Mitől lesz jó egy árajánlat?

Miről fogsz olvasni?

NÉZZ RÁ AZ ÁRAJÁNLATRA ÉS KIDERÜL, PROFI CSAPATTAL VAN-E DOLGOD!

Az ügynökségekből szinte Dunát lehet rekeszteni ma már. Mindenki ért az online marketinghez, a kérdés csak az, hogy mennyire és hogyan. Honnan tudhatod, hogy tényleg a legjobb csapatot választod, hogy a színes-szagos dolgok mellett van mögöttes szakmai tartalom? Az árajánlat az első árulkodó pont egy profi ügynökség mivoltával kapcsolatban: a szakmai tudás, a felkészültség, a pontosság mind kiderül egy jó ajánlatból. 

Megnézzük, hogy mitől lehetsz biztos abban, hogy a megfelelő csapattal kötsz üzletet: mit kell tartalmaznia egy jó árajánlatnak és honnan tudhatod azt, hogy a cég tényleg ért téged és a problémádat. 

MIRŐL ISMERSZ FEL EGY JÓ AJÁNLATOT?

1. ÁTLÁTHATÓ ÉS LETISZTULT

Nem árulunk el nagy meglepetést, ha azt mondjuk: az első benyomás mindent meghatároz. Egy igényesen összeállított, helyesírási hibáktól mentes és jól felépített ajánlatnál biztos lehetsz benne, hogy komolyan vesznek téged és egy szakmai szempontból is profi csapatra számíthatsz. Ezzel szemben egy szedett-vedett, összetákolt ajánlatnál ne tedd magasra a lécet: aki az első benyomásokra nem ad, valószínűleg a munka során sem kecsegtet majd nívós eredményekkel. 

A közös munka előtt, fontos, hogy lásd azt, hosszú távú együttműködésben gondolkodik az ügynökség, hiszen így tudsz majd egységes és konzisztens marketinget felépíteni a következő hónapokban, években. Első ránézésre lerí egy árajánlatról, hogy a céged és az ajánlatkérésed fontos-e számukra. Tartsd észben, hogy csak akkor kezdj bele az egyezkedésbe, ha látod a minőséget az ajánlatban.

2. ÜZLETI CÉL FEKETÉN-FEHÉREN

Az árajánlatnak mindenképp tartalmaznia kell azt, hogy mivel foglalkozik a céged és milyen üzleti célokat szeretnél elérni az ügynökség szolgáltatásai által. Nagyon jó visszajelzést kaphatsz ezzel, hiszen egyértelműen látod, hogy érti a cégedet és a problémáidat is az ügynökség. Sőt minderre még megoldást is tud nyújtani neked: konkrét üzleti célokat fogalmaznak meg neked, ami számodra is tiszta képet ad. Innentől kezdve nincs egymás mellett való elbeszélés: feketén-fehéren láthatod, mit kínálnak neked. 

Ha ez kimarad, akkor szinte biztos lehetsz abban, hogy egy sablon ajánlatot kaptál: se figyelmet, se energiát nem tettek abba, hogy egyedi ajánlatot adjanak neked, és a valós problémáidat felmérjék.

3. SZEMÉLYRE SZABOTT

Ez nagyon erősen kapcsolódik az előző ponthoz: az üzleti célok mellett egy jó ajánlatban egy rövid elemzést is visszakapsz a cégeddel kapcsolatban. Például nálunk, a BP Digitalnál, ha SEO-ra van szükséged, akkor a weboldalad technikai paramétereivel, kiemelt kulcsszavaiddal és versenytársaiddal kapcsolatban egy rövid áttekintést találsz az árajánlatban. Egzakt és valós példákon keresztül mutatjuk be a főbb technikai hibákat. A keresőoptimalizálás terén ez azért is fontos, mert a Technikai SEO mindennek az alapja – ha ez a terület nincs rendben, akkor lehet bármilyen jó tartalmad a honlapodon, nem fogod elérni a kívánt eredményeket.

4. PROJEKT RÉSZLETEI

A konkrét árajánlat előtt mindenképp szükség van egy előzetes egyeztetésre, ekkor fogják felmérni, hogy milyen igényeid vannak és ilyenkor ismerheted meg a választható szolgáltatásokat. Fontos, hogy egy szakmailag is kiemelkedő csapat, nem csak azt csinálja, amit te kérsz, hanem feltárja előtted a lehetőségeket és az esetleges problémákat. Lényegében megoldásokat nyújt számodra. Őszintén és fenntartások nélkül megmondják Neked, hogy mit lehet és mit nem: mire számíthatsz és mindezt milyen időn belül. 

Tehát az ajánlatban a megállapodás pontos részleteit mindenképp meg kell találnod. A feladatokat tételesen felsorolva, a szolgáltatások rövid bemutatásávál és a várható eredményekkel együtt kell látnod az árajánlatban. Plusz pont egy ügynökségnek, ha olyan szolgáltatásokat is javasolnak számodra, ami kiegészítő jellegű, esetleg a jövőbe mutat. Tehát például, ha egy kisebb céget vezetsz, akkor valószínű a költségvetésed is szűkösebb az első szerződéskötéskor. Ilyenkor az ajánlatba csak a legfontosabb és leginkább problémát jelentő területek kerülnek bele, viszont egy kísérőlevélben további fejlődési opciókat és területeket is kaphatsz. 

Ha elnagyolt és lényegében bármi belefér tételek vannak felsorolva, akkor a későbbiekben ebből akár probléma is adódhat. Fontos, hogy a projekt részletei pontosak és tisztán láthatóak legyenek mindenki számára.

Ha idáig eljutottál az ajánlat olvasásában, akkor már látni fogod, hogy az ügynökség tényleg tudja-e mire van szükséged, miben tud segíteni neked és hogyan tudtok közösen jó eredményeket hozni, előrelépni egyet a profit érdekében.

5. TERVEZETT ÜTEMEZÉS

Egy előre összeállított ütemezés által egyértelmű képet kapsz arról, hogy melyik hónapban, milyen feladatokra és eredményekre számíthatsz majd. Amellett, hogy előre tudsz tervezni az anyagiakkal kapcsolatban, egy jól felépített ütemezés biztonságot is ad számodra: megmutatja, hogy vajon reális időkeretekkel dolgozik a cég és te is tudsz tervezni azzal kapcsolatban, neked milyen feladataid lesznek.

6. MENNYI IS AZ ANNYI: KONKRÉT ÉS RÉSZLETES ÁRAK!

Ha csak egy végösszeget találsz az ajánlatban, akkor rögtön fordulj is ki az ajtón és keress másik csapatot. Az ajánlatban egy részfeladatokra lebontott listát kell találnod az árakkal kapcsolatban. Ez két okból is fontos: egyrészt tervezni tudsz a költségeiddel a következő hónapokra, másrészt láthatod, hogy melyik feladat milyen volumenű. 

A jót bizony meg kell fizetni, hiszen a minőségi munkának ára van. Az olcsó húsnak híg a leve mondásról sose feledkezz meg egy árajánlat átolvasása közben. Legtöbbször megéri több pénzt befektetni egy projektbe, ha tudod, tényleg profi csapattal van dolgod, mint befürödni egy olcsóbb, de minőségileg a mérce alatt lévő céggel.

7. TÖBB LEHETŐSÉG IS RENDELKEZÉSEDRE ÁLL

Egy jó ajánlatadási folyamatban több csomag, alternatív lehetőség és akár extra szolgáltatás is felmerülhet. Ha ez megvan, akkor biztos lehetsz abban, hogy tényleg van beleszólásod és döntési lehetőséged a szolgáltatásokat illetően. Együtt, közösen születik meg a végső döntés arról, hogy neked mire van leginkább szükséged és mi fér bele pénzügyileg.

ÉS NEKED MI A FELADATOD AZ AJÁNLATKÉRÉS SORÁN?

Még mielőtt kezedbe kapod a teljes árajánlatot egy alapos egyeztetésre kell számítanod. Ez történhet személyes úton, telefonon keresztül vagy akár egy online kérdőív kitöltése által is. A felmérés során minden olyan kérdést feltesznek neked, amely elengedhetetlen a személyes és egyedi ajánlat megszületéséhez. Például SEO szempontból többek között tudnunk kell, hogy mi a céged foglalkozásköre, mi az online működésed célja, kik a versenytársaid, milyen kulcsszavakra szeretnél a találati listában előre kerülni, van-e marketinges a csapatodban, dolgozol-e együtt fejlesztővel, milyen pénzügyi keretekben gondolkozol.

Mindezek mellett egy alapos SEO ügynökség a következőkre is fel fogja hívni a figyelmed:

  • Neked is időt és energiát kell fordítanod a közös munkára. Csak a te segítségeddel együtt tudtok valóban jó eredményeket elérni. Például, ha nem adsz mély szakmai információkat a tartalomgyártáshoz, akkor nem születnek minőségi cikkek a blogodra.
  • Valóban tudod, hogy mi a célod és mit vársz el a SEO-tól. A projekt elején látnod kell, hogy hova is szeretnél eljutni: konkrétumokat és célokat kell kitűznöd – a szakmai csapat segítségével.
  • Egy befektetést látsz a SEO-ban, így áldozni is kész vagy rá. Tisztában kell lenned azzal, hogy hosszú távú projektbe kezdesz bele, és nem egyik napról a másikra érkeznek majd az eredmények. 

Észben kell tartanod, hogy az árajánlat egy javaslat: mindig lehet rajta alakítani. Te vagy a potenciális ügyfél, így a Te igényeidre szabják majd a szolgáltatásokat. Természetesen figyelembe kell venni azt is, hogy ez szakmailag is megállja a helyét, tehát reális célokat tűzzetek ki együtt. A legfontosabb, hogy mindig megegyezzenek a közös célok: tudd és lásd, mit és hogyan szeretnél elérni a kiszemelt ügynökséggel együtt.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.