A 2023-as hazai Google felkapott keresések: mit mutatnak a trendek?

Miről fogsz olvasni?

A keresések több mint 90%-a a Google-ön keresztül zajlik. Így a Google Trends, ami a Google keresések, a Google Hírek és a YouTube aktuális keresési trendjeit monitorozza, az egyik leghasznosabb eszköz a marketingben dolgozók és a vállalkozásindítás előtt álló üzletemberek számára. Ha tudod, mi érdekli a felhasználókat, mire keres a célközönséged, nemcsak tartalmaidat optimalizálhatod megfelelőbben, hanem termékeidet, szolgáltatásaidat is potenciális vevőid igényeihez alakíthatod. Ezáltal pedig közvetetten növelheted bevételeidet is. Mutatjuk, hogyan!

A Google évről évre saját statisztika összeállításával segít neked, amelyben összegyűjti az előző év legnépszerűbb témáit és kifejezéseit több mint 70 országra vonatkozóan. Cikkünkben most azt vizsgáljuk, mi érdekelte legjobban a magyarokat és te ezt hogyan tudod hasznosítani marketing folyamataidban.

 

A felkapott keresések jelentősége: miért érdemes figyelni a Google adatokat?

A Google adatok figyelése nemcsak az éves Google Trends jelentés kapcsán hasznos, hiszen fontos információkkal szolgálnak fogyasztóid viselkedéséről és érdeklődési köréről egész évben, minden évben.

  • Lehetőséget adnak többek között arra, hogy termék- és szolgáltatásportfóliódat a legaktuálisabb igényekhez igazítsd. Ezáltal nagyobb vásárlóerőt vonzz be és végső soron növeld bevételeidet. 
  • A keresési trendek elemzésével átfogó képet kaphatsz róla, mit csinálnak versenytársaid és hogyan teljesítenek. Így marketing kampányaid mindig naprakészek lehetnek és az ő hibáikat már nem kell elkövetned.
  • Végül, de nem utolsó sorban a tartalommarketinged leghasznosabb eszköze lehet, hiszen népszerű kulcsszavak mellett olyan témákat is találhatsz a segítségével, amik aktuálisan a legjobban megmozgatják célközönségedet.

 

Hogyan használd a kulcsszókutatáshoz?

A Google Trends lehet akár a kulcsszókutatás első lépése is, segítségével ellenőrizheted ugyanis meglévő kulcsszavaid népszerűségét, azonosíthatod a feltörekvő keresési kifejezéseket és meghatározhatsz kiegészítő kulcsszavakat is. A régiók szerinti és időbeli trendek vizsgálata abban is segíthet, hogy felfedezz bizonyos periodikusan ismétlődő tendenciákat, így prioritási sorrendet is felállíthatsz a különböző kulcsszavak között. Ezt a funkciót támogatja a kulcsszavak összehasonlításának lehetősége is, amelynek segítségével két vagy több kifejezés trendjeit mérheted fel néhány kattintással. Ez az olyan rokonértelmű szavak esetén is segíthet, mint a SEO és a keresőoptimalizálás.

A keresőoptimalizálás (kék) és a SEO (piros) elmúlt 12 hónapjának trendjei.

A keresőoptimalizálás (kék) és a SEO (piros) elmúlt 12 hónapjának trendjei, amely alapján láthatjuk, hogy a SEO sokkal nagyobb keresési volumennel rendelkezik. Azon belül is kiemelkedik a 2024. január-február közötti időszak.

Jobbkezed lehet a tartalomstratégia elkészítésében

A kulcsszókutatás elengedhetetlen a megfelelő keresési kifejezések meghatározásához. A tartalomstratégia során azonban fontos, hogy célközönséged érdeklődési körét és igényeit is megértsd. A Google Trends pedig épp ehhez járul hozzá a kapcsolódó lekérdezések listájával.

Google Trends kapcsolódó lekérdezések keresőoptimalizálás kulcsszóra tartalomstratégia készítéséhez.

Google Trends kapcsolódó lekérdezések keresőoptimalizálás kulcsszóra tartalomstratégia készítéséhez.

Helyi vállalkozásoknak szinte kötelező!

Ha terméked, szolgáltatásod kimondottan helyi jelleggel értékesíted, különösen fontosak lehetnek számodra a Google Trends régiókra vonatkozó adatai.

A keresőoptimalizálás és a SEO régiókra megoszló adatai Magyarországon.

A keresőoptimalizálás és a SEO régiókra megoszló adatai Magyarországon. Látszik, hogy a magyar nyelvben is az angol SEO kifejezés van túlsúlyban és a fővároshoz közeledve egyre inkább elenyésző a keresőoptimalizálás kifejezés jelentősége.

Ha itt vagy, már biztosan te is tudod, hogy a SEO napjaink egyik elengedhetetlen marketing eszköze, a helyi keresőoptimalizálás pedig kimondottan fontos, ha fizikai üzletet (is) üzemeltetsz. A fenti térképről azonban az is látszik, hogy nemcsak nemzetközileg, hanem Magyarországon belül is régiótól függetlenül mindenhol jelen van.

 

Felkapott keresések nyomában: így készült az elemzésünk

  1. Kutatásunk alapját a Google statisztikái adták, amihez a keresőplatform szakemberei mindig az előző évhez viszonyítva vetik össze a felhasználók által keresett kifejezéseket az adott év kereséseivel. Ezt követően kiválogatják azokat, amelyek huzamosabb ideig kiugró forgalmat eredményeztek. A teljes lista több billió adat alapján készül, amelyek sem duplikációkat, sem SPAM kifejezéseket nem tartalmaznak. Ekkora adatmennyiséggel dolgozni pedig nem sok embernek van kiváltsága.
  2. A legnépszerűbb kategóriákban közzétett TOP 10-es listák relatív adatokat tartalmaznak, vagyis a kifejezéseket magukhoz és a többi adathoz viszonyítva relatív növekedés vagy csökkenés alapján rendezték sorba. Tehát ha a Google Trends adatai alapján egy kifejezésnél nagy érdeklődés figyelhető meg, az nem jelenti automatikusan, hogy arra a kulcsszóra kerestek a legtöbben. A mellékelt illusztrációkkal mi is ezt a relatív sorrendet fogjuk bemutatni.
  3. Megnéztük az egyes kulcsszavak keresési volumenét is, hogy szemléltetni tudjuk, milyen havi keresési mennyiséggel rendelkeznek és ez milyen viszonyban van a toplistán elfoglalt helyükkel.

 

2023. Legnépszerűbb Google keresései Magyarországon

A tavalyi év legfelkapottabb kereséseit áttekintve alighanem több ismerős témát és nevet is találsz majd a listákon. Az alábbi kategóriákat vizsgáljuk majd tovább részletesen:

  • elhunytak, 
  • emberek, 
  • filmek, 
  • sorozatok, 
  • TV műsorok, 
  • sportesemények. 

 

A legnépszerűbb kifejezések között volt nem véletlenül az Oppenheimer és a Barbie, amelyek 2023 kultfilmjeiként vonultak be a köztudatba. De az atlétikai VB és Suhajda Szilárd, magyar hegymászó is sokaknál bekerült a keresőmezőbe 2023-ban.

 

Elhunytak 2023-ban

#Felkapott keresésekHavi keresési mennyiség
1alan rickman60 500
2angus cloud14 800
3jevgenyij viktorovics prigozsin49 500
4ken block33 100
5lang györgyi40 500
6matthew perry74 000
7suhajda szilárd301 000
8szvoboda bence18 100
9tina turner49 500
10vágó istván49 500

Ahogy az lenni szokott, az elhunytak nevére rendszerint időszakos keresések érkeznek. Erre mutat rá a Google Trends is. Áprilisban Vágó István, májusban Suhajda Szilárd, októberben pedig Matthew Perry nevére kerestek rá a legtöbben, akik ezekben a hónapokban hunytak el. Érdekesség, hogy áprilisban Alan Rickman neve is gyakran került a Google keresőbe, pedig a Die Hard, a Harry Potter és az Igazából szerelem sztárja 2016 januárjában távozott az élők sorából.

Grafikon az egyes elhunytakra keresésésekről időbeli eloszlásban

Vágó István (sárga), Alan Rickman (lila), Suhajda Szilárd (kék), Tina Turner (zöld), Matthew Parry (piros).

Emberek a keresési listák élén

#Felkapott keresésekHavi keresési mennyiség
1azahriah165 000
2cansu dere22 200
3eszenyi enikő33 100
4ferenc pápa40 500
5gubik petra40 500
6gálvölgyi jános40 500
7jenna ortega90 500
8jákob zoltán49 500
9papp máté bence27 100
10szoboszlai dominik110 000

A toplista első helyét Azahriah-nak sikerült elfoglalnia, méghozzá nem is kevéssel. A magyar énekes-dalszerző 2017 óta foglalkozik ugyan zenéléssel, de első dalait csak 2019 óta publikálja sokak által ismert művésznevén. Nem meglepő, hogy mellette olyan nevek kerültek fel a listára, mint Eszenyi Enikő, színésznő, Jákob Zoltán, magyar üzletember, vagy épp Szoboszlai Dominik, akinek nevét a magyar válogatott tagjaként idén az egész ország megismerte.

 

Lázban égtünk a filmekért

#Felkapott keresésekHavi keresési mennyiség
1a galaxis őrzői 32 400
2avatar 274 000
3barbie49 500
4creed 333 100
5john wick 449 500
6meg 227 100
7megfojtott virágok27 100
8minden2 400
9mindenhol 260
10mindenkor 30
11oppenheimer165 000
12sikoly 627 100

A filmek iránti keresési szándékot főként az irányította, hogy hol nézhető meg az adott mű, illetve milyen véleménnyel vannak róla a kritikusok. Ez a Google Trends kapcsolódó témaköreiből és lekérdezéseiből válik teljesen egyértelművé. Ha belegondolunk, hogy egy több, mint háromórás Oppenheimer jelentős elköteleződést igényel a nézők részéről, ez teljesen érthető is.

Oppenheimer kapcsolódó témakörök és lekérdezések a Google Trends-ben

Oppenheimer kapcsolódó témakörök és lekérdezések

Mivel a filmnek Szilárd Leó kapcsán magyar vonatkozásai is voltak, a híres fizikus neve is kiugró értékkel jelent meg a kapcsolódó témakörök listáján. Nem sokkal tőle lemaradva pedig a Barbie is képviseltette magát, ami az Oppenheimerrel egy napon került a mozikba olyan hashtageknek adva életet, mint a #Barbenheimer.

 

Erősek a streaming szolgáltatók a sorozatok között

#Felkapott keresésekHavi keresési mennyiség
1a király27 100
2ahsoka18 100
3az aranyifjú40 500
4ginny és georgia6 600
5gólkirályság14 800
6hazatalálsz49 500
7jackie nővér9 900
8mandalorian22 200
9the last of us49 500
10wednesday135 000

A sorozatok toplistáját vizsgálva rögtön szembetűnik, hogy nagyjából fele-fele arányban képviseltetik magukat a televíziós és a streaming szolgáltatók sorozatai. Olyan címeket is láthatunk közöttük, mint a Wednesday, a Last Of Us, vagy a Mandalorian. Érdekesebb azonban azt megvizsgálni, hogy a tévés szériák közül erős túlsúlyban vannak a magyar produkciók. Ilyen a Hazatalálsz, A király és a Gólkirályság is, amiket a főbb tévés csatornák sugároztak.

 

A TV műsoroknak külön kategória jár

#Felkapott keresésekHavi keresési mennyiség
1celebrandi14 800
2dancing with the stars40 500
3eurovision1 600
4kőgazdag fiatalok22 200
5nyerő páros22 200
6power of love tv222 200
7sztárban sztár49 500
8sztárbox49 500
9the voice18 100
10valóvilág18 100

A Google Trends a keresések alapján azt mutatja, hogy a magyarok nagyon szeretnek tévézni. A legnépszerűbb műsorok között is kimondottan szeretjük a vetélkedőket és valóságshow-kat. A statisztika alapján pedig ezeket is főként az év utolsó hónapjaiban részesítjük előnyben. Ennek oka részben az aktualitásuk is, másrészt ilyenkor általában több időt töltünk otthon, amit tévézéssel ütünk el.

A Google Trends adatai érdeklődési idő szerint a Top 5 tévéműsorra.

A Google Trends adatai érdeklődési idő szerint a Top 5 tévéműsorra.

Készültünk az idei EB-re

#Felkapott keresésekHavi keresési mennyiség
1atlétikai vb40 500
2eb selejtező74 000
3liverpool aston villa14 800
4liverpool bayern münchen12 100
5magyarország bulgária33 100
6magyarország csehország18 100
7magyarország litvánia33 100
8magyarország szerbia49 500
9magyarország észtország18 100
10real madrid barcelona33 100

Az Atlétikai VB mellett, ami az első helyet elfoglalta ugyan, a súlyozott átlagot nézve az EB selejtező meccsei voltak többségben a keresési kifejezések között. A Google Trends adatai alapján azt is láthatjuk, hogy a Magyarország – Szerbia meccs váltotta ki a legnagyobb érdeklődést a keresőkből. A Magyarország – Bulgária és a Magyarország – Litvánia mérkőzések pedig nagyjából fej-fej mellett haladtak. 

Az EB selejtező magyarországi mérkőzései iránti érdeklődés megoszlása éves viszonylatban.

Az EB selejtező magyarországi mérkőzései iránti érdeklődés megoszlása éves viszonylatban.

Ezért (is) hasznos a Google Trends adatait figyelned

A megfelelő kulcsszavak megtalálása mellett ahhoz, hogy az adott kifejezésre a találati lista élére kerülj, több tényezőt is figyelembe kell venned. A Google Trends ezek megtalálásában lehet nagy segítségedre. Az idő szerinti érdeklődés megoszlása hozzájárul a periodikus érdeklődés meghatározásához, az egyes kulcsszavak közötti prioritás felállításához és a tartalomstratégia elkészítéséhez. A kapcsolódó témák és lekérdezések a további kulcsszókutatás során lehetnek hasznosak, illetve segíthetnek a célközönséged számára érdekes tematikát találni.

Szeretnéd megtudni, hogy neked milyen kulcsszavakra kell építened weboldalad tartalmát? Vedd fel velünk a kapcsolatot! Nem csak a kulcsszavak meghatározásában tudunk neked segíteni, de elkészítjük és meg is valósítjuk számodra a tartalomstratégiát, természetesen figyelembe véve a SEO szövegírás szabályait.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!

A kitöltés kötelezettségmentes.