- hello@bpdigital.hu
- +36 30 790 1865
A kitöltés kötelezettségmentes.
A keresések több mint 90%-a a Google-ön keresztül zajlik. Így a Google Trends, ami a Google keresések, a Google Hírek és a YouTube aktuális keresési trendjeit monitorozza, az egyik leghasznosabb eszköz a marketingben dolgozók és a vállalkozásindítás előtt álló üzletemberek számára. Ha tudod, mi érdekli a felhasználókat, mire keres a célközönséged, nemcsak tartalmaidat optimalizálhatod megfelelőbben, hanem termékeidet, szolgáltatásaidat is potenciális vevőid igényeihez alakíthatod. Ezáltal pedig közvetetten növelheted bevételeidet is. Mutatjuk, hogyan!
A Google évről évre saját statisztika összeállításával segít neked, amelyben összegyűjti az előző év legnépszerűbb témáit és kifejezéseit több mint 70 országra vonatkozóan. Cikkünkben most azt vizsgáljuk, mi érdekelte legjobban a magyarokat és te ezt hogyan tudod hasznosítani marketing folyamataidban.
A Google adatok figyelése nemcsak az éves Google Trends jelentés kapcsán hasznos, hiszen fontos információkkal szolgálnak fogyasztóid viselkedéséről és érdeklődési köréről egész évben, minden évben.
A Google Trends lehet akár a kulcsszókutatás első lépése is, segítségével ellenőrizheted ugyanis meglévő kulcsszavaid népszerűségét, azonosíthatod a feltörekvő keresési kifejezéseket és meghatározhatsz kiegészítő kulcsszavakat is. A régiók szerinti és időbeli trendek vizsgálata abban is segíthet, hogy felfedezz bizonyos periodikusan ismétlődő tendenciákat, így prioritási sorrendet is felállíthatsz a különböző kulcsszavak között. Ezt a funkciót támogatja a kulcsszavak összehasonlításának lehetősége is, amelynek segítségével két vagy több kifejezés trendjeit mérheted fel néhány kattintással. Ez az olyan rokonértelmű szavak esetén is segíthet, mint a SEO és a keresőoptimalizálás.
A keresőoptimalizálás (kék) és a SEO (piros) elmúlt 12 hónapjának trendjei, amely alapján láthatjuk, hogy a SEO sokkal nagyobb keresési volumennel rendelkezik. Azon belül is kiemelkedik a 2024. január-február közötti időszak.
A kulcsszókutatás elengedhetetlen a megfelelő keresési kifejezések meghatározásához. A tartalomstratégia során azonban fontos, hogy célközönséged érdeklődési körét és igényeit is megértsd. A Google Trends pedig épp ehhez járul hozzá a kapcsolódó lekérdezések listájával.
Google Trends kapcsolódó lekérdezések keresőoptimalizálás kulcsszóra tartalomstratégia készítéséhez.
Ha terméked, szolgáltatásod kimondottan helyi jelleggel értékesíted, különösen fontosak lehetnek számodra a Google Trends régiókra vonatkozó adatai.
A keresőoptimalizálás és a SEO régiókra megoszló adatai Magyarországon. Látszik, hogy a magyar nyelvben is az angol SEO kifejezés van túlsúlyban és a fővároshoz közeledve egyre inkább elenyésző a keresőoptimalizálás kifejezés jelentősége.
Ha itt vagy, már biztosan te is tudod, hogy a SEO napjaink egyik elengedhetetlen marketing eszköze, a helyi keresőoptimalizálás pedig kimondottan fontos, ha fizikai üzletet (is) üzemeltetsz. A fenti térképről azonban az is látszik, hogy nemcsak nemzetközileg, hanem Magyarországon belül is régiótól függetlenül mindenhol jelen van.
A tavalyi év legfelkapottabb kereséseit áttekintve alighanem több ismerős témát és nevet is találsz majd a listákon. Az alábbi kategóriákat vizsgáljuk majd tovább részletesen:
A legnépszerűbb kifejezések között volt nem véletlenül az Oppenheimer és a Barbie, amelyek 2023 kultfilmjeiként vonultak be a köztudatba. De az atlétikai VB és Suhajda Szilárd, magyar hegymászó is sokaknál bekerült a keresőmezőbe 2023-ban.
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | alan rickman | 60 500 |
2 | angus cloud | 14 800 |
3 | jevgenyij viktorovics prigozsin | 49 500 |
4 | ken block | 33 100 |
5 | lang györgyi | 40 500 |
6 | matthew perry | 74 000 |
7 | suhajda szilárd | 301 000 |
8 | szvoboda bence | 18 100 |
9 | tina turner | 49 500 |
10 | vágó istván | 49 500 |
Ahogy az lenni szokott, az elhunytak nevére rendszerint időszakos keresések érkeznek. Erre mutat rá a Google Trends is. Áprilisban Vágó István, májusban Suhajda Szilárd, októberben pedig Matthew Perry nevére kerestek rá a legtöbben, akik ezekben a hónapokban hunytak el. Érdekesség, hogy áprilisban Alan Rickman neve is gyakran került a Google keresőbe, pedig a Die Hard, a Harry Potter és az Igazából szerelem sztárja 2016 januárjában távozott az élők sorából.
Vágó István (sárga), Alan Rickman (lila), Suhajda Szilárd (kék), Tina Turner (zöld), Matthew Parry (piros).
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | azahriah | 165 000 |
2 | cansu dere | 22 200 |
3 | eszenyi enikő | 33 100 |
4 | ferenc pápa | 40 500 |
5 | gubik petra | 40 500 |
6 | gálvölgyi jános | 40 500 |
7 | jenna ortega | 90 500 |
8 | jákob zoltán | 49 500 |
9 | papp máté bence | 27 100 |
10 | szoboszlai dominik | 110 000 |
A toplista első helyét Azahriah-nak sikerült elfoglalnia, méghozzá nem is kevéssel. A magyar énekes-dalszerző 2017 óta foglalkozik ugyan zenéléssel, de első dalait csak 2019 óta publikálja sokak által ismert művésznevén. Nem meglepő, hogy mellette olyan nevek kerültek fel a listára, mint Eszenyi Enikő, színésznő, Jákob Zoltán, magyar üzletember, vagy épp Szoboszlai Dominik, akinek nevét a magyar válogatott tagjaként idén az egész ország megismerte.
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | a galaxis őrzői 3 | 2 400 |
2 | avatar 2 | 74 000 |
3 | barbie | 49 500 |
4 | creed 3 | 33 100 |
5 | john wick 4 | 49 500 |
6 | meg 2 | 27 100 |
7 | megfojtott virágok | 27 100 |
8 | minden | 2 400 |
9 | mindenhol | 260 |
10 | mindenkor | 30 |
11 | oppenheimer | 165 000 |
12 | sikoly 6 | 27 100 |
A filmek iránti keresési szándékot főként az irányította, hogy hol nézhető meg az adott mű, illetve milyen véleménnyel vannak róla a kritikusok. Ez a Google Trends kapcsolódó témaköreiből és lekérdezéseiből válik teljesen egyértelművé. Ha belegondolunk, hogy egy több, mint háromórás Oppenheimer jelentős elköteleződést igényel a nézők részéről, ez teljesen érthető is.
Oppenheimer kapcsolódó témakörök és lekérdezések
Mivel a filmnek Szilárd Leó kapcsán magyar vonatkozásai is voltak, a híres fizikus neve is kiugró értékkel jelent meg a kapcsolódó témakörök listáján. Nem sokkal tőle lemaradva pedig a Barbie is képviseltette magát, ami az Oppenheimerrel egy napon került a mozikba olyan hashtageknek adva életet, mint a #Barbenheimer.
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | a király | 27 100 |
2 | ahsoka | 18 100 |
3 | az aranyifjú | 40 500 |
4 | ginny és georgia | 6 600 |
5 | gólkirályság | 14 800 |
6 | hazatalálsz | 49 500 |
7 | jackie nővér | 9 900 |
8 | mandalorian | 22 200 |
9 | the last of us | 49 500 |
10 | wednesday | 135 000 |
A sorozatok toplistáját vizsgálva rögtön szembetűnik, hogy nagyjából fele-fele arányban képviseltetik magukat a televíziós és a streaming szolgáltatók sorozatai. Olyan címeket is láthatunk közöttük, mint a Wednesday, a Last Of Us, vagy a Mandalorian. Érdekesebb azonban azt megvizsgálni, hogy a tévés szériák közül erős túlsúlyban vannak a magyar produkciók. Ilyen a Hazatalálsz, A király és a Gólkirályság is, amiket a főbb tévés csatornák sugároztak.
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | celebrandi | 14 800 |
2 | dancing with the stars | 40 500 |
3 | eurovision | 1 600 |
4 | kőgazdag fiatalok | 22 200 |
5 | nyerő páros | 22 200 |
6 | power of love tv2 | 22 200 |
7 | sztárban sztár | 49 500 |
8 | sztárbox | 49 500 |
9 | the voice | 18 100 |
10 | valóvilág | 18 100 |
A Google Trends a keresések alapján azt mutatja, hogy a magyarok nagyon szeretnek tévézni. A legnépszerűbb műsorok között is kimondottan szeretjük a vetélkedőket és valóságshow-kat. A statisztika alapján pedig ezeket is főként az év utolsó hónapjaiban részesítjük előnyben. Ennek oka részben az aktualitásuk is, másrészt ilyenkor általában több időt töltünk otthon, amit tévézéssel ütünk el.
A Google Trends adatai érdeklődési idő szerint a Top 5 tévéműsorra.
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | atlétikai vb | 40 500 |
2 | eb selejtező | 74 000 |
3 | liverpool aston villa | 14 800 |
4 | liverpool bayern münchen | 12 100 |
5 | magyarország bulgária | 33 100 |
6 | magyarország csehország | 18 100 |
7 | magyarország litvánia | 33 100 |
8 | magyarország szerbia | 49 500 |
9 | magyarország észtország | 18 100 |
10 | real madrid barcelona | 33 100 |
Az Atlétikai VB mellett, ami az első helyet elfoglalta ugyan, a súlyozott átlagot nézve az EB selejtező meccsei voltak többségben a keresési kifejezések között. A Google Trends adatai alapján azt is láthatjuk, hogy a Magyarország – Szerbia meccs váltotta ki a legnagyobb érdeklődést a keresőkből. A Magyarország – Bulgária és a Magyarország – Litvánia mérkőzések pedig nagyjából fej-fej mellett haladtak.
Az EB selejtező magyarországi mérkőzései iránti érdeklődés megoszlása éves viszonylatban.
A megfelelő kulcsszavak megtalálása mellett ahhoz, hogy az adott kifejezésre a találati lista élére kerülj, több tényezőt is figyelembe kell venned. A Google Trends ezek megtalálásában lehet nagy segítségedre. Az idő szerinti érdeklődés megoszlása hozzájárul a periodikus érdeklődés meghatározásához, az egyes kulcsszavak közötti prioritás felállításához és a tartalomstratégia elkészítéséhez. A kapcsolódó témák és lekérdezések a további kulcsszókutatás során lehetnek hasznosak, illetve segíthetnek a célközönséged számára érdekes tematikát találni.
Szeretnéd megtudni, hogy neked milyen kulcsszavakra kell építened weboldalad tartalmát? Vedd fel velünk a kapcsolatot! Nem csak a kulcsszavak meghatározásában tudunk neked segíteni, de elkészítjük és meg is valósítjuk számodra a tartalomstratégiát, természetesen figyelembe véve a SEO szövegírás szabályait.
A kitöltés kötelezettségmentes.