Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
A Google immár 20 éve minden év elején közzéteszi azoknak a kifejezéseknek a listáját, amelyek az adott évben a legnépszerűbbek voltak az internetezők körében. Míg 2018-ban és 2019-ben is a magyar lista élére egy-egy politikai esemény került (önkormányzati választások), addig 2020-ban a koronavírus kifejezés szerezte meg az abszolút első helyet.
A Google kereső által közzétett statisztika alapján készítettünk egy átfogó kutatást arról, hogy milyen keresési trendek és tendenciák jellemezték a 2020-as év legnépszerűbb kulcsszavait. A keresési trendekből egyértelműen kiderül, hogy témakörönként mi jellemzi a magyar internetezők keresési szokásait. Mutatjuk, hogy hányan, mikor és mire kerestünk online 2020-ban!
Visszagondolva a tavalyi évre, valószínűleg nem fog meglepetést okozni a legfelkapottabb kategóriák listája.
Ezek a témák ragadták meg az internetezők figyelmét 2020-ban:
A magyaroknál csakúgy, mint a világ minden táján a “koronavírus” kifejezés lett az abszolút győztes, a második helyen az “amerikai elnökválasztás” végzett, végül a harmadik helyet az oktatással kapcsolatos “Google Classroom” szerezte meg. A negyedik helyre került a “Telex” hírportál, majd ezt követően “Benedek Tibor” háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó neve is felkerült a listára.
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Koronavírus | 106000 |
2 | Amerikai elnökválasztás | 201000 |
3 | Google Classroom | 823000 |
4 | Telex | 165000 |
5 | Benedek Tibor | 135000 |
6 | Gesztesi Károly | 47000 |
7 | Redmenta | 301000 |
8 | Magyar Közlöny | 201000 |
9 | Kobe Bryant | 74000 |
A “koronavírus” kifejezésre a legtöbben márciusban és áprilisban, a COVID-19 megjelenése idején kerestek a magyarok, majd ezután fokozatos csökkenés figyelhető meg.
Továbbá látható, hogy a második hullám megjelenése kisebb kiugró értékeket produkált, azonban közel sem akkorát, mint az év első negyedében.
A “koronavírus-járvány” kategóriában számos magas keresési mennyiségű kulcsszó szerepel. Népszerű téma volt, mely területeket érintette a legjobban a fertőzés, ezzel második helyre került a “koronavírus-térkép” kifejezés, majd a harmadik helyet a “Magyar Közlöny” kulcsszó szerezte meg. Emellett sokakat érdekelt “Orbán Viktor bejelentése”, valamint a “kijárási tilalom” és a “szájmaszk” kifejezések is.
# | Felkapott keresések | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Koronavírus | 106000 |
2 | Magyar Közlöny | 201000 |
3 | Kijárási tilalom | 49500 |
4 | Orbán Viktor bejelentése | 27100 |
5 | Kézfertőtlenítő | 40500 |
6 | Koronavírus Olaszország | 3100 |
7 | Szájmaszk | 74000 |
8 | EESZT | 90500 |
9 | Kijárási korlátozás | 27100 |
A “kijárási tilalom” kifejezés keresési görbéje az alábbi grafikonon figyelhető meg:
A grafikonon remekül megfigyelhető, hogy a koronavírus első, illetve második hullámának időszakában kerestek a legtöbben a kijárási tilalommal kapcsolatos információkra. Ugyanakkor itt is feltűnően alacsonyabb a második hullám megjelenésénél az érdeklődők száma.
A pandémiás helyzet okozta nehézségek az oktatásban is jelentős változásokat eredményeztek. A távoktatás új platformok bevezetését igényelte, melynek a győztese – a keresési mennyiségek alapján – a “Google Classroom” lett. Második helyen zárt a “Redmenta” – intelligens oktatási asszisztens, majd a dobogó harmadik fokára “KRÉTA” elektronikus rendszere került.
# | Oktatás | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Google Classroom | 823000 |
2 | Redmenta | 301000 |
3 | KRÉTA | 246000 |
4 | Zoom | 110000 |
5 | Érettségi 2020 | 40500 |
6 | Microsoft Teams | 74000 |
7 | Első tanítási nap | 70 |
8 | Mozaweb | 40500 |
9 | Edmodo | 40500 |
10 | Felvételi 2020 | 8100 |
A TOP 5 legnépszerűbb platform keresési grafikonja a következőképp alakult:
A “Google Classroom” megelőzte a konkurens rendszereket, úgy tűnik ez volt az idei év legszélesebb körben használt oktatási szoftvere. Negyedik helyen szerepel a platformok listáján a “Zoom” videokonferencia alkalmazás, majd ötödik helyen a “Microsoft Teams” eszköze.
A “filmek” témakörében a “Miután összecsaptunk”-ra kerestek a legtöbben, ezt követően az “Élősködők” valamint a “Megan is Missing” című filmek kaptak helyet.
# | Filmek | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Miután összecsaptunk | 40500 |
2 | Élősködők | 33100 |
3 | Megan is Missing | 14800 |
4 | 365 Nap | 40500 |
5 | Úriemberek | 40500 |
6 | Tenet | 33100 |
7 | Bad Boys 3 – Mindörökké rosszfiúk | 40500 |
8 | Tőrbe ejtve | 22200 |
9 | Enola Holmes | 18100 |
10 | Fertőzés | 9900 |
A legnépszerűbb “kütyük” az idei év során egyértelműen az iPhone-ok voltak, így az első helyre az év végén megjelenő “iPhone 12” került, ezt követően a 2019-ben bejelentett “iPhone 11” kapott helyet, majd a nemrég piacra került “PS5” is felkerült a dobogóra. Emellett megtalálható a listában a Huawei és Xiaomi gyártók termékei, valamint az Xbox széria legújabb modellje is.
# | Keresett kütyük | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | iPhone 12 | 74000 |
2 | iPhone 11 | 110000 |
3 | PS5 | 60500 |
4 | Xbox Series X | 33100 |
5 | Huawei P30 Lite | 49500 |
6 | Xiaomi Redmi Note 9 Pro | 27100 |
7 | Huawei P40 Lite | 40500 |
8 | Huawei P40 | 22200 |
9 | iPhone Se 2020 | 27100 |
10 | iPhone 12 mini | 12100 |
Az iPhone modellek keresései a következőképp alakultak az elmúlt 12 hónap során:
Az ábrán pontosan látszik, hogy például az “iPhone 12” a készülék megjelenésének időszakában kiugró értéket produkált. Hasonló tendencia figyelhető meg az “iPhone se” márciusi bejelentésénél is. Ugyanakkor az “iPhone 12 mini” novemberi piacra kerülése nem okozott akkora érdeklődést a magyarok körében, mint a teljes értékű iphone 12 modell. Emellett látható, hogy az “iPhone 11”-re az egész év során nagy érdeklődés volt, amit a szeptemberi Apple konferencia is tovább erősített.
A “könyvek” is nagy népszerűségnek örvendtek 2020-ban. A legfelkapottabb idén a Louisa May Alcott által írt “Kisasszonyok” volt, majd a filmeknél is megjelenő “365 nap”, és a “Vaják” kulcsszavak következnek a listán.
# | Könyvek | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Kisasszonyok | 18100 |
2 | 365 nap | 40500 |
3 | Vaják | 27100 |
4 | Kissing Booth - Csókot vegyenek! | 3600 |
5 | Bogyó és Babóca | 40500 |
6 | Büszkeség és balítélet | 12100 |
7 | A tetovált lány | 12100 |
8 | Álmoskönyv | 40500 |
9 | A szürke ötven árnyalata | 8100 |
10 | Hogyan éljünk biológiai lényünk működésével összhangban hosszú és egészséges életet | 150 |
A “receptek” kategóriában a “palacsintarecept”-re keresett örvendett a legnagyobb népszerűségnek, ezután az “édesburgonya-recept” szerepelt, majd “kuglófrecept” szerezte meg a harmadik helyet.
# | Receptek | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Palacsintarecept | 60500 |
2 | Édesburgonya-recept | 8100 |
3 | Kuglófrecept | 50 |
4 | Bulgurrecept | 10 |
5 | Karajrecept | 10 |
6 | Csirkecomb-recept | 3600 |
7 | Tortarecept | 50 |
8 | Kelttészta-recept | 3600 |
9 | Smoothie-receptek | 2900 |
10 | Süteményreceptek | 590 |
A “sorozatok” témakörében 2020-ban a “Mintaapák” lettek a vezetők, második helyre a “Bátrak földje” került, majd nem sokkal utána a “Mellékhatás” című népszerű televíziós sorozat zárta a TOP 3-at.
# | Sorozatok | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Mintaapák | 135000 |
2 | Bátrak földje | 60500 |
3 | Mellékhatás | 27100 |
4 | Apatigris | 8100 |
5 | Kegyetlen város | 27100 |
6 | Vaják | 27100 |
7 | Álmodozó | 27100 |
8 | Bödörék | 12100 |
9 | Tudhattad volna | 8100 |
10 | Fogd a kezem | 33100 |
A “sportesemények” közül a magyarokat a legjobban a “Magyarország-Izland” meccs érdekelte, ezután helyet kapott az idei “kézilabda EB” is, valamint a “Nemzetek Ligája”. A TOP 10-es listában a keresések alapján megfigyelhető, hogy Magyarországon a labdarúgás, a kézilabda, valamint a vízilabda tartozik a legnépszerűbb sportok közé.
# | Sportesemények | Havi keresési mennyiség |
---|---|---|
1 | Magyarország-Izland | 14800 |
2 | Kézilabda EB | 9900 |
3 | Nemzetek Ligája | 18100 |
4 | Fradi-Juventus | 12100 |
5 | Magyarország-Törökország | 9900 |
6 | Magyarország-Szerbia | 6600 |
7 | Fradi-Barcelona | 9900 |
8 | Vízilabda EB | 8100 |
9 | Real Madrid-Barcelona | 5400 |
10 | Roland Garros | 9900 |
Az idei járványhelyzet mindenki számára jelentős változásokat hozott, ami a Google kereséseket is jelentősen befolyásolta. Épp ezért az előző évvel ellentétben a kategórák között nem kapott helyet a “mozifilmek” és a “fesztiválok” témája sem. A keresőóriás 2020-as felmérése és további részletek itt olvashatók.
A kitöltés kötelezettségmentes.