Landing page: jelentése és eredményes alkalmazása
Számtalanszor előfordult már, hogy egy hirdetésre vagy egy social platformon látott linkre kattintva olyan oldalon találtad magad, amely nem egy weboldal kezdőoldala, vagy valamelyik aloldala volt, hanem egy önálló oldal, azaz landing page. Ez az oldaltípus egyetlen célra fókuszál, hogy a látogatót cselekvésre ösztönözze: vásároljon meg egy adott terméket, töltsön le egy ebookot, netán regisztráljon egy eseményre. Mikor érdemes landing oldalt létrehozni, és hogyan tudod ezt a keresőmotorok számára is optimalizálni? Hasznos tanácsok cikkünkben!
A landing page jelentése
A landing oldalak önálló weboldalnak számítanak, amelyre a látogatók akkor jutnak el általában, ha online hirdetésre, email kampányok linkjére, közösségi média posztokban szereplő linkre kattintanak, de a keresőmotorok találati listájáról, vagy egy adott weboldalról is rátalálhatnak erre az oldalra, például egy blogbejegyzésben elhelyezett link által.
Ezeket az oldalakat kifejezetten marketingkampányokhoz készítik, méghozzá egyetlen céllal: a látogató egy adott műveletet hajtson végre. Több ponton is különbözik ezért a weboldaltól, lássuk a legfontosabbakat.
Weboldal vs. landing page
A weboldalak számtalan információt tartalmazhatnak, akár a vállalatról, a termékekről, a szolgáltatásokról. Többféle navigációra nyújtanak lehetőséget, menük, almenük, belső linkek kínálatával, és egy oldalon akár számos CTA-t is találhatsz. Az egyikkel például a blogra juthatsz el, egy másikkal egy szolgáltatásoldalra, a harmadikkal pedig feliratkozhatsz a hírlevélre. A weboldalak design-ja pedig egységes, következetes.
A landing page ezzel szemben egy teljesen önálló oldal, ahol – miután egyetlen céllal hozták létre – egyetlen CTA gombbal találkozhatsz. A design-ja is elüthet a weboldalétól, kialakítása ugyanis jellemzően a marketingkampányhoz igazodik.
A landing oldalak funkciója és előnyei
A landing page akkor tölti be funkcióját, ha a látogató megteszi a kívánt lépést. Ez lehet egy ebook letöltése, webináriumra való regisztráció, hírlevélre történő feliratkozás, vagy egy termék, szolgáltatás megvásárlása. Ezáltal a látogatóból lead (ha megadta az adatait), illetve vásárló válik.
Miért szükséges ehhez egy önálló landing oldal létrehozása?
- A weboldaladon nagy valószínűséggel nem tudsz olyan konverziót elérni, mint egy dedikált landing oldallal, ahol nincsen többféle CTA, ami elvonná a látogató figyelmét.
- A landing page segítségével egyszerűbben mérheted a kampányaid sikerét is, elemezheted a látogatók viselkedését.
- A/B teszteket végezhetsz az oldal tartalmának optimalizálása érdekében.
Útmutató a megfelelő landing oldal kiválasztásához
Milyen típusú landing oldalakat hozhatsz létre?
Lead generáló landing page
A lead generáló landing oldalak célja, hogy a látogatók adatait (név, email cím) megszerezd, akár egy letölthető ebook-ért, vagy egy ingyenes webináriumi részvételért cserébe. Fontos, hogy ezek valóban minőségi tartalmak legyenek, enélkül ugyanis nem tudsz lead-eket szerezni.
Átkattintást célzó landing page
Ez az oldaltípus lehetővé teszi a látogatók számára, hogy részletes információkat olvassanak egy termékről, szolgáltatásról, és továbbkattintás esetén olyan oldalra jutnak el, ahol ajánlatot kérhetnek, vagy ingyenes próbahasználatot.
Bevezető landing page
Ezt splash page-nek is nevezik, bevezető oldalként funkcionál, mielőtt a felhasználó eljutna a weboldaladra. Ezen elhelyezheted a márkád fő üzenetét, tájékoztathatod a látogatót egy aktuális ajánlatról (például szezonális leértékelés). Ha külföldön is terjeszkedsz, akkor ezen a landing oldalon kiválaszthatják azt a nyelvet, amin olvasni szeretnék a weboldaladat, vagy ha korhatáros tartalom szerepel az online felületeden, akkor az életkor ellenőrzésére szolgálhat.
Értékesítési landing page
A termék vagy szolgáltatás ösztönzésére készült landing oldalakon a cél egyértelmű, amelyet akár promóciókkal, különleges szezonális ajánlatokkal (pl. Black Friday) is kiegészíthetsz.
Milyen célból érdemes landing oldalt létrehoznod?
Új termék
Egy új termék bevezetéséhez ideális a landing oldal, hiszen itt minden az újdonság körül forog. A látogatónak részletes információval szolgálhatsz róla, ezzel kapcsolatos fotókat, videókat is elhelyezhetsz az oldalon, illetve végső linkként oda teheted a “Vásárolj most”, vagy “Előrendelem” gombot.
Egyénre szabott szolgáltatás ajánlása
A landing page arra is szolgálhat, hogy egy adott szolgáltatásod iránt felkeltse a látogató figyelmét. Például egészséges életmóddal foglalkozó vállalkozásod esetén a landing oldalon hasznos információk lehetnek az egészséges táplálkozással kapcsolatban, és ha személyre szabott tanácsadást szeretne az illető, akkor a linkre kattintva felveheti veled a kapcsolatot.
Egyedi promóciók
A különleges ajánlatokat népszerűsítő landing oldalak ideálisak, ha egy korlátozott ideig, pár napig, hétig él az ajánlat. Például Black Friday idején az oldal tetején elhelyezheted a visszaszámlálót, hogy mennyi ideje maradt még a vevőnek az egyedi akcióra.
Események
Ha szervezel egy webináriumot, megnyitod a következő üzletedet, netán ingyenes bemutatót tartasz valamelyik termékedből, akkor érdemes lehet egy landing oldalt létrehoznod az eseménynek. Az érdeklődők egyrészt itt minden információt megtalálnak azzal kapcsolatban, másrészt itt tudnak regisztrálni, ami egyúttal lead-eket is jelent számodra.
Tippek a sikeres landing page létrehozásához
Átlátható elrendezés
Bár a landing oldalnak figyelemfelkeltőnek kell lennie, fontos, hogy ne ess át a ló túloldalára. Az olyan kulcsfontosságú tartalmi elemek, mint a különböző címsorok, a CTA gomb, legyenek hangsúlyosak, és mindenképp az oldal felső részén szerepeljenek.
Nincsenek zavaró tényezők
A landing page célja, hogy a látogató ott maradjon, és lehetőleg tegye meg a kívánt lépést. Ennek érdekében érdemes mellőznöd mindenféle zavaró elemet, mint például linkeket, amivel esetleg egy olyan külső tartalomra navigálhatnak át, ahonnan nehéz visszahoznod őket.
Nem csak az eladáson van a fókusz
Bár a végső célod az értékesítés, fontos, hogy ne minden arról szóljon. Az oldalon emeld ki terméked, szolgáltatásod előnyeit, hogyan oldhatja meg az érdeklődő problémáját, miért lehet érdemes neki azt választania. Akár vásárlói véleményeket, értékeléseket is csatolhatsz, hogy növelje a bizalmat a terméked, szolgáltatásod iránt.
Mobilon is olvasható
Ne feledkezz meg arról, hogy a legtöbben mobilt használnak az online felületek böngészésére. A landing oldaladat érdemes ebből a szempontból is optimalizálnod!
Egyszerű űrlapok
Ha lead-eket szeretnél gyűjteni, akkor olyan űrlapot használj, amit egyszerűen és gyorsan ki tudnak tölteni.
Üzenethez igazodó oldal design
A landing oldal sikere függ a design-tól is. Válassz olyan képeket, amik összhangban vannak az oldal üzenetével, legyenek jó minőségűek, és fontos, hogy ne zsúfold tele velük az oldalt.
Továbbá egy jó mottó, üzenet is magával ragadja a látogatót, és egyúttal segít megérteni a terméket, szolgáltatásod lényegét is.
Tömör, világos tartalom
Felesleges hosszú szöveggel megtöltened a landing oldalt, helyezz el inkább kisebb blokkokat, figyelemfelkeltő címekkel, szedd pontokba a terméked előnyeit. A lényeg, hogy az oldalra látogató egyből átlássa miről is szól.
Világos CTA gomb
Célszerű pontosan, érthetően jelezned a landing oldalra látogatónak, hogy a CTA gombra kattintva mi fog történni. Ilyen lehet például egy hírlevélre történő feliratkozás esetén „Feliratkozom”, egy termék ingyenes kipróbálására esetén „Kipróbálom az ingyenes próbát”, vagy a vásárlási folyamat elindulását jelölheti a “Vásároljon most” gomb.
Ha hosszabb a landing oldalad, akkor ugyanaz a CTA többször is szerepelhet az oldalon.
Gyors oldalbetöltési sebesség
A lassú betöltési sebesség landing oldal esetén is ronthatja a felhasználói élményt, ezért fontos, hogy figyelj erre. A túlságosan nagyméretű képeket méretezd át, tömörítsd, ha szükséges, használj CDN (Content Delivery Network) szervert.
A/B tesztek
Célszerű landing oldalak esetén A/B teszteket végezned, hogy a felhasználók igényei alapján optimalizáld az oldalad. Az A/B teszt azt jelenti, amikor két változatot tesztelsz (például más egy kép, cím, CTA a két változatban), és megnézed, melyik teljesít jobban.
Landing page optimalizálása a keresőmotorok számára
A landing oldalak keresőmotorokra történő optimalizálása segíthet abban, hogy megjelenjen az organikus találatok között is, azaz több felhasználóhoz tudsz eljutni hirdetések nélkül. Ennek érdekében figyelj arra, hogy a fókusz kulcsszavak szerepeljenek a címsorokban, a szövegben, a metaleírásban, a képek ALT text-jeiben, illetve az oldal URL-jében.
Miben tudunk segíteni?
Legyen szó weboldalad, landing oldalad keresőoptimalizálásáról, szakértő csapatunk mindenben készséggel segít, hogy a Te oldalad is az azt megillető, legelőkelőbb helyekre kerülhessen a keresési listákon.