Nem titok: az internetes keresések több mint 90%-a a Google-ön keresztül zajlik. Így a Google Trends – ami a Google keresések, a Google Hírek és a YouTube aktuális keresési trendjeit monitorozza – az egyik leghasznosabb eszközzé vált a marketingben dolgozók és a vállalkozásindítás előtt álló üzletemberek számára. Ha tudod, mi érdekli a felhasználókat, mire keres a célközönséged, nemcsak tartalmaidat optimalizálhatod megfelelőbben, hanem termékeidet, szolgáltatásaidat is könnyebben igazíthatod a potenciális vevőid igényeihez. Ezáltal pedig közvetetten a bevételeidet is növelheted. Mutatjuk, hogyan!
A Google évről évre saját statisztika összeállításával segít neked, amelyben összegyűjti az előző év legnépszerűbb témáit és kifejezéseit több mint 70 országra vonatkozóan. Cikkünkben most azt vizsgáljuk, mi érdekelte legjobban a magyarokat, és hogy te mindezt hogyan tudod hasznosítani marketingfolyamataidban.
A felkapott keresések jelentősége: miért érdemes figyelni a Google adatokat?
A Google-adatok figyelése nemcsak az éves Google Trends jelentés kapcsán hasznos, hiszen fontos információkkal szolgál fogyasztóid viselkedéséről és érdeklődési köréről egész évben, minden évben.
- Lehetőséget adnak egyebek mellett arra, hogy termék- és szolgáltatásportfóliódat a legaktuálisabb igényekhez igazítsd. Ezáltal nagyobb vásárlóerőt vonzhatsz be és végső soron növelheted a bevételeidet.
- A keresési trendek elemzésével átfogó képet kaphatsz arról, mit csinálnak versenytársaid és hogyan teljesítenek. Így marketingkampányaid mindig naprakészek lehetnek, és az ő hibáikat te már nem fogod elkövetni.
- Végül, de nem utolsósorban a tartalommarketinged leghasznosabb eszköze lehet, hiszen a népszerű kulcsszavak mellett olyan témákat is találhatsz a segítségével, amik aktuálisan a legjobban megmozgatják célközönségedet.
Hogyan használd a kulcsszókutatáshoz?
A Google Trends lehet akár a kulcsszókutatás első lépése is, segítségével ugyanis ellenőrizheted meglévő kulcsszavaid népszerűségét, azonosíthatod a feltörekvő keresési kifejezéseket és meghatározhatsz kiegészítő kulcsszavakat is.
A régiók szerinti és időbeli trendek vizsgálata abban is segíthet, hogy felfedezz bizonyos periodikusan ismétlődő tendenciákat, így prioritási sorrendet is felállíthatsz a különböző kulcsszavak között. Ezt a funkciót támogatja a kulcsszavak összehasonlításának lehetősége is, amelynek segítségével kettő vagy több kifejezés trendjeit mérheted fel néhány kattintással. Ez az olyan rokonértelmű szavak esetén is segíthet, mint a SEO és a keresőoptimalizálás.

A keresőoptimalizálás (piros) és a SEO (kék) 2024-es évbeli trendjei. Ez alapján láthatjuk, hogy a SEO sokkal nagyobb keresési volumennel rendelkezik.
Jobbkezed lehet a tartalomstratégia elkészítésében
A kulcsszókutatás elengedhetetlen a megfelelő keresési kifejezések meghatározásához. A tartalomstratégia során azonban fontos, hogy célközönséged érdeklődési körét és igényeit is megértsd. A Google Trends pedig épp ehhez járul hozzá a kapcsolódó lekérdezések listájával.

Google Trends kapcsolódó lekérdezések keresőoptimalizálás kulcsszóra tartalomstratégia készítéséhez.
Helyi vállalkozásoknak szinte kötelező!
Ha terméked, szolgáltatásod kimondottan helyi jelleggel értékesíted, különösen fontosak lehetnek számodra a Google Trends régiókra vonatkozó adatai.

A keresőoptimalizálás és a SEO régiókra megoszló adatai Magyarországon. Látszik, hogy a magyar nyelvben is az angol SEO kifejezés van túlsúlyban és a fővároshoz közeledve egyre inkább elenyésző a keresőoptimalizálás kifejezés jelentősége.
Ha itt vagy, már biztosan te is tudod, hogy a SEO napjaink egyik elengedhetetlen marketing eszköze, a helyi keresőoptimalizálás pedig kimondottan fontos, ha fizikai üzletet (is) üzemeltetsz. A fenti térképről azonban az is látszik, hogy nemcsak nemzetközileg, hanem Magyarországon belül is régiótól függetlenül mindenhol jelen van.
Felkapott keresések nyomában: így készült az elemzésünk
- Kutatásunk alapját a Google statisztikái adták, amihez a keresőplatform szakemberei mindig az előző évhez viszonyítva vetik össze a felhasználók által keresett kifejezéseket az adott év kereséseivel. Ezt követően kiválogatják azokat, amelyek huzamosabb ideig kiugró forgalmat eredményeztek. A teljes lista több billió adat alapján készül, amelyek sem duplikációkat, sem SPAM kifejezéseket nem tartalmaznak. Ekkora adatmennyiséggel dolgozni pedig nem sok embernek van kiváltsága.
- A legnépszerűbb kategóriákban közzétett TOP 10-es listák relatív adatokat tartalmaznak, vagyis a kifejezéseket magukhoz és a többi adathoz viszonyítva relatív növekedés vagy csökkenés alapján rendezték sorba. Tehát ha a Google Trends adatai alapján egy kifejezésnél nagy érdeklődés figyelhető meg, az nem jelenti automatikusan, hogy arra a kulcsszóra kerestek a legtöbben. A mellékelt illusztrációkkal mi is ezt a relatív sorrendet fogjuk bemutatni.
- Megnéztük az egyes kulcsszavak keresési volumenét is, hogy szemléltetni tudjuk, milyen havi keresési mennyiséggel rendelkeznek és ez milyen viszonyban van a toplistán elfoglalt helyükkel.
2024. legnépszerűbb Google keresései Magyarországon
A tavalyi év legfelkapottabb kereséseit áttekintve alighanem több ismerős témát és nevet is találsz majd a listákon. Az alábbi kategóriákat vizsgáljuk majd tovább részletesen:
- elhunytak,
- sportesemények
- filmek,
- sorozatok,
- tévéműsorok,
- étel-ital,
- miért…?.
2024-ben elhunytak
2024-ben – csakúgy, mint a korábbi években – sokan kerestek rá ismert emberek halálával kapcsolatos hírekre. A legnagyobb érdeklődést Tompos Kátya elvesztése váltotta ki, de Karsai Dániel és Hadas Kriszta neve is kiemelkedően sokszor szerepelt a keresésekben, akik komoly társadalmi témákhoz, politikailag is megosztó kérdésekhez kapcsolódtak. A magyar közélet és kultúra alakjai mellett világsztárok, például Alain Delon és Donald Sutherland halála is sokakat megérintett. Érdekesség, hogy idén csak olyanok kerültek be a top 10-es listába, akik 2024-ben vesztették életüket – ellentétben a korábbi évekkel, amikor több retrospektív keresés is szerepelt a top 10-ben.
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Tompos Kátya | 135 000 |
2 | Karsai Dániel | 74 000 |
3 | Hadas Kriszta | 60 500 |
4 | Alain Delon | 60 500 |
5 | Liam Payne | 49 500 |
6 | Donald Sutherland | 33 100 |
7 | Benedek Miklós | 33 100 |
8 | Boros Lajos | 22 200 |
9 | Shannen Doherty | 22 200 |
10 | Jakab Ferenc | 22 200 |
A sportokért még mindig rajongunk
2024-ben a sportesemények közül kiemelkedett az olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság, utóbbit különösen a magyar válogatott meccsei miatt kísérte nagy figyelem – a Magyarország–Svájc mérkőzés kiemelt keresettsége is ezt mutatja. A hagyományos nagy események mellett a Netflixen közvetített Mike Tyson–Jake Paul boxmeccs is jelentős érdeklődést váltott ki, jól mutatva, hogy a show-jellegű sportműsorok is vonzzák a nézőket.
Emberek a keresési listák élén
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Olimpia | 110 000 |
2 | Labdarúgó EB | 60 500 |
3 | Magyarország - Svájc | 60 500 |
4 | UEFA Nemzetek Ligája | 49 500 |
5 | Paralimpia | 27 100 |
6 | Kézilabda EB | 22 200 |
7 | Mike Tyson - Jake Paul | 22 200 |
8 | Magyarország - Skócia | 18 100 |
9 | Super Bowl | 8 100 |
10 | Copa América | 2 900 |
A filmek 2024-ben is hasítottak
A filmes keresések között idén is keveredtek a nagy mozipremierek, a magyar alkotások és a folytatásra váró klasszikusok. Az Imádlak utálni romantikus vígjáték kimagaslóan sokakat érdekelt, akárcsak a magyar gyártású Semmelweis vagy az Agymanók 2. Ha már magyar filmek: a Futni mentem nem meglepő módon bekerült a top 10-be, hiszen pár hónapig ez tartotta a rendszerváltás óta legnépszerűbb film címét.
A 2023-ban debütáló Oppenheimer továbbra is erős érdeklődést tartott fenn. A közelgő vagy már beharangozott filmek, mint az Alien: Romulus vagy a Marvel-univerzum új eleme, a Deadpool & Rozsomák szintén gyakori keresések tárgyai voltak.
Lázban égtünk a filmekért
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Imádlak utálni | 74 000 |
2 | Semmelweis | 60 500 |
3 | Agymanók 2 | 60 500 |
4 | Oppenheimer | 60 500 |
5 | Most vagy soha | 40 500 |
6 | Alien: Romulus | 40 500 |
7 | Beetlejuice Beetlejuice | 40 500 |
8 | Saltburn | 33 100 |
9 | Futni mentem | 27 100 |
10 | Deadpool & Rozsomák | 25 100 |
A streamingszolgáltatók még mindig uralják a sorozat-témájú kereséseket
A sorozatokkal kapcsolatos kereséseket idén főként a streamingplatformok kínálata uralta, bár az első épp egy olyan török sorozat, a Napsugár, amit a televízióban követhettek a nézők. Ezt követték a Prime-on szereplő Fallout és Maxton Hall, majd a Max nagy dobása, a Trónok Harca-spinoff, a Sárkányok háza. Többen kerestek rá a True Detective új évadára és az Az aranyifjú című sorozatra is. Úgy tűnik, a drámai, feszültséggel teli vagy látványelemekben gazdag sorozatok ebben az évben is előnyt élveztek a nézők körében.
Kulcsszó | Havi keresési mennyiség 2024 |
---|---|
Napsugár | 33 100 |
Fallout | 27 100 |
Maxton Hall – A világ, ami elválaszt | 27 100 |
Sárkányok háza | 27 100 |
True Detective – A törvény nevében | 22 200 |
Az aranyifjú | 22 200 |
Tell Me Lies – Hazudj! | 14 300 |
Fool Me Once – Nem versz át | 8 100 |
Szörnyetegek: A Lyle és Erik Menendez-sztori | 4 400 |
Baby Reindeer – Szarvasbébi | 3 600 |
Azért a tévéműsoroknak sem áldozott le
A hazai televízió kínálata 2024-ben sem maradt érdeklődés nélkül: a Házasság első látásra című házasodós reality toronymagasan vezette a keresési toplistát, amit a tehetségkutató X-Faktor és az celebshow Ázsia Expressz követett. A táncos és valóságshow-műsorok, mint a Dancing With The Stars vagy a Sztárbox, szintén sokakat leültettek a képernyők elé. Az újabb formátumok, például a Next Top Model Hungary vagy A Kísértés is megmozgatták a nézők fantáziáját, de a nosztalgia is jelen volt, például a Fort Boyard – Az erőd révén.
Kulcsszó |
---|
Házasság első látásra |
X-Faktor |
Ázsia Expressz |
Dancing With The Stars |
Sztárbox |
Next Top Model Hungary |
A Kísértés |
Sztárban sztár All Stars |
Nyerő Páros |
Fort Boyard – Az erőd |
Mit ettünk és ittunk 2024-ben?
Talán meglepő, de nem a dubai csoki lett a leggyakoribb keresés az évben, a kulcsszó a második helyre csúszott. Idén is előkelő helyet kaptak a kényelmi szolgáltatások: a Foodora és a Wolt a toplista első és harmadik helyét szerezték meg. Tavaly a keresésekben megjelentek a klasszikus ételek, mint a brassói aprópecsenye vagy a karfiol leves, és a háztartási eszközök inspirálta konyhai ötletek, például az air fryer receptek. Az érdeklődés tehát továbbra is a trendi újdonságokra és a praktikus megoldásokra irányul.
Kulcsszó | Havi keresési mennyiség 2024 |
---|---|
foodora | 110 000 |
dubai csoki | 60 500 |
wolt | 60 500 |
smashy burger | 40 500 |
wonka | 33 100 |
karfiol leves | 22 200 |
air fryer receptek | 18 100 |
brassói aprópecsenye | 18 100 |
kadayif tészta | 14 800 |
burrata | 12 100 |
A „miért…?” kategória mindig érdekes
A „miért…” kezdetű kérdések idén is árulkodnak a leggyakoribb, sokszor háztartási vagy egészségügyi problémákról. Sokan próbálták megfejteni, miért barnul meg a sárgabaracklekvár, vagy hogy miért nedvedzik a seb. Akadtak kérdések növényápolással – miért sárgul a leander levele – és a kutyák viselkedésévell kapcsolatban is. A toplista alapján egyértelmű, hogy a mindennapi élet apró furcsaságai mögött sokszor kíváncsiság és tanulási vágy húzódik meg.
Kulcsszó | Havi keresési mennyiség 2024 |
---|---|
miért barnul meg a sárgabarack lekvár | 880 |
miért káros a spam hívás | 590 |
miért nedvedzik a seb | 590 |
miért georgia | 480 |
miért jó a revolut | 480 |
miért sárgul a leander levele | 480 |
miért jár büntetőpont | 390 |
miért nyalogat a kutya | 390 |
miért szürkül meg a házi tészta | 390 |
miért veszélyes az élesztő | 390 |
Ezért (is) hasznos a Google Trends adatait figyelned
Ahhoz, hogy a találati lista élére kerülj, fontos, hogy a megfelelő kulcsszavak a szövegben a helyükön legyenek – ám ez önmagában még nem elég, más tényezőket is figyelembe kell venned. A Google Trends ezek megtalálásában lehet nagy segítségedre. Az időszakok szerinti érdeklődés megoszlása hozzájárul a periodikus érdeklődés meghatározásához, az egyes kulcsszavak közötti prioritás felállításához és a tartalomstratégia elkészítéséhez.
A kapcsolódó témák és lekérdezések a további kulcsszókutatás során lehetnek hasznosak, illetve segíthetnek a célközönséged számára érdekes tematikát találni.
Szeretnéd megtudni, hogy neked milyen kulcsszavakra kell építened weboldalad tartalmát? Vedd fel velünk a kapcsolatot! Nem csak a kulcsszavak meghatározásában tudunk neked segíteni, de elkészítjük és meg is valósítjuk számodra a tartalomstratégiát, természetesen figyelembe véve a SEO szövegírás szabályait.