Így változnak a SEO alapú szövegírás trendek 2025-ben!

Miről fogsz olvasni?

A SEO alapú szövegírás a keresőoptimalizálás egyik legalapvetőbb feladata, hiszen nélküle nem érhetsz el TOP helyezéseket a Google organikus találatai között.

Azonban maga a SEO szövegírás is folyamatos fejlődésen megy keresztül, és ami néhány éve még bevált recept volt, az 2025-ben már elavult lehet. Éppen ezért fontos, hogy Te is szorosan lépést tarts a trendekkel.

Következő cikkünkben a legfontosabb változásokat és a keresőoptimalizált szövegírás alapjait is bemutatjuk!

Miért kell szüntelenül követni a trendeket? 

Ha lemaradsz a friss SEO technikákról, és elkényelmesedsz, idővel még a jelenleg kiválóan teljesítő tartalmaid is alaposan visszaeshetnek a találati listában.

A Google algoritmusai évről évre okosabbak

A Google robotok már jóval hatékonyabban ismerik fel a minőségi és releváns tartalmakat, a “kulcsszóhalmozós” és más “trükközős” megoldásokat pedig egyre szigorúbban büntetik. Tény, hogy a Google célja a felhasználói élmény folyamatos növelése, aminek érdekében egyre kifinomultabban működő algoritmusokat dolgoznak ki.

Már nem 2005-öt írunk, amikor egy rövid kulcsszókutatás után elég volt minél többször elhelyezni az adott kifejezést a szövegben az előkelő helyezések megkaparintásáért. Erre már a Google és az emberek is harapnak, hiszen senki sem szeretne erőltetett címsorokkal és mondatokkal teletűzdelt tartalmakat olvasni.

A felhasználói szokások is változnak

A rövid videók és az egyre szórakoztatóbb tartalmak megjelenésével a felhasználók egyre kevesebb időt töltenek olvasással. Ha egy cikkben az olvasók nem találják meg azonnal, amit keresnek, gondolkodás nélkül továbblépnek. A felhasználók számára tehát hosszú szövegblokkok helyett rövid bekezdéseket és minden esetben átlátható szövegstruktúrát kell szolgáltatni.

Ma a Google-ben már többen keresgélnek mobilról, így az okostelefonokra való optimalizálás az egyik legfontosabb SEO teendő.

A szövegírás során ellenőrizni kell, hogy a tartalom telefonon is könnyedén olvasható-e, hiszen ami jól mutat egy monitoron, az közel sem biztos, hogy a kisebb kijelzőkön is gördülékeny olvasási élményt nyújt majd.

A Skyscraper technika a végnapjait éli

Az ún. felhőkarcoló-technika lényege egyszerű: írj jobb és hosszabb szöveget, mint az első 10 találat. Ez hosszú évekig tökéletesen működött, azonban gyakran a kelleténél jóval hosszabb, töltelékszavakban fuldokló tartalmak születtek, amelyeket a Google és a felhasználók sem néztek jó szemmel.

Ráadásul a Position Zero (P0) és a Google AI Overview megjelenésével sok esetben a felhasználóknak már nem is kell megnyitniuk egy weboldalt, hiszen a Google már a saját felületén azonnal választ ad a kérdéseikre. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szövegírás során a minőségre és nem a mennyiségre kell törekedni – magyarán a cél az, hogy a Google a Te weboldaladból emeljen ki egy szövegrészletet.

2025-ben a SEO szövegírás csak akkor lehet sikeres, ha a tartalmak a Google és az olvasók elvárásainak is maradéktalanul megfelelnek.

Hogyan írj ma SEO alapú szöveget úgy, hogy azt el is olvassák?

Nézzük, mire figyelj, ha saját kezűleg vágsz bele a tartalomgyártásba:

1. Ismerd meg a keresési szándékot!

Mielőtt egy karaktert is leütnél, pontosan meg kell határoznod, hogy az adott kulcsszóra való kereséskor milyen típusú találatra számítanak a felhasználók.

  • Tájékozódni szeretnének?
  • Útmutatót keresnek?
  • Vásárolni akarnak?
  • Helyi szolgáltatást keresnek?
  • Összehasonlítanának?

Szövegírás előtt mindig ellenőrizd a Google találati lista első 10 találatát, és tekintsd át részletesen a tartalmak típusát. Ha a szöveged nem illeszkedik a keresési szándékhoz, akkor sajnos még akkor sem fog jól teljesíteni, ha technikai és SEO szempontból 10/10-es szöveget raktál le arra a bizonyos asztalra.

Példa a találati lista elemzésére

  • Ha a “legjobb LED TV” kulcsszóra írnál szöveget, akkor a felhasználók egy listaalapú cikknek örülnének, amelyben felsorolod és bemutatod az aktuálisan legjobb készülékeket, illetve a könnyű összehasonlíthatóság érdekében kiemeled a legfontosabb műszaki jellemzőiket és előnyeiket. Végül pedig azt is bemutathatnád, hogy az ár-értéket vagy a felbontást tekintve melyik a legjobb LED TV, ezzel teljesítve a keresési szándékot.

2. Dolgozz ki egy átlátható szövegstruktúrát!

Tervezd meg precízen a szöveged felépítését, hogy azt a keresőrobotok és a felhasználók is egyértelműen átlássák. Az egyes fejezetek elkülönítéséhez használj H2 címsorokat, továbbá ha szükséges, adj hozzá H3 és H4 címsorokat is, amellyel egyrészt mélyíted a struktúrát, másrészt könnyebb navigációt biztosítasz a látogatóidnak.

A legfontosabb alapelv, hogy a felhasználók minél hamarabb megtalálják, amiért az oldaladra érkeztek.

Írd meg a bevezetést, az alcímeket és a befejezést is, majd kezdd el tartalommal feltölteni az alcímek alatti üres részeket. Az összegzésnél tartsd szem előtt, hogy ha valaki csak ezt a részt olvassa el, akkor is maradéktalanul átmenjen számára a fő üzeneted.

3. Helyezd el természetesen a kulcsszavakat!

A kulcsszavak a szövegben soha nem kelthetnek erőltetett hatást. Próbáld meg organikusan beépíteni őket, és igyekezz úgy szöveget írni, mintha valakihez személyesen beszélnél. Nem kell tehát minden alcímbe és bekezdésbe besűríteni a kulcsszót, hiszen ahogy korábban említettük, már régóta nem a kulcsszóhalmozás idejét éljük.

Minél természetesebb a szöveged, annál több időt töltenek a látogatók az oldaladon – ezt pedig a Google is díjazni fogja, amely nemcsak a szöveged tartalmát, hanem a felhasználók viselkedését is számításba veszi a rangsorolás során.

4. Legyen célzott és olvasmányos a tartalmad!

Ha még nincsenek kommunikációs irányelveid, épp itt az ideje kidolgozni azokat. Első lépésben gondold végig, hogy milyen stílussal tudnának legjobban azonosulni a potenciális ügyfeleid és vásárlóid.

Döntsd el, hogy:

  • Tegező vagy magázó legyen-e a hangnem.
  • Mennyire legyen barátságos hangvételű a tartalom.
  • Inkább szárazabb és szakmaibb, vagy könnyebben emészthető, laikusoknak szóló írásokra számítanak a látogatóid.

Ha brandet építesz, már az első cikked publikálása előtt határozd meg pontosan, hogy kiknek, miről és milyen stílusban szeretnél írni. Az alapokhoz pedig minden egyes tartalom esetén tartsd magad, hogy mindig egységes legyen a kommunikációd.

5. Ne feledd: a kevesebb gyakran több!

Ha valamit 500 szóban is részletesen ki tudsz fejteni, abból nem kell 1000 szavas tartalmat gyártani. Kerüld a töltelékszavak és a körmönfont mondatok használatát. Ugyanis attól, hogy hosszabb szöveget készítesz a versenytársaid tartalmainál, még nem számíthatsz jobb helyezésre.

Itt vissza is csatolnánk az első pontra, azaz a keresési szándék teljesítésére. Ne húzd a látogatóid idejét, és ne próbáld meg a Google algoritmusait regényhosszúságú tartalmakkal manipulálni – csak arra törekedj, hogy Nálad a felhasználók valóban megtalálják, amit keresnek!

Merre tart a SEO szövegírás?

Végül ejtsünk néhány szót a jövőről is. Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogyan és miben változhat a keresőoptimalizált szövegírás.

Egyre több AI alapú tartalom készül majd

A ChatGPT és a hasonló AI szoftverek segítségével már kifejezetten könnyű tartalmat készíteni, de a szövegek még közel sem kifogástalanok.

Már számos hazai cég is beveti a mesterséges intelligencia erejét, azonban az AI-jal készült SEO szövegek még rendkívül szigorú felügyeletet követelnek. Ugyanis ha a felhasználók túlzottan robotizált, mesterséges szövegeket olvasnak, szinte azonnal hátat fordítanak az adott weboldalnak – és lehet, hogy többé vissza sem térnek.

Az AI tehát megállíthatatlanul tör előre a szövegírás és a képgenerálás, de már a videógyártás és persze a programozás terén is. A jövő kérdése, hogy a mesterséges intelligencia vajon képes lesz-e tökéleteset alkotni, vagy mindig kell majd valaki, aki ellenőrzi a tartalmak szakmai színvonalát és helyességét.

Lelkes szövegírók helyett tapasztalt szerkesztőkre lesz szükség

Könnyen előfordulhat, hogy néhány éven belül a hagyományos szövegírók helyett már sokkal inkább AI szoftverekhez értő content managereket és lektorokat keresnek majd a SEO ügynökségek. Azaz a szerkesztők továbbra is briefeket készítenek, azzal a különbséggel, hogy a szövegírást már az AI programok, nem pedig az írók végzik majd.

Az AI által elkészített szövegeket pedig a lektorok fogják ellenőrizni és finomítani. Így a termelékenység minden bizonnyal nőni fog, de azért a szövegek átnézése és az AI hibáinak javítása így is sok időt vesz majd igénybe. Ezzel kapcsolatban egyelőre csak jósolgatni lehet, hiszen még nem tudjuk, hogy szakmailag mennyire fog javulni a mesterséges intelligencia munkája.

Bízunk benne, hogy a fentiekben nemcsak a SEO alapú szövegírás trendjeire és jövőjére sikerült rávilágítanunk, hanem a jelenre nézve is hasznos tanácsokkal szolgálhattunk. Ugyan a szövegírási technikák folyamatosan változnak, egy dolog azonban örök: a tartalomnak arról kell szólnia, amire a keresési szándék irányul!

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?