Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
A keresőoptimalizálás három alapvető területe a technikai SEO, az on-page SEO, illetve az off-page SEO. Ha kattintást érő pozícióban szeretnénk feltűnni az organikus keresési találatok között, akkor érdemes mind a három területre fókuszálni.
A probléma csupán az, hogy nem tudjuk az egyes elemek súlyát. Ha láttál már 2002-es dizájnnal, de több ezer backlinkkel első helyen rangsoroló weboldalt, esetleg az organikus forgalom kiapadhatatlan kútjából technikailag és tartalmilag kifogástalan honlappal, de linkek nélkül részesülő versenytársat, akkor pontosan érted a problémát.
A technikai és tartalmi SEO a Google által is részletesen dokumentált területek. SEO-barát weboldal fejlesztése és optimalizált tartalom készítése azonban a legtöbb iparágban már Magyarországon sem visznek messzire, szükséges hivatkozások szerzése a top helyezések eléréséhez.
Legalábbis ezzel a feltételezéssel kezdtünk kutatásunkba, amellyel meg szeretnénk válaszolni a kérdést:
Mennyire befolyásolják a linkek az organikus helyezéseket?
Brian Dean 2020. áprilisában az Ahrefssel közösen megvizsgált 11.8 millió Google keresési találatot. A kutatás konklúzióit a SEO mindhárom területére érvényes megfigyelésekben foglalták össze.
Az eredmények különösen nagy hangsúlyt tulajdonítanak a minőségi linképítésnek.
Néhány példa a Backlinko-tanulmány konklúzióira:
A kutatás rávilágított arra, amit korábban is sejteni lehetett: a linkek hatványozottan számítanak az organikus helyezések tekintetében. Az elemzés során csak angol nyelvű kulcsszavakat és weboldalakat elemeztek, így a verseny is nagyobb volt, valamint más, SEO szempontból kevésbé kiforrott országok találati listájára kevésbé alkalmazhatóak a Backlinko kutatás eredményei.
Épp ezért döntöttünk úgy, hogy megvizsgáljuk iparáganként a legnagyobb keresési mennyiséggel rendelkező magyar kulcsszavakat és a Google első oldalán rangsoroló találatokat is.
Érdekel mennyire befolyásolják a linkek a Google organikus keresési találatok között elért helyezéseket Magyarországon?
A kutatással és a cikkel erre a kérdésre keressük a választ.
Bár a Backlinko cikknél nem ismerjük a kutatás módszertanát, mi fontosnak tartjuk kiemelni hogyan jutottunk el a feltételezéseinkig. A kutatásunk kisebb adatforrásból dolgozik és az adatgyűjtést sem tudományos igényességgel végeztünk, ezért inkább feltételezésekről, mintsem tényekről beszélhetünk az eredmények alapján.
A kulcsszavakat és weboldalakat hat iparágban vizsgáltuk:
Adatforrásként Ahrefs adatokat használtunk.
Az iparági kulcsszavakat és weboldalakat pedig a következő módszertan alapján jelöltük ki:
Célunk a különböző iparágak legnagyobb havi keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavainak azonosítása és ezekre rangsoroló weboldalak elemzése volt. Az iparágak feltételezett legjobb weboldalait pedig domain hitelesség, hivatkozó domainek és backlinkek száma szerint hasonlítottuk össze.
Az elemzés során használt metrikák jelentése:
Domain Rating – Az Ahrefs elemző eszköz 0-100 skála alapján mutatja meg, hogy a weboldal mennyire hiteles a Google szemében.
Hivatkozó Domainek – Megmutatja, hogy hány különböző domainről van rámutató link az adott oldalra.
Dofollow Hivatkozó Domainek – Megmutatja azoknak a linkeknek a számát, amelyek SEO szempontból fontosak.
Backlinkek száma – Az adott oldalra hivatkozó összes linkek számát mutatja meg.
Kutatásunk alapján az egyik legnagyobb átlagos keresési mennyiséggel rendelkező téma, SEO szempontból kiélezett versennyel és fejlett backlink profillal rendelkező weboldalakkal. A legtöbbször tranzakciós szándékot feltételező kulcsszavak a bankokon kívül közvetítő weboldalak is jó pozíciókban rangsorolnak.
Érdekesség, hogy a top 50 kulcsszó között 8 kifejezés tartalmazza a kalkulátor szót. Ezekre a kifejezésekre a legtöbb hivatkozó domainnel rendelkező bankok helyett a különböző bankok ajánlatait listázó összehasonlító oldalak rangsorolnak (bankmonitor.hu, bank360.hu). A kalkulátorok egy jó példa arra, hogy a keresési szándék sokszor fontosabb, mint a mérhető metrikák.
Top 50 kulcsszó átlagos havi keresési mennyisége: 12846
A vizsgált iparági versenytársak közülük senki sem rendelkezik 50 alatti DR-el, ami előrevetíti az iparágon belül a linkek fontosságát. Az eredményeket a TransferWise nemzetközi szereplőként torzítja, aki képes volt információs szándékú kulcsszavakra (iban szám, swift kód) bekerülni a iparág legnagyobb keresésű kulcsszavainak első oldalára.
Ingatlanokkal kapcsolatban leggyakrabban az eladó / kiadó lakás + lokáció kulcsszópárokra keresnek, a találati listán pedig rendszerint ugyanazok a portálok és közvetítő irodák rangsorolnak. A top kulcsszavak keresési mennyiségének átlaga meg sem közelíti a pénzügyi kifejezéseknél tapaszt értéket, ugyanakkor a rangsoroló honlapok közé mérsékelt hitelességgel rendelkező szereplők is bekerültek.
Top 50 kulcsszó átlagos havi keresési mennyisége: 2984
A rangsoroló oldalak sokszínűek, az 1388 dofollow hivatkozó domainnel rendelkező ingatlan.com mellett felfértek a listára 100-nál kevesebb hivatkozó domainnel bíró weboldalak is.
Bár a hitelesebb domaineknek akár több tízszerese is lehet az organikus forgalma a kisebb oldalakhoz képest, azonban az iparág top 50 kulcsszavából többre is képes első oldalon rangsorolni és havi több, mint 10.000 organikus forgalmat weboldalára irányítani egy 25 DR-es weboldal is.
Az ingatlanok terén néhány magas hitelességű domain rangsorol a több 5 pozícióban az iparági kulcsszavakra, az első oldalra azonban viszonylag alacsony mennyiségű backlinkkel is beférnek weboldalak.
Alapvető élelmiszerekből indultunk ki a kutatás során. Feltételeztük, hogy ezzel a módszerrel bepillantást nyerhetünk az élelmiszer-házhozszállítással foglalkozó webshopok organikus keresési találatok között elért eredményeibe, azonban nem feltétlenül azt az eredményt kaptunk, amire számítottunk.
Az egyszavas élelmiszerek mögött keresőszóként nem csupán a vásárlás lehet keresési szándék, hanem az alapanyag vagy étel elkészítése is. Részben ezért inkább a receptoldalak dominálnak élelmiszerekkel kapcsolatos kulcsszavakra keresve.
Top 50 kulcsszó átlagos havi keresési mennyisége: 9112
A rangsoroló weboldalak SEO szempontból fontos mutatóira tekintve azonban még egy érdekes következtetésre juthatunk: a receptoldalak (nosalty.hu, mindmegette.hu…) és recepteket publikáló magazinok (femina.hu) hitelesebb domainnel és több hivatkozó domainnel rendelkeznek.
Az elektronikai cikkek a legnagyobb átlagos keresési mennyiséggel rendelkező téma, amit vizsgáltunk a kutatás során. A termékkategóriák (tv, rádió, okosóra) mellett népszerű telefonmodellek (huawei p30, samsung galaxy a50) kerültek be a top 50 kulcsszó közé.
Top 50 kulcsszó átlagos havi keresési mennyisége: 23700
Az elektronikai termékeket értékesítő webshopok és árösszehasonlító oldalak rendszerint 500 körüli vagy 500-nál több hivatkozó domainnel rendelkeznek. Ennél kevesebb hivatkozó domainnel csak a saját márkázott termékekre jó helyen rangsoroló (xiaomi.hu) vagy egy-két termékkategóriára fókuszáló weboldalakat (laptop.hu) találunk a top találatok között.
A könyveknél a legkeresettebb kulcsszavak közé kötetcímek és szerzői nevek tartoznak. Árnyalja a képet és a találati listákat, hogy ezekre a kifejezésekre a könyvvásárlás csupán egy eleme a keresési szándéknak.
Megfilmesített köteteknél feltűnnek videós találatok és a filmhez kapcsolódó oldalak, szerzők esetében szerzői oldalak, interjúk és a Wikipedia is rendszerint az első oldalon rangsorol. Ettől függetlenül jól körülhatárolható az a néhány weboldal, aki legtöbbször az első oldalon rangsorol a legnagyobb keresésű kifejezésekre.
A könyváruházak mellett kiadói weboldalak érnek el jó helyezéseket a gondozott kötetekre és szerzőkre.
Top 50 kulcsszó átlagos havi keresési mennyisége: 15286
A top 50 kifejezést vizsgálva láthatjuk, hogy az első pár versenytárs a legtöbb kulcsszóra az első ötven találat között rangsorol legtöbbször, majd a többi piaci szereplő csupán elvétve ér el helyezéseket.
Ha összevetjük a kulcsszavakat a versenytársak fontos SEO mérőszámaival, akkor láthatjuk, hogy a legtöbb backlinkkel rendelkező, leghitelesebb oldalak képesek több kifejezésre is top pozícióban rangsorolni.
Étrendkiegészítők, étrendek, edzéstervek, és diéták. Különböző témák, amelyekre különböző weboldalak rangsorolnak. A terméket is kínáló webshopok mellett jelentősek a magazinoldalak, illetve több esetben a kettő kéz a kézben jár.
Néhány weboldal dominálja a keresési találatok többségét, amelyek rendszerint a legtöbb backlinkkel is rendelkeznek. A téma átlagos keresési mennyisége (az ingatlanon kívül) a többi vizsgált témakörnél alacsonyabb.
Top 50 kulcsszó átlagos havi keresési mennyisége: 4578
A témakör legjobban rangsoroló (és legtöbb organikus forgalommal rendelkező) honlapjainak jelentősen magasabb a domain hitelességük (DR), ugyanakkor a többi témakörhöz képest kevesebb hivatkozással is lehet piacvezető szerepre törekedni.
A vizsgált iparágakban elvétve találhatunk egy-két szereplőt, akiknek alacsony domain hitelességgel, viszonylag kevés backlinkkel is sikerül az iparág legmagasabb keresésű kulcsszavai közül néhányra jó helyezést elérniük. Ezek a szereplőknek a havi organikus forgalma azonban rendszerint nem éri el a havi 10.000 látogatót, amit az elemzésbe bekerülő weboldalak többsége messze meghalad.
A vizsgált oldalak többségénél a legtöbb organikus forgalommal rendelkező honlapok egybeesnek a leghitelesebb, legtöbb hivatkozó domainnel rendelkező weboldalakkal. Magas keresésű mennyiségű kulcsszavakra kutatásunk eredményei szerint csupán stabil technikai alapokkal és optimalizált tartalommal lehetetlen stabilan jó pozícióban rangsorolni.
Bár találhatunk példát piacvezető, szinte behozhatatlanul masszív linkprofillal rendelkező weboldalak kevesebb backlinkkel rendelkező versenytársak által történő megelőzésére, azonban ezek a versenytársak is rendszerint 50+ Domain Ratinggel rendelkeznek.
A linkek a keresőoptimalizálás megkerülhetetlen eleme, ha magas keresési mennyiségű kifejezésekre szeretnénk rangsorolni. A jó helyezések mellett a több hivatkozó domain (és backlink) a több organikus forgalommal is összefüggésbe hozható. Témaköri és domain hitelesség növelésére a legjobb módszer a linképítés.
A kérdés összetett, mégis egyszerűen feloldható.
Összetett, mert számos szempontra kell ügyelned egy link értékelése során, ami SEO szakmai tapasztalat nélkül nem egyszerű feladat. Az alábbi szempontokra érdemes figyelned link értékelés során:
Emellett 1-1 linket venni egy sales housetól vagy média kiadótól szinte lehetetlen – nem erre vannak berendezkedve és emiatt nagyon drága.
Tovább nehezíti a helyzeted, hogy a SEO piacon sajnos számos szereplő állítja, hogy “szuper prémium” linkeket fog szállítani Neked csupán néhány ezer forintért. A linkek alaposabb vizsgálata során azonban kibukik, hogy hamis ígéretekről van szó – alacsony hitelességű és tiltott technikákkal, mesterségesen felhúzott oldalak ezek, ami inkább károkat okozhat Neked, mintsem eredményeket és növekedést.
Hogyan lehet mégis egyszerűen megoldani a minőségi linképítést?
A BP Digital-nál az összes elemzett iparágban és azokon túl is alkalmaztuk már a bevált, hatékony linképítési technikákat. Több, a kutatásban szereplő weboldal jelenleg is ügyfelünk. 300+ különböző DA20+ minőségű oldalra tudunk rövid átfutással linket szerezni. Az elmúlt években több ezer linket építettünk az ügyfeleinknek és emiatt “nagyker”-ügynökségi áron tudunk vásárolni. Így némi haszon mellett is nagyon jutányos áron tudunk Neked hiteles megjelenéseket szerezni.
Néhány partner oldalunk, ahova tudunk linkeket elhelyezni Neked:
Emellett 2020 őszén elindítottunk egy kezdeményezést, aminek keretében non-profit szervezeteknek segítünk a weboldaluk SEO erejét eladni a versenyszférának. Jelenleg 20+ civil szervezet csatlakozott a programhoz és ezáltal úgy tudod a saját for-profit törekvéseidet építeni, hogy közben jó célokat és non-profit szervezeteket támogatsz. Ha téged is érdekelnek a részletek a non-profit linképítéssel kapcsolatban olvass tovább.
Szeretnél te is az iparágad piacvezetői közé tartozni?
Szeretnél linképítéssel javítani helyezéseiden és növelni organikus forgalmadon?
Ügynökségünk szakértői magas hitelességű oldalakról származó, releváns linkek építésével tudnak segíteni. Emellett ha új, működő és versenytársaid számára ismeretlen linképítési módszerrel szeretnéd új szintre emelni oldalad SEO-ját, akkor a non-profit linképítés szolgáltatásunk segíthet neked.
Keress minket bizalommal, ha segíthetünk elérni céljaid!
A kitöltés kötelezettségmentes.
Hova küldjük a kutatás eredményeit?
Hova küldjük a kutatás eredményeit?
Hova küldjük a kutatás eredményeit?
Hova küldjük a kutatás eredményeit?
Hova küldjük a kutatás eredményeit?
Hova küldjük a kutatás eredményeit?