Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
Mára már közhelynek számít, hogy a közösségi média világában csak a folyamatos változás tekinthető állandónak. Ennek tükrében az elmúlt években a Facebook és az Instagram népszerűsége csökkenni kezdett, míg új platformok, mint a TikTok, robbanásszerűen nőttek a fiatalabb nemzedékek körében. De miért van ez így, és hogyan használhatják ezt a vállalatok marketing előnyként?
A TikTok egy Douyin néven indult kínai alkalmazásként kezdte pályafutását, mely rövid idő alatt hódította meg az egész világot. Ezen az úton a TikTok 2018-ban megvásárolta a Musical.ly-t, amely már több mint 100 millió aktív felhasználóval rendelkezett.
Az egyesítés után a TikTok kibővítette tartalmi kínálatát, és a zenei tartalmak mellett mára minden témában megtalálhatóak rövid videók, az ételektől kezdve a divaton át az utazásig, minden iparág számára nyitottá válva.
A TikTok, talán éppen fiatalsága miatt, egyelőre, még nem annyira népszerű a márkák körében, mint más közösségi média platformok.
A versenytársak száma itt még viszonylag alacsony, ugyanakkor a felhasználók széles körének köszönhetően szinte minden iparág megtalálhatja a célközönségét a platformon.
Kiaknázatlan aranybányaként gyors lehetőséget kínál a versenyelőny megszerzésére és a márkaépítéshez. Ráadásul nem kell Sherlock Holmesnak lenni, a TikTokon könnyen nyomon követhetők a versenytársak lépései, így könnyen ki lehet dolgozni a megfelelő stratégiát.
A TikTok egyre népszerűbb a mobilfelhasználók körében.
Sokan már el is könyvelték a TikTok-ot a Z generáció kedvenc játszótereként, pedig ennél sokkal szélesebb a felhasználói köre. Bár elsősorban az ő korosztályukban robbant be, az alkalmazás mára már szélesebb demográfiai spektrumot is meghódított. Nemcsak a kilencvenes években születettek találnak menedéket ezen a platformon, hanem az idősebb generációk is felfedezték maguknak az itt rejlő értékeket.
Hogy miért? Az őszinte, nyers és gyakran humoros tartalom vonzza az embereket, akik nem csak passzív nézőként, hanem aktív tartalomkészítőkként is részt vesznek az alkalmazás életében. Éppen ezért a márkáknak is érdemes figyelemmel kísérniük és kihasználniuk a TikTok nyújtotta marketing lehetőségeket.
Minden vállalkozásnak, terméknek és szolgáltatásnak van egy története, egy út, amelyet bejárt, hogy eljusson a jelenlegi állapotába. A TikTok tökéletes platform arra, hogy ezt a történetet elmeséljük egy vizuálisan vonzó és érzelmileg hatásos módon. A háttértörténetek megosztása nem csak azért fontos, mert az emberek szeretik a jó történeteket, hanem mert segíthetnek a vállalkozásnak egy erősebb, emberközpontúbb kapcsolatot kialakítani a követőkkel. A közönség így jobban azonosulni tud a márka értékeivel és céljaival.
A TikTok közössége rendkívül aktív és elkötelezett. A felhasználók szeretnek reagálni, kommentálni és megosztani a tartalmakat. Egy márka számára ezért kiemelten fontos, hogy aktívan vegyen részt ebben a párbeszédben. A videókhoz érkező kommentekre adott válaszok, a felhasználók által küldött visszajelzések kezelése és a közösség igényeinek figyelembevétele nem csak a követők számának növekedését eredményezheti, hanem mélyebb, személyes kapcsolatot is kialakíthat a márkával.
Az interakció növelése révén a TikTokon megjelenő márkák nem csak pusztán “eladnak”, hanem valódi közösséget is építenek. A platformon a hitelesség és az autentikusság kerül előtérbe, ezáltal a cégeknek nem csak a hagyományos reklámüzeneteket kell megosztaniuk, hanem olyan tartalmat kell létrehozniuk, amely beépül a közösség dinamikájába és párbeszédet kezdeményez a felhasználókkal. A folyamatos interakció és a magas visszatérési arány pedig garantálja, hogy az itt elhelyezett reklámok biztosan célba érjenek.
Emellett, az alkalmazáson belüli kihívások és trendek gyorsan terjednek, így a márkáknak lehetősége nyílik arra is, hogy ezeket a trendeket saját előnyükre fordítsák, erősítve ezzel a fogyasztói elkötelezettséget és növelve láthatóságukat.
Az egyik legnagyobb előnye a TikTok marketingnek az influenszerekkel való együttműködési lehetőség. Az információk áradatában egy ismert és megbízható arccal való összekapcsolódás segíthet egy márkának kitűnni a tömegből.
Egy influenszer, aki már elismert és hatalmas, elkötelezett közönséget épített ki maga körül, hitelességet kölcsönözhet a márkának.
Ezen kívül a TikTok egy olyan platform, ahol az influenszerek interaktívan kommunikálhatnak a közönségükkel, ami mélyebb kapcsolatot és nagyobb elköteleződést eredményezhet. A márkák számára ez az elkötelezettség aranyat ér, mivel egy elkötelezett közönség valószínűbb, hogy vásárol, ajánl vagy hűséges marad egy termékhez vagy szolgáltatáshoz.
A hashtag-ek a TikTokon fontos szerepet kapnak. Ezen jelölések nem csak a tartalmak kategorizálását teszik lehetővé, hanem egyben a tartalmak felfedezhetőségét is növelik.
A megfelelő hashtag használatával a videóid eljuthatnak azokhoz, akik érdeklődnek a téma iránt, még akkor is, ha nem követnek téged közvetlenül. Emellett az aktuálisan trendi hashtag-ekkel való kapcsolódás további elérést és megjelenést is eredményezhet.
A TikTok egy olyan platform, ahol a kreativitás és az önkifejezés áll a középpontban. Ezen tulajdonságok ösztönzik a felhasználókat arra, hogy másokkal közösen hozzanak létre tartalmat.
Egy-egy sikeres kollaboráció nem csak egy új nézőközönséget tud meghódítani, hanem frissítő és inspiráló is lehet mindkét résztvevő számára. Együttműködve más TikTok felhasználókkal, a két közönség összeolvadhat, ami a márkák számára új lehetőségeket rejt, és tovább növelheti az eléréseiket.
Most már tudod, hogy a TikTok marketing olyan eszköz, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagyni. Ha látod benne a lehetőséget saját vállalkozásod fejlődéséhez, ne halogasd, kezdj el cselekedni!
A cikket a Selector Online Marketing Ügynökség írta. Köszönjük az együttműködést!
A kitöltés kötelezettségmentes.
Ezeket olvastad már?