Flottakezelés iparágelemzés

Miről fogsz olvasni?

Ha egy cég flottakezelés szolgáltatást keres, jó eséllyel a Google-ben is megnézi a lehetőségeit. Ha nem te vagy a Google találati lista élén, akkor a konkurenciádat találja meg, vele veszi majd fel a kapcsolatot és ezáltal elveszíthetsz egy potenciális ügyfelet.

Szeretnéd tudni, hogy mit csinálnak jobban a versenytársaid, miért tudnak megelőzni a találati listában? Versenytárselemzéssel megtudhatod, hogy mi teszi őket sikeressé az online térben. Tanulmányunkban bemutatjuk, hogy melyek a legkeresettebb kulcsszavak a flottakezelés / autólízing témakörében, és hogy jelenleg kik a top szereplők a fontosabb SEO mutatók alapján.

TIPP: a cikkben bemutatott módszertan és lépések bármilyen iparágra alkalmazhatóak. A Tiedre is. 🙂

Miért kifizetődő részletes konkurenciaelemzéssel belevágni bármilyen online marketing tevékenységbe?

  • Pontosan megismered az iparágadban érvényes erőviszonyokat. Akár egy újonnan induló vagy meglévő weboldalról beszélünk, először is látnod kell a konkurens vállalkozások számát és teljesítményét. Minél jobban ismered a versenytársaid SEO képességeit és eredményeit, annál könnyebben meghatározhatod, hogy kikkel és hogyan veheted fel reálisan a harcot a jó helyezés megszerzéséért.
 
  • Célzottan készíthetsz tartalmakat. A versenytársak tartalmainak feltérképezésével számos olyan kulcsszót találhatsz, amelyekre keresőbarát tartalmak készítésével előnyösebb pozícióban rangsorolhatsz a Google-ben. Így az összes landing page, blogbejegyzés és termék- vagy kategórialeírás is konkrét, releváns forgalmat hozó kulcsszavakra optimalizálható.
 
  • Tudatosan javíthatod pozícióidat. A versenytárselemzés lényege, hogy a konkurencia erősségeit és gyengeségeit megismerve olyan keresőoptimalizálási stratégiát készíts, amely technikai és tartalomgyártási téren egyaránt tudatos SEO terveket fektet le az organikus forgalom növeléséhez.

SEO versenytárselemzés lépései

Nézzük, hogyan célravezető felmérni a konkurencia erejét:

1. Versenytársak kiválasztása

Online nem ugyanazokkal versenyzel, mint offline. Az interneten akár teljesen új konkurenciával találhatod szembe magad, ezért először is az online térben dolgozó versenytársakról tanácsos listát készítened. Így a későbbi elemzés során pontosan azokat a weboldalakat veheted górcső alá, akikkel a SEO versenyben meg kell küzdened.

2. Technikai SEO ellenőrzése

SEO szempontból a weboldalak technikai erőssége legalább olyan fontos, mint a profi tartalomkészítés. Egy versenyképes weboldal mobilbarát, gyorsan betölt és megfelel a mai UX- és Google-elveknek. A konkurens oldalak technikai erősségének ellenőrzésekor olyan SEO hiányosságokat és hibákat találhatsz, amelyeket kihasználva előnybe kerülhetsz a Google találati listáján.

3. Organikus forgalom feltérképezése

A konkurens oldalak organikus forgalma az egyik legegyértelműbb SEO mutató. Minél magasabb és relevánsabb forgalommal rendelkezik egy rivális weboldal, annál nagyobb munkát igényel a megelőzése az igazán fontos, fő kulcsszavakra. Az ingyenesen érkező forgalom mértéke egyúttal a piacban rejlő lehetőségeket is előrevetíti.

4. Domain hitelesség lekérdezése

A versenytársak domain hitelességi pontszáma szintén egyszerűen, de jól megmutatja a versenytársak SEO versenyképességét. A Moz keresőoptimalizálási szoftverrel lekérdezheted a Domain Authority (DA) számokat, hogy tudd, mekkora fába vágod a fejszéd, ha az iparágadban lévő szereplőket le szeretnéd nyomni a SEO versenyben.

5. Backlinkek számának meghatározása

Végül jöhet a harmadik, konkrét számokban kifejezhető mutató. A Google Kereső organikus találatai között élen járó weboldalak a mennyiséget és a minőséget tekintve is kielégítő backlinkekkel rendelkeznek – ezekkel az oldalakkal pedig csakis profi SEO stratégiával veheted fel a versenyt a TOP helyezésekért.

TIPP: Ha nem használsz rendszeresen különböző online marketing szoftvereket és szeretnél saját iparágadra vonatkozó konkrét számokat látni, vedd fel velünk a kapcsolatot és kérd átfogó versenytárselemzésünket!

Kik hasítanak a Google-ben a flottakezelés iparágában?

Az alábbi táblázatban azokat a TOP piaci szereplőket láthatod, akik nem köthetők szigorúan valamely autómárkák forgalmazásához, az általuk nyújtott flottakezelő szolgáltatás ettől független.

DomainKulcsszavakHavi organikus forgalomDomain hitelességHivatkozó oldalak
dunaauto.hu4 69125 579521 061
merkantil.hu4 55613 41744354
carnet.hu5 7318 55338807
euroleasing.hu1 7755 34751317
businesslease.hu1 9962 32719325
aldautomotive.hu1 4391 77725172
carimpex.hu1 0921 35315236
nelsonflotta.hu8691 06618157

A dunaauto.hu több, mint 4.500 kulcsszóra rangsorol, és a havi közel 25.600-as organikus forgalma több, mint ötször magasabb a mindössze 1.700 kulcsszóra rangsoroló Euroleasing flottakezelőnél. A táblázatból az is jól látható, hogy a hivatkozó oldalak temérdek mennyisége önmagában még nem garancia a sikerre, hiszen bár a carnet.hu e tekintetben jóval a Merkantil Bank weboldala előtt jár, az organikus forgalma elmarad a versenytársáétól.

Melyek a legfőbb SEO mutatók?

A SEO versenytárselemzés kapcsán használt fontosabb metrikák:

 

  • Kulcsszavak száma
    Minél több releváns kulcsszóra rangsorol egy weboldal, annál nagyobb organikus forgalomra számíthat. A releváns kulcsszavakat a SEO szakemberek kulcsszókutatás segítségével térképezik fel, az adott kifejezések keresési mennyiségét és relevanciáját is figyelembe véve.

 

  • Havi organikus forgalom
    Az organikus – azaz a keresőmotorból ingyenesen érkező – forgalom mennyisége az egyik legegyértelműbb mutatója a konkurencia erősségének. A versenytársak havi látogatottsági forgalmát szintén SEO szoftverek használatával ismerheted meg.

 

  • Domain hitelesség
    A domain hitelesség (Domain Authority) pontszáma jelzi az adott oldal SEO versenyképességét. Ezt az 1-től 100-ig terjedő pontozási rendszert a Moz fejlesztette ki, és ugyan nem számít hivatalos Google értékelésnek, ennek ellenére mégis remek iránymutató.

 

  • Hivatkozó oldalak
    A backlinkek, azaz a weboldalra mutató linkek száma és hitelessége nagymértékben befolyásolja a SEO eredményeket. Minél nagyobb számban és minél hitelesebb források hivatkoznak egy weboldalra, az annál megbízhatóbbá válik a Google szemében – ez pedig a számokat tekintve is látványos eredményeket hoz. Linképítés során azonban fontos figyelned arra, hogy minőségi, dofollow linkek hivatkozzanak az oldaladra

Miért nem árul el mindent a hivatkozó oldalak magas száma?

1 minőségi link építése többet ér, mint 100 hivatkozás szerzése alacsony hitelességű weboldalakról. A linképítés és a konkurencia elemzés során sem érdemes tehát abba a hibába esni, hogy csakis a hivatkozó oldalak mennyiségét veszed alapul.

Miért szerezhet a Merkantil Bank 4.556 kulcsszóra történő rangsorolással nagyobb organikus forgalmat, mint a Carnet, közel 6.000-rel?

Jobb 5 kifejezetten keresett kulcsszóra a TOP 10-ben szerepelni, mint 50 alig keresett kifejezésre az élen rangsorolni. Melyek azok a keresett kulcsszavak, amelyeket érdemes megcélozni? Erre a kérdésre egy részletes kulcsszókutatás adhat választ. Ebből egy kis ízelítő:

Melyek a legkeresettebb kulcsszavak a flottakezelés témakörében?

KulcsszóHavi keresési mennyiség
autólízing1 600
kedvező flotta800
bérautó400
flottakezelés300
lízingelhető autók250
céges autó lízing250
flottakezelő200
elektromos autó lízing200
használt autó lízing feltételei150
használt flotta autók150
flotta autó100
zöld rendszámos autók80
hosszú távú autóbérlés50
tartós bérlet20

A fenti kulcsszavakra egyedi, SEO-barát tartalmak készítésével rangsorolhat a Google első oldalán egy flottakezeléssel foglalkozó vállalkozás.

Nézzük meg a fontos kulcsszavakat és a rangsoroló domaineket közelebbről is!

“bérautó” kulcsszó TOP 5 találat:

Havi keresések száma: 400

Nem meglepő módon a berauto.hu domain az első helyet foglalja el a találati listán, azonban a Merkantil Bank még csak a TOP10-ben sincs benne. Az MHC Mobility weboldala ugyanakkor az 5. helyre kúszott fel, ami remek teljesítmény, hiszen a konkurenciához képest jóval gyengébb SEO mutatókkal és forgalommal rendelkezik a weboldaluk. A rangsoroló URL azonban egy jól felépített, kulcsszóra optimalizált szolgáltatás oldalra vezet, ami jól jelzi, hogy akár már egy SEO barát tartalom is mennyit jelenthet a találati listán.

“bérautó” kulcsszó találati lista alakulás az elmúlt évben:

“bérautó” kulcsszó találati lista alakulás az elmúlt évben

“flottakezelés” kulcsszó TOP 5 találat:

Havi keresések száma: 300

A Flottaman és a flottakezeles.hu stabilan tartja a 2-3. helyezést a LeasePlan mögött, a rangsor második felében azonban – az alábbi ábrán is jól látható módon – meglehetősen szoros versenyt folytatnak egymással a szereplők a találati lista TOP helyezéseinek megszerzéséért. A Pappas teljesítménye is említésre méltó, hiszen fél évvel ezelőtt, még meg sem jelentek az első oldalon, jelenleg azonban a találati lista 5. pozícióját foglalják el. A flottakezelés kifejezésre kulcsszóra optimalizált szolgáltatás oldallal rangsorolnak.

“flottakezelés” kulcsszó találati lista alakulás az elmúlt évben:

“flottakezelés” kulcsszó találati lista alakulás az elmúlt évben

“céges autó lízing” kulcsszó TOP 5 találat:

Havi keresések száma: 250

A Flottaman több hónap után visszavette a vezetést a Business Lease-zel szemben, a Car Leasing pedig lecsúszott a 6. helyre. A Fábián Autó a Car Leasinggel küzd szorosan a 4-5. helyért, mely jól mutatja, milyen gyorsan változhatnak a viszonyok a keresőoptimalizálás világában. A helyezések ingadozása az alábbi grafikonon is szembeötlő.

“céges autó lízing” kulcsszó találati listqa alakulása az elmúlt évben

Top szereplők összehasonlítása a legfőbb SEO mutatók alapján

Az alábbi összefoglaló táblázatból jól látható, hogy a főbb SEO metrikák alapján a leaseplan.com az abszolút piacvezető a flottakezelés iparágban. A teljes képet természetesen némileg árnyalja, hogy a cég a többi szereplővel szemben nemcsak a hazai piacon, hanem közel harminc országban van még jelen, így jóval magasabb organikus forgalommal, kulcsszóval és hivatkozó oldallal rendelkezik, mint a belföldi versenytársak.


A TOP szereplők között ezen felül konkrét autómárkákra specializálódott cégek is megtalálhatók, mint például a Schiller az audi vagy a Pappas.

DomainKulcsszavakHavi organikus forgalomDomain hitelességHivatkozó oldalak
leaseplan.com315 4151 056 2817610 869
schiller.hu6 91140 15938873
audi.hu3 71332 207581 373
dunaauto.hu4 69125 579521 061
pappas.hu4 26016 17153699
merkantil.hu4 55613 41744354
carnet.hu5 7318 55338807
euroleasing.hu1 7755 34751317
businesslease.hu1 9962 32719325
aldautomotive.hu1 4391 77725172
carimpex.hu1 0921 35315236
fabian.hu1 0001 33826238
nelsonflotta.hu8691 06618157
flottaman.hu42697726230
nextauto.hu3099341257
mercarius.hu3208613268
netlizing.hu1 6738421366
autotartosberlet.hu28284116152
porschefinance.hu91071641296
mhcmobility.hu81065634155
leasingland.hu3705620.4157
flottakezeles.hu51336740428
easylease.hu16822913235
cartis.hu110196798
cerent.hu541211238
autoflotta.com2384721

Összességében elmondható, hogy keresőoptimalizált tartalmak készítésével és minőségi linkek építésével a flottakezelés iparágában tevékenykedő bármelyik piaci szereplő feljebb tornázhatja magát a Google organikus találati listáján. Ahogyan a fenti ábrákon is látható, a SEO nem a leggyorsabb forgalamszerző technika, de szakértői munkával hosszú távon látványos eredményeket hoz.

Az esettanulmány 2023. augusztus 2-án frissült.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.