Blog készítés SEO elvek mentén

Miről fogsz olvasni?

keresőoptimalizálás rendkívül fontos online marketing eszköz, melyen belül egyre nagyobb hangsúlyt kap a tartalom. A tartalomgyártás, blog készítés elsőre egyszerű feladatnak tűnhet, azonban korántsem az, ha blogposztoddal a Google top találatai között szeretnél szerepelni.

Cikkünkben összefoglaljuk, melyek azok a tényezők, amiket figyelembe véve jól optimalizált blogot hozhatsz létre és a helyezési lista elejére kerülhetsz.

Miért kell jó minőségű tartalmat készíteni?

A válasz egyszerű. Ha a versenytársak közül mindenki blogol, akkor azért. Ha senki sem foglalkozik vele, akkor pedig azért.

Gondolj csak bele: manapság a legtöbb vásárlást internetes keresés és információgyűjtés előzi meg. A vásárlók szeretnek tájékozódni, leírásokat és véleményeket olvasni egy adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, hiszen ez nagyban segíti őket a döntés meghozásában.

Miért ne gyűjtenéd az érdeklődőket a saját blogodra? Miért ne mondanád el nekik te azokat az információkat, amikre szükségük van? A jó minőségű, informatív tartalommal egyértelmű versenyelőnyt szerezhetsz a konkurensekkel szemben.

Mire figyelj, ha jól seo-zott blogbejegyzést szeretnél írni?

Először is, a blog készítés során nem szabad elfeledkeznünk, kinek írjuk a tartalmakat. Ugyanis amikor keresőoptimalizálunk, a keresőmotorok és a felhasználók igényeit egyaránt figyelembe kell vennünk.

Hiába van rendkívül igényes, profi szakmai tartalmad, ha nem jut el a célközönséghez. És hiába vagy az első a keresőkben egy kulcsszóra, ha a tartalmad nem szolgálja ki a felhasználók igényeit és nem nyújt megoldást a problémáikra.

Blog készítés 8 lépésben

Mielőtt belevágnál a keresőoptimalizált szöveg írásába, gondold végig az alábbi kérdéseket:

  1. Mi a célod a bejegyzéssel? Jobb helyezést elérni az adott kulcsszóra, több feliratkozót gyűjteni, vagy esetleg egy terméket vagy szolgáltatást részletesen bemutatni?
  2. Milyen értéket kapnak az olvasók a posztodnak köszönhetően?
 

Ha ezt megválaszoltad, akkor már tudod, mit szeretnél elérni a bejegyzéseddel, és ez hogyan nyújt segítséget az olvasóidnak.

1. Lépés: a megfelelő kulcsszó kiválasztása

Minden blogposzt megírásának első lépése a fókusz kulcsszó kiválasztása, amely segítségével meghatározhatjuk, mi legyen a tartalom középpontjában. Ebben a folyamatban jelentős segítséget jelent, ha egy rövid kulcsszókutatást végzel: megvizsgálod a számodra releváns kulcsszavak keresési mennyiségét, a kulcsszó nehézséget és a versenytársakat.

Ez alapján már könnyen ki lehet választani, melyik az a kulcsszó, amelyik:
1. megfelelő keresési mennyiséggel rendelkezik,
2. releváns számodra,
3. nem túl magas a kulcsszó nehézség (KD = Keyword difficulty) értéke.

2. Lépés: készítsd el a cikked vázlatát

Ha kiválasztottad a bejegyzésed kulcsszavát, gondold végig milyen területeket szeretnél érinteni benne. A legfontosabb gondolatokat, lehetséges címsorokat vagy megválaszolandó kérdéseket jegyezd fel, ezek fogják meghatározni a tartalmad.

Végezz itt is kutatást: olvasd el a Google első találati oldalán szereplő cikkeket, és elemezd, hogy a versenytársaid mit adnak az olvasóknak. Ezáltal betekintést nyerhetsz a piac aktuális helyzetébe és feltérképezheted a témában jelen lévő tartalmakat. Ez segíteni fog abban, hogy megértsd a felhasználók keresési szándékát és tudd, mi az, aminek mindenképp szerepelnie kell a bejegyzésedben. Mi az, amivel te többet tudsz nyújtani a versenytársaknál? Térj ki azokra a releváns témákra, amik a te szakterületedhez tartoznak, és a versenytársak tartalmából hiányzik.

3. Lépés: jöhet a szövegírás

Már elkészült a drótváz, töltsd fel tartalommal! Írj le minden olyan tanácsot, ötletet vagy tudnivalót, ami értékes lehet az olvasódnak, és ami választ adhat a kérdésére. Gondold végig, mit javasolnál az adott témában érdeklődő ismerősödnek, és fogalmazd bele a cikkedbe. 

Tagold a szöveget rövidebb, átlátható bekezdésekre, és használj a hangsúlyos részeknél félkövér kiemelést vagy aláhúzást. Ezek jól vezetik a tekintetet, segítenek azoknak, akik csak átfutják a cikked, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a bejegyzésed áttekinthető és esztétikus legyen.

4. Lépés: használd a kulcsszavad

Fontos, hogy a kiválasztott fókusz kulcsszó meg is jelenjen a blogbejegyzés

  • címében,
  • az URL címében,
  • a címsorokban és alcímekben,
  • a képek alt szövegében,
  • a meta leírásban,
  • magában a szövegtörzsben.
 

Figyelj arra, hogy a szöveg megfogalmazása és a kulcsszavak elhelyezése legyen természetes, semmiképp ne menjen a keresőoptimalizálás az olvashatóság és a felhasználói élmény rovására. Ma már a kulcsszóhalmozás és a túloptimalizálás elavult és egyáltalán nem javasolt technika, a hangsúly sokkal inkább a minőségi tartalmon van.

5. Lépés: linkelj a releváns forrásokra

Felhasználtál egy tanulmányt a cikk írásához? Linkeld be a forrást! Nem csak hitelesebbnek és tényekkel alátámasztottnak fog tűnni az olvasó számára, ha hivatkozol az eredeti publikációra, de a tartalmad a keresőmotorok szemében is relevánsabb lesz.

6. Lépés: alkalmazz  belső linkeket

Bármilyen témában is írsz, valószínűleg van olyan tartalmad, terméked vagy szolgáltatásod, amely kapcsolódik a bejegyzés témájához. Linkeld be ezeket az aloldalakat a kapcsolódó szövegrészbe, megfelelő horgony szöveggel. A belső linkek segítenek a weboldaladon tartani azokat az olvasókat, akik valóban érdeklődnek a téma iránt és a keresőmotorok is könnyebben feltérképezik a webhely tartalmát.

7. Lépés: teszteld és publikáld a bejegyzésed

Miután elkészült a cikked, ne felejtsd el tesztelni: küldd el néhány munkatársadnak, vagy ismerősödnek, kérd meg őket, hogy olvassák el, majd kérj visszajelzést. Az első tesztelés során előkerülnek a helyesírási vagy fogalmazási hibák, és az is kiderülhet, ha bármilyen formai vagy tartalmi hiányossága van a cikkednek.

Miután elvégezted a javításokat, publikáld a cikked, majd oszd meg a közösségi média felületeiden, küldj róla hírlevelet, vagy keress fel közvetlenül valakit, akiről úgy tudod, érdekelheti a téma.

8. Lépés: figyeld és elemezd az eredményeidet

A publikálás után még nem ért véget a munkád. A keresőoptimalizálás és a tartalommarketing, mint minden online marketing eszköz, jól skálázható és mérhető. Használd a Google Search Console-t és a Google Analytics-et! Figyeld meg, hogyan változik az adott kulcsszó esetében elért helyezésed, a blogod organikus forgalma, hányan osztották meg a cikked, esetleg hány konverziód érkezett belőle. 

Ellenőrizd ezeket rendszeresen, havonta vagy néhány hetente, és látni fogod, hogyan javulnak az eredményeid és miként szerzel egyre több organikus látogatót.

Mi a blog készítés eredménye? 

Ha lépésről lépésre követed útmutatónkat, akkor az olvasók számára jó minőségű, a keresőmotorok számára pedig jól optimalizált tartalmat hozhatsz létre. Ennek eredményeképpen jobb helyezéseket érhetsz el a megcélzott kulcsszavakra, sokkal több látogatód, végső soron pedig több konverziód lesz. Ezt pedig ki ne akarná?

SEO ellenőrzőlista

Pro tipp: menj biztosra, használd az ellenőrzőlistánkat és nézd át, mindent helyesen csináltál-e. 

  • A kulcsszó szerepel a kiemelt helyeken
  • Megadtad a meta címet és a meta leírást
  • Jól tagolt a szöveged
  • Használsz H1-H6 címsorokat
  • Optimalizáltad a képeket
  • Elhelyeztél külső és belső linkeket is

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.