Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
A koronavírus terjedésével vállalkozások tucatjainak kell változtatniuk az eddig jól bevált működésükön, sőt előfordulhatnak olyan kevésbé szerencsés esetek is amikor vállalatunk tevékenységét szüneteltetnünk kell, vagy bizonyos termékeink, szolgáltatásaink eladását ideiglenesen fel kell függesztenünk.
Hogyan hat a kialakult helyzet üzletünk online jelenlétére?
Hogyan kommunikáljuk mindezt?
Az alábbiakban összeszedtük a Google ajánlásait, amely igyekszik tippeket és jó tanácsokat adni a nehéz helyzetbe került cégeknek.
Első körben érdemes átnéznünk weboldalunkon, hogy melyek azok a funkciók, amiket érdemes lehet korlátozni a válság idejére, és melyek azok amelyek a lehető legtöbb információval látják el a vásárlóinkat.
Készlethiány esetén jelöljük, hogy melyik termékünk nem kapható már, limitáljuk az megvásárolható áruk darabszámát, vagy teljesen szüntessük meg a vásárlás funkciót.
Vásárlóink így továbbra is böngészhetik oldalainkat, valamint minden már fent lévő információhoz hozzáférhetnek, anélkül hogy weblapunk hitelessége csorbulna a keresőmotor szemében.
Helyezzünk el bannereket látványos helyekre honlapunkon belül, vagy készítsünk egyedi felugró ablakot, amelyek információhoz juttatják ügyfeleinket a szolgáltatásaink állapotáról.
Közöljük vásárlóinkkal minden olyan eshetőséget amely az eddig megszokottól eltérő. Tüntessük fel például, ha termékeink szállítási ideje megnövekedett, vagy ha bizonyos termékeink átvételi módja módosult.
Az egyenes és pontos kommunikáció alkalmazásával sokat javíthatunk üzletünk megítélésén, különösképp a válság ideje alatt.
Fontos, hogy minden felületen egységesen kommunikáljunk. Ha vállalkozásunk fel van tüntetve a Google Térképen módosítsuk a nyitvatartási idejét. Ha események szervezésével foglalkozunk tartsuk naprakészen annak leírását.
Ebben a helyzetben ügyfeleink a megszokottnál is jobban ki vannak éhezve az információra, így lépjünk velük kapcsolatba ahol és amikor csak tudunk.
Ha bármilyen változást eszközölünk a honlapunkon, legyen az egy-egy aloldal áthelyezése, vagy bizonyos funkciók megszüntetése, ne felejtsük el a Search Console-ban frissíteni az oldaltérképünket.
A weblapunkat csak abban az esetben állítsuk le teljesen, amennyiben az valamilyen okból kifolyólag teljes mértékben elkerülhetetlen.
Az oldal leállásának hosszú távon súlyos következményei lehetnek Technikai SEO szempontból, így csak legvégső esetben folyamodjunk ehhez az eszközhöz, helyette inkább a fenti ajánlásoknak megfelelően weblapunk bizonyos funkcióit szüneteltessük.
Ha mégis a teljes leállás mellett döntünk, tartsuk szem előtt a következő ajánlásokat:
Oldalunk leállításának számos hátránya lehet, ezek közül azonban néhányat fontosnak tartunk kiemelni:
Az oldal teljes leállítása még pár hetes periódusra sem ajánlott. Helyette a fent már említett technikák alkalmazását javasoljuk.
Igen, a Search Console átállítása lehetőséget biztosít erre, azonban ez hatással lehet a találati lista eredményeire.
Szintén a Search Console-ban tudjuk beállítani, hogy a Google mely aloldalainkat ellenőrizze. Ha több aloldalt szeretnénk egyszerre frissíteni akkor azt egy új oldaltérkép generálásával és feltöltésével tegyük meg.
Végezetül pedig azt tanácsoljuk, hogy a válság okozta kialakult helyzetben ne kapkodjunk, minden döntést alaposan gondoljunk át.
Mint a fentiekből is látható az oldalunk teljes leállítása számtalan negatív SEO hatással járhat, így gondoljuk át alaposan mielőtt belefognánk.
A kitöltés kötelezettségmentes.