • A keresési trendek elemzésével átfogó képet kaphatsz arról, mit csinálnak versenytársaid és hogyan teljesítenek. Így marketingkampányaid mindig naprakészek lehetnek, és az ő hibáikat te már nem fogod elkövetni.
  • Végül, de nem utolsósorban a tartalommarketinged leghasznosabb eszköze lehet, hiszen a népszerű kulcsszavak mellett olyan témákat is találhatsz a segítségével, amik aktuálisan a legjobban megmozgatják célközönségedet.

 

Hogyan használd a kulcsszókutatáshoz?​

A Google Trends lehet akár a kulcsszókutatás első lépése is, segítségével ugyanis ellenőrizheted meglévő kulcsszavaid népszerűségét, azonosíthatod a feltörekvő keresési kifejezéseket és meghatározhatsz kiegészítő kulcsszavakat is. 

 

A régiók szerinti és időbeli trendek vizsgálata abban is segíthet, hogy felfedezz bizonyos periodikusan ismétlődő tendenciákat, így prioritási sorrendet is felállíthatsz a különböző kulcsszavak között. Ezt a funkciót támogatja a kulcsszavak összehasonlításának lehetősége is, amelynek segítségével kettő vagy több kifejezés trendjeit mérheted fel néhány kattintással. Ez az olyan rokonértelmű szavak esetén is segíthet, mint a SEO és a keresőoptimalizálás.

felkapott keresések

A keresőoptimalizálás (piros) és a SEO (kék) 2024-es évbeli trendjei. Ez alapján láthatjuk, hogy a SEO sokkal nagyobb keresési volumennel rendelkezik.

 

Jobbkezed lehet a tartalomstratégia elkészítésében

A kulcsszókutatás elengedhetetlen a megfelelő keresési kifejezések meghatározásához. A tartalomstratégia során azonban fontos, hogy célközönséged érdeklődési körét és igényeit is megértsd. A Google Trends pedig épp ehhez járul hozzá a kapcsolódó lekérdezések listájával.

Google Trends kapcsolódó lekérdezések keresőoptimalizálás kulcsszóra tartalomstratégia készítéséhez.

Google Trends kapcsolódó lekérdezések keresőoptimalizálás kulcsszóra tartalomstratégia készítéséhez.

Helyi vállalkozásoknak szinte kötelező!​

Ha terméked, szolgáltatásod kimondottan helyi jelleggel értékesíted, különösen fontosak lehetnek számodra a Google Trends régiókra vonatkozó adatai.

A keresőoptimalizálás és a SEO régiókra megoszló adatai Magyarországon.

A keresőoptimalizálás és a SEO régiókra megoszló adatai Magyarországon. Látszik, hogy a magyar nyelvben is az angol SEO kifejezés van túlsúlyban és a fővároshoz közeledve egyre inkább elenyésző a keresőoptimalizálás kifejezés jelentősége.

Ha itt vagy, már biztosan te is tudod, hogy a SEO napjaink egyik elengedhetetlen marketing eszköze, a helyi keresőoptimalizálás pedig kimondottan fontos, ha fizikai üzletet (is) üzemeltetsz. A fenti térképről azonban az is látszik, hogy nemcsak nemzetközileg, hanem Magyarországon belül is régiótól függetlenül mindenhol jelen van.

Felkapott keresések nyomában: így készült az elemzésünk

  1. Kutatásunk alapját a Google statisztikái adták, amihez a keresőplatform szakemberei mindig az előző évhez viszonyítva vetik össze a felhasználók által keresett kifejezéseket az adott év kereséseivel. Ezt követően kiválogatják azokat, amelyek huzamosabb ideig kiugró forgalmat eredményeztek. A teljes lista több billió adat alapján készül, amelyek sem duplikációkat, sem SPAM kifejezéseket nem tartalmaznak. Ekkora adatmennyiséggel dolgozni pedig nem sok embernek van kiváltsága.
  2. A legnépszerűbb kategóriákban közzétett TOP 10-es listák relatív adatokat tartalmaznak, vagyis a kifejezéseket magukhoz és a többi adathoz viszonyítva relatív növekedés vagy csökkenés alapján rendezték sorba. Tehát ha a Google Trends adatai alapján egy kifejezésnél nagy érdeklődés figyelhető meg, az nem jelenti automatikusan, hogy arra a kulcsszóra kerestek a legtöbben. A mellékelt illusztrációkkal mi is ezt a relatív sorrendet fogjuk bemutatni.
  3. Megnéztük az egyes kulcsszavak keresési volumenét is, hogy szemléltetni tudjuk, milyen havi keresési mennyiséggel rendelkeznek és ez milyen viszonyban van a toplistán elfoglalt helyükkel.

2024. legnépszerűbb Google keresései Magyarországon

A tavalyi év legfelkapottabb kereséseit áttekintve alighanem több ismerős témát és nevet is találsz majd a listákon. Az alábbi kategóriákat vizsgáljuk majd tovább részletesen:

  • elhunytak, 
  • sportesemények
  • filmek, 
  • sorozatok, 
  • tévéműsorok, 
  • étel-ital,
  • miért…?.

2024-ben elhunytak

2024-ben – csakúgy, mint a korábbi években – sokan kerestek rá ismert emberek halálával kapcsolatos hírekre. A legnagyobb érdeklődést Tompos Kátya elvesztése váltotta ki, de Karsai Dániel és Hadas Kriszta neve is kiemelkedően sokszor szerepelt a keresésekben, akik komoly társadalmi témákhoz, politikailag is megosztó kérdésekhez kapcsolódtak. A magyar közélet és kultúra alakjai mellett világsztárok, például Alain Delon és Donald Sutherland halála is sokakat megérintett. Érdekesség, hogy idén csak olyanok kerültek be a top 10-es listába, akik 2024-ben vesztették életüket – ellentétben a korábbi évekkel, amikor több retrospektív keresés is szerepelt a top 10-ben. 

#

Felkapott keresésekHavi keresési mennyiség

1

Tompos Kátya

135 000

2

Karsai Dániel

74 000

3

Hadas Kriszta

60 500

4

Alain Delon

60 500

5

Liam Payne

49 500

6

Donald Sutherland

33 100

7

Benedek Miklós

33 100

8

Boros Lajos

22 200

9

Shannen Doherty

22 200

10

Jakab Ferenc

22 200

A sportokért  még mindig rajongunk

2024-ben a sportesemények közül kiemelkedett az olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság, utóbbit különösen a magyar válogatott meccsei miatt kísérte nagy figyelem – a Magyarország–Svájc mérkőzés kiemelt keresettsége is ezt mutatja. A hagyományos nagy események mellett a Netflixen közvetített Mike Tyson–Jake Paul boxmeccs is jelentős érdeklődést váltott ki, jól mutatva, hogy a show-jellegű sportműsorok is vonzzák a nézőket. 

Emberek a keresési listák élén

#Felkapott keresésekHavi keresési mennyiség
1

Olimpia

110 000

2

Labdarúgó EB

60 500

3

Magyarország - Svájc

60 500

4

UEFA Nemzetek Ligája

49 500

5

Paralimpia

27 100

6

Kézilabda EB

22 200

7

Mike Tyson - Jake Paul

22 200

8

Magyarország - Skócia

18 100

9

Super Bowl

8 100

10

Copa América

2 900

A filmek 2024-ben is hasítottak

A filmes keresések között idén is keveredtek a nagy mozipremierek, a magyar alkotások és a folytatásra váró klasszikusok. Az Imádlak utálni romantikus vígjáték kimagaslóan sokakat érdekelt, akárcsak a magyar gyártású Semmelweis vagy az Agymanók 2. Ha már magyar filmek: a Futni mentem nem meglepő módon bekerült a top 10-be, hiszen pár hónapig ez tartotta a rendszerváltás óta legnépszerűbb film címét. 

A 2023-ban debütáló Oppenheimer továbbra is erős érdeklődést tartott fenn. A közelgő vagy már beharangozott filmek, mint az Alien: Romulus vagy a Marvel-univerzum új eleme, a Deadpool & Rozsomák szintén gyakori keresések tárgyai voltak.

Lázban égtünk a filmekért

#

Felkapott keresésekHavi keresési mennyiség
1

Imádlak utálni

74 000

2

Semmelweis

60 500

3

Agymanók 2

60 500

4

Oppenheimer

60 500

5

Most vagy soha

40 500

6

Alien: Romulus

40 500

7

Beetlejuice Beetlejuice

40 500

8

Saltburn

33 100

9

Futni mentem

27 100

10

Deadpool & Rozsomák

25 100

A streamingszolgáltatók még mindig uralják a sorozat-témájú kereséseket

A sorozatokkal kapcsolatos kereséseket idén főként a streamingplatformok kínálata uralta, bár az első épp egy olyan török sorozat, a Napsugár, amit a televízióban követhettek a nézők. Ezt követték a Prime-on szereplő Fallout és  Maxton Hall, majd a Max nagy dobása, a Trónok Harca-spinoff, a Sárkányok háza. Többen kerestek rá a True Detective új évadára és az Az aranyifjú című sorozatra is. Úgy tűnik, a drámai, feszültséggel teli vagy látványelemekben gazdag sorozatok ebben az évben is előnyt élveztek a nézők körében.

Kulcsszó

Havi keresési mennyiség 2024

Napsugár

33 100

Fallout

27 100

Maxton Hall – A világ, ami elválaszt

27 100

Sárkányok háza

27 100

True Detective – A törvény nevében

22 200

Az aranyifjú

22 200

Tell Me Lies – Hazudj!

14 300

Fool Me Once – Nem versz át

8 100

Szörnyetegek: A Lyle és Erik Menendez-sztori

4 400

Baby Reindeer – Szarvasbébi

3 600

Azért a tévéműsoroknak sem áldozott le

A hazai televízió kínálata 2024-ben sem maradt érdeklődés nélkül: a Házasság első látásra című házasodós reality toronymagasan vezette a keresési toplistát, amit a tehetségkutató X-Faktor és az celebshow Ázsia Expressz követett. A táncos és valóságshow-műsorok, mint a Dancing With The Stars vagy a Sztárbox, szintén sokakat leültettek a képernyők elé. Az újabb formátumok, például a Next Top Model Hungary vagy A Kísértés is megmozgatták a nézők fantáziáját, de a nosztalgia is jelen volt, például a Fort Boyard – Az erőd révén.

Kulcsszó

Házasság első látásra

X-Faktor

Ázsia Expressz

Dancing With The Stars

Sztárbox

Next Top Model Hungary

A Kísértés

Sztárban sztár All Stars

Nyerő Páros

Fort Boyard – Az erőd

Mit ettünk és ittunk 2024-ben?

Talán meglepő, de nem a dubai csoki lett a leggyakoribb keresés az évben, a kulcsszó a második helyre csúszott. Idén is előkelő helyet kaptak a kényelmi szolgáltatások: a Foodora és a Wolt a toplista első és harmadik helyét szerezték meg. Tavaly a keresésekben megjelentek a klasszikus ételek, mint a brassói aprópecsenye vagy a karfiol leves, és a háztartási eszközök inspirálta konyhai ötletek, például az air fryer receptek. Az érdeklődés tehát továbbra is a trendi újdonságokra és a praktikus megoldásokra irányul.

Kulcsszó

Havi keresési mennyiség 2024

foodora

110 000

dubai csoki

60 500

wolt

60 500

smashy burger

40 500

wonka

33 100

karfiol leves

22 200

air fryer receptek

18 100

brassói aprópecsenye

18 100

kadayif tészta

14 800

burrata

12 100

A „miért…?” kategória mindig érdekes

A „miért…” kezdetű kérdések idén is árulkodnak a leggyakoribb, sokszor háztartási vagy egészségügyi problémákról. Sokan próbálták megfejteni, miért barnul meg a sárgabaracklekvár, vagy hogy miért nedvedzik a seb. Akadtak kérdések növényápolással – miért sárgul a leander levele – és a kutyák viselkedésévell kapcsolatban is. A toplista alapján egyértelmű, hogy a mindennapi élet apró furcsaságai mögött sokszor kíváncsiság és tanulási vágy húzódik meg.

Kulcsszó

Havi keresési mennyiség 2024

miért barnul meg a sárgabarack lekvár

880

miért káros a spam hívás

590

miért nedvedzik a seb

590

miért georgia

480

miért jó a revolut

480

miért sárgul a leander levele

480

miért jár büntetőpont

390

miért nyalogat a kutya

390

miért szürkül meg a házi tészta

390

miért veszélyes az élesztő

390

Ezért (is) hasznos a Google Trends adatait figyelned

Ahhoz, hogy a találati lista élére kerülj, fontos, hogy a megfelelő kulcsszavak a szövegben a helyükön legyenek – ám ez önmagában még nem elég, más tényezőket is figyelembe kell venned. A Google Trends ezek megtalálásában lehet nagy segítségedre. Az időszakok szerinti érdeklődés megoszlása hozzájárul a periodikus érdeklődés meghatározásához, az egyes kulcsszavak közötti prioritás felállításához és a tartalomstratégia elkészítéséhez.

A kapcsolódó témák és lekérdezések a további kulcsszókutatás során lehetnek hasznosak, illetve segíthetnek a célközönséged számára érdekes tematikát találni.

Szeretnéd megtudni, hogy neked milyen kulcsszavakra kell építened weboldalad tartalmát? Vedd fel velünk a kapcsolatot! Nem csak a kulcsszavak meghatározásában tudunk neked segíteni, de elkészítjük és meg is valósítjuk számodra a tartalomstratégiát, természetesen figyelembe véve a SEO szövegírás szabályait.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?