Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
A keresőoptimalizálás rendkívül fontos online marketing eszköz, melyen belül egyre nagyobb hangsúlyt kap a tartalom. A tartalomgyártás, blog készítés elsőre egyszerű feladatnak tűnhet, azonban korántsem az, ha blogposztoddal a Google top találatai között szeretnél szerepelni.
Cikkünkben összefoglaljuk, melyek azok a tényezők, amiket figyelembe véve jól optimalizált blogot hozhatsz létre és a helyezési lista elejére kerülhetsz.
A válasz egyszerű. Ha a versenytársak közül mindenki blogol, akkor azért. Ha senki sem foglalkozik vele, akkor pedig azért.
Gondolj csak bele: manapság a legtöbb vásárlást internetes keresés és információgyűjtés előzi meg. A vásárlók szeretnek tájékozódni, leírásokat és véleményeket olvasni egy adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, hiszen ez nagyban segíti őket a döntés meghozásában.
Miért ne gyűjtenéd az érdeklődőket a saját blogodra? Miért ne mondanád el nekik te azokat az információkat, amikre szükségük van? A jó minőségű, informatív tartalommal egyértelmű versenyelőnyt szerezhetsz a konkurensekkel szemben.
Először is, a blog készítés során nem szabad elfeledkeznünk, kinek írjuk a tartalmakat. Ugyanis amikor keresőoptimalizálunk, a keresőmotorok és a felhasználók igényeit egyaránt figyelembe kell vennünk.
Hiába van rendkívül igényes, profi szakmai tartalmad, ha nem jut el a célközönséghez. És hiába vagy az első a keresőkben egy kulcsszóra, ha a tartalmad nem szolgálja ki a felhasználók igényeit és nem nyújt megoldást a problémáikra.
Mielőtt belevágnál a keresőoptimalizált szöveg írásába, gondold végig az alábbi kérdéseket:
Ha ezt megválaszoltad, akkor már tudod, mit szeretnél elérni a bejegyzéseddel, és ez hogyan nyújt segítséget az olvasóidnak.
Minden blogposzt megírásának első lépése a fókusz kulcsszó kiválasztása, amely segítségével meghatározhatjuk, mi legyen a tartalom középpontjában. Ebben a folyamatban jelentős segítséget jelent, ha egy rövid kulcsszókutatást végzel: megvizsgálod a számodra releváns kulcsszavak keresési mennyiségét, a kulcsszó nehézséget és a versenytársakat.
Ez alapján már könnyen ki lehet választani, melyik az a kulcsszó, amelyik:
1. megfelelő keresési mennyiséggel rendelkezik,
2. releváns számodra,
3. nem túl magas a kulcsszó nehézség (KD = Keyword difficulty) értéke.
Ha kiválasztottad a bejegyzésed kulcsszavát, gondold végig milyen területeket szeretnél érinteni benne. A legfontosabb gondolatokat, lehetséges címsorokat vagy megválaszolandó kérdéseket jegyezd fel, ezek fogják meghatározni a tartalmad.
Végezz itt is kutatást: olvasd el a Google első találati oldalán szereplő cikkeket, és elemezd, hogy a versenytársaid mit adnak az olvasóknak. Ezáltal betekintést nyerhetsz a piac aktuális helyzetébe és feltérképezheted a témában jelen lévő tartalmakat. Ez segíteni fog abban, hogy megértsd a felhasználók keresési szándékát és tudd, mi az, aminek mindenképp szerepelnie kell a bejegyzésedben. Mi az, amivel te többet tudsz nyújtani a versenytársaknál? Térj ki azokra a releváns témákra, amik a te szakterületedhez tartoznak, és a versenytársak tartalmából hiányzik.
Már elkészült a drótváz, töltsd fel tartalommal! Írj le minden olyan tanácsot, ötletet vagy tudnivalót, ami értékes lehet az olvasódnak, és ami választ adhat a kérdésére. Gondold végig, mit javasolnál az adott témában érdeklődő ismerősödnek, és fogalmazd bele a cikkedbe.
Tagold a szöveget rövidebb, átlátható bekezdésekre, és használj a hangsúlyos részeknél félkövér kiemelést vagy aláhúzást. Ezek jól vezetik a tekintetet, segítenek azoknak, akik csak átfutják a cikked, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a bejegyzésed áttekinthető és esztétikus legyen.
Fontos, hogy a kiválasztott fókusz kulcsszó meg is jelenjen a blogbejegyzés
Figyelj arra, hogy a szöveg megfogalmazása és a kulcsszavak elhelyezése legyen természetes, semmiképp ne menjen a keresőoptimalizálás az olvashatóság és a felhasználói élmény rovására. Ma már a kulcsszóhalmozás és a túloptimalizálás elavult és egyáltalán nem javasolt technika, a hangsúly sokkal inkább a minőségi tartalmon van.
Felhasználtál egy tanulmányt a cikk írásához? Linkeld be a forrást! Nem csak hitelesebbnek és tényekkel alátámasztottnak fog tűnni az olvasó számára, ha hivatkozol az eredeti publikációra, de a tartalmad a keresőmotorok szemében is relevánsabb lesz.
Bármilyen témában is írsz, valószínűleg van olyan tartalmad, terméked vagy szolgáltatásod, amely kapcsolódik a bejegyzés témájához. Linkeld be ezeket az aloldalakat a kapcsolódó szövegrészbe, megfelelő horgony szöveggel. A belső linkek segítenek a weboldaladon tartani azokat az olvasókat, akik valóban érdeklődnek a téma iránt és a keresőmotorok is könnyebben feltérképezik a webhely tartalmát.
Miután elkészült a cikked, ne felejtsd el tesztelni: küldd el néhány munkatársadnak, vagy ismerősödnek, kérd meg őket, hogy olvassák el, majd kérj visszajelzést. Az első tesztelés során előkerülnek a helyesírási vagy fogalmazási hibák, és az is kiderülhet, ha bármilyen formai vagy tartalmi hiányossága van a cikkednek.
Miután elvégezted a javításokat, publikáld a cikked, majd oszd meg a közösségi média felületeiden, küldj róla hírlevelet, vagy keress fel közvetlenül valakit, akiről úgy tudod, érdekelheti a téma.
A publikálás után még nem ért véget a munkád. A keresőoptimalizálás és a tartalommarketing, mint minden online marketing eszköz, jól skálázható és mérhető. Használd a Google Search Console-t és a Google Analytics-et! Figyeld meg, hogyan változik az adott kulcsszó esetében elért helyezésed, a blogod organikus forgalma, hányan osztották meg a cikked, esetleg hány konverziód érkezett belőle.
Ellenőrizd ezeket rendszeresen, havonta vagy néhány hetente, és látni fogod, hogyan javulnak az eredményeid és miként szerzel egyre több organikus látogatót.
Ha lépésről lépésre követed útmutatónkat, akkor az olvasók számára jó minőségű, a keresőmotorok számára pedig jól optimalizált tartalmat hozhatsz létre. Ennek eredményeképpen jobb helyezéseket érhetsz el a megcélzott kulcsszavakra, sokkal több látogatód, végső soron pedig több konverziód lesz. Ezt pedig ki ne akarná?
Pro tipp: menj biztosra, használd az ellenőrzőlistánkat és nézd át, mindent helyesen csináltál-e.
A kitöltés kötelezettségmentes.