Miről fogsz olvasni?
Egy vállalkozás indítása nem kis feladat, rengeteg erő és kitartás kell ahhoz, hogy újra és újra talpra tudj állni, majd ugyanolyan lendülettel folytatni. Mert bizony a sikerek mellett a buktatókkal is számolni kell – egy igazi cégépítő pedig tanul a hibákból és levonja a megfelelő következtetéseket.
Szesztay Péter, a BP Digital tulajdonos- ügyvezetője is egy ilyen sorozatvállalkozó üzletember, hiszen ügynökségünk nem az első vállalkozása, és bizonyosan nem is az utolsó. A napokban felkérték, hogy tartson egy előadást a cégépítésről az Edinburgh Business School diákjainak, akik Budapestre látogattak.
Ehhez kapcsolódóan készítettünk vele egy interjút, mely során arra voltunk kíváncsiak, milyen vállalkozói utat járt be a BP Digital létrejöttéig, milyen célokat tűzött ki maga elé, és hogy visszatekintve milyen tanulságokat von le az eltelt évek kapcsán.
Mikor kezdtél el vállalkozni?
Viszonylag korán: már az egyetem évei alatt belevágtam. De – mint sok elszánt 20 éves – rögtön nagyon gazdag, milliárdos akartam lenni, és elhittem, hogy a sikerhez csak kellően kitartónak kell lenni. Mivel nem volt pénzbeli tőkém, amit többszörözhettem volna, a sok tanulás, a sok munka és a nagy kockázat tűnt a megfelelő útnak a célom eléréséhez.