Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
Biztosan megfelelnek a remarketing hirdetéseid a jogi elvárásoknak?
A remarketing lényege, hogy hirdetéseiddel kifejezetten azokat a potenciális vásárlókat célzod meg, akik korábban már valamilyen érdeklődést mutattak a honlapod vagy hirdetéseid iránt.
Ezekre a hirdetésekre azonban fontos (jogi) szabályok vonatkoznak, hiszen nem mindegy, hogyan kezeled a leendő, meglévő ügyfeleid adatait, és az sem, mi van az adatvédelmi tájékoztatódban. Cikkünk segít, hogy ne véts GDPR hibát, és mindenképpen eleget tegyél a követelményeknek.
A remarketing olyan specifikus kampányokat, hirdetéseket fed le, amikor azokat a vásárlókat célozzuk meg, akik már jártak a webshopunkban, honlapunkon vagy applikációnkban.
Kutatások igazolják, hogy átlagosan nyolc alkalommal kell egy fogyasztónak az adott termékkel kapcsolatba kerülnie ahhoz, hogy végül vásárlásra adja a fejét. A látogatók 95 %-a mindenféle akció nélkül lép ki egy webshopból, vagyis nem ad le rendelést, nem iratkozik fel hírlevélre, esetleg a kosárban hagyja a termékeit. Ez azért van, mert a vásárló még nem tart az ügyféléletciklus döntési szakaszában, vagyis még nem hozta meg a döntést arról, mit és hogyan vásároljon. Ha újra találkozik a lehetőséggel, kap egy emlékeztető impulzust, akkor nagyobb eséllyel válik fogyasztóvá, vásárlóvá.
A remarketing hirdetések adatok gyűjtésével és cookiek elhelyezésével érik el a célzott vásárlói kört, mivel ezek felhasználásával később azonosítani tudják őket azokon a webhelyeken, amelyeken a remarketing kampányok megjelennek – például a Facebookon vagy Instagramon.
Mivel egy kampány során személyes adatokat gyűjtünk és kezelünk, ezért szigorúan vonatkozik rájuk a GDPR rendelet.
A GDPR az Európai Parlament és a Tanács 2018. május 25. óta – minden uniós országban – kötelezően alkalmazandó adatvédelmi rendelete. Ez egy elég bonyolult jogszabály, melynek minden helyzetre kiterjedő alkalmazásával kapcsolatban elsősorban szakértő jogásztól várhatsz biztos válaszokat.
A GDPR lényegében akkor kötelez téged, ha európai uniós állampolgárokra vonatkozó személyes adatok gyűjtesz és/vagy dolgozol fel. Ha tehát Magyarországon vagy az EU-n belül folytatod a tevékenységedet, szinte biztos, hogy rád is vonatkoznak ezek rendelkezések.
A GDPR alapja, hogy meg kell szerezni a felhasználók kifejezett, egyértelmű beleegyezését, mielőtt az adatok gyűjtése és kezelése, illetve a cookie-k használata elkezdődhet.
FONTOS:
Bármilyen ellenőrzés során feltárt hiba esetén lehetséges büntetésre számíthatsz – a GDPR ugyanis európai uniós jogszabály, a büntetéseket pedig egységes európai tarifa alapján szabják meg.
Ismerd meg még részletesebben a remarketing hirdetések jogi hátterét, ha pedig jogi tanácsadásra van szükséged marketing vagy más területen, keresd bizalommal a BP Legal csapatát!
A kitöltés kötelezettségmentes.