Kulcsszókutatás – Tudd meg, hogy mire keresnek a vásárlóid

Miről fogsz olvasni?

Hogyan készíts kulcsszókutatást és tudj meg többet célközönségedről?

Minden hosszútávon jövedelmező tevékenység – amilyen a keresőoptimalizálás is – az alapok lefektetésével kezdődik. A SEO-ban ez a modern keresőknek, valamint a felhasználóknak megfelelő honlapot jelenti, amit a technikai SEO audittal érünk el.

Ezt követi a tartalmi láb, másnéven on-page SEO, ami saját weboldalunk tartalmára és annak optimalizáltságára vonatkozik. Ide tartozik a SEO-barát tartalmak írása, illetve az ehhez nélkülözhetetlen kulcsszókutatás.

Szeretnéd megismerni a kulcsszókutatás fogalmát és célját? Érdekel a kutatás folyamata és az elkészítéséhez használt eszközök? Esetleg egy szakértői csapat segítségét vennéd igénybe kulcsszókutatás elkészítéséhez? Mindhárom kérdésre részletes választ adunk cikkünkben.

Mi az a kulcsszókutatás és miért van rá szükség?

Minden nap emberek milliói szeretnének választ kapni az őket foglalkoztató kérdésekre, legyen az egy egyszerű “Hány fok van ma?”, vagy egy komplexebb “Hogyan válasszak kutyapórázt?” kérdés.

Felhasználóként számtalan módon lehet megfogalmazni egy kérdést: beírhatsz egy szót, körülírhatod a kifejezést, szinonimákat használhatsz, de akár egy teljes mondatot is begépelhesz a keresőbe. Bárhogy is keresel, egy célod van: a lehető leggyorsabban megtalálni azt a választ, ami maradéktalanul megválaszolja a kérdésed. Ha ez nem történik meg, gondolkodás nélkül átkattintasz egy másik tartalomra.

Szolgáltatóként pedig az az érdeked, hogy a látogatók a te tartalmaid segítségével jussanak közelebb a problémájuk megoldásához. Hogyha az általad írt tartalom nyomán sikerül megtalálniuk a választ, akkor arra is nagy esély van, hogy még több időt töltenek a honlapodon. Amennyiben weblapod úgy építetted fel, hogy a vásárlói életciklus minden fázisát kiszolgálja, szinte nyert ügyed van: beérkezik a felhasználó, elolvassa a tartalmad, megfogadja a benne szereplő tippeket és ajánlásodnak megfelelően (lehetőleg nálad) vásárol.

Természetesen ez a valóságban nem mindig ennyire egyszerű. Felmerül a kérdés: hogyan tudsz minél több felhasználót az oldalra terelni? Itt jön képbe az előzetes kutatás, ami a célközönséged minél jobb megismerését célozza meg. Ezt a SEO-ban a kulcsszókutatás folyamata fedi le.

A kulcsszókutatás célja, hogy minél pontosabb képet kapj az iparágadban fontos és népszerű témákról, konkrét keresési kifejezésekről, amikre a felhasználók kíváncsiak. A végcél, hogy ezekre a kifejezésekre írt minőségi tartalmakon keresztül organikus látogatókból érdeklődők, majd pedig vásárlók váljanak.

Ehhez azonban nélkülözhetetlen az alábbi információkkal rendelkezned róluk és a piacról:

  • Milyen kifejezések után érdeklődnek a szektorban? Mely témák foglalkoztatják célközönséged?
  • Hogyan keresnek adott problémákra és megoldásokra? Milyen szavakat használnak?
  • Mennyire népszerű az adott témakör? Hányan keresnek rá? Mely országokban populárisabb?
  • Az év minden szakaszában töretlen az érdeklődés vagy tapasztalható szezonalitás?
  • Mi lehet a keresés mögötti szándék? Milyen formátumban szeretnék megkapni kérdésükre a választ?
  • Az iparági versenytársak jelenleg milyen kifejezéseket céloznak? Milyen fajta tartalmakat készítenek az egyes kérdésekhez kapcsolódóan?
  • Az oldalad megjelenik ezekre a szavakra? Publikáltál a témában? Hogy teljesítesz a keresőben, mennyi organikus forgalmad származik az adott kifejezésekből?

A kulcsszókutatás során feltérképezett szavaknak és kifejezéseknek köszönhetően kiszolgálhatóvá válik a felhasználók információigénye, illetve becsatornázhatóvá válnak a kulcsszavak a vásárlói életciklusba.

A konkrét kifejezéstől és a hozzá tartozó adatoktól függ, hogy mi a következő lépés a folyamatban: lehet, hogy az oldalstruktúrába kerül beépítésre egy menüpontként, vagy a teljesen új szöveges tartalom készül, esetleg egy már megírt szolgáltatásoldal optimalizálása lesz az eredmény.

Milyen típusú kulcsszavak különböztethetünk meg?

Ki ne szeretne csak olyan kulcsszavakat megcélozni, amikre több ezren, vagy akár több tízezren keresnek. Számos probléma van azonban a nagyon magas keresési mennyiségű, egy-egy szóból álló, úgynevezett head kulcsszavakkal.

  1. Nagyon kevés van belőlük az összes kulcsszó számához viszonyítva.
  2. Magas rá a verseny.
  3. Éppen ezért költséges megcélozni ezeket a kifejezéseket.
  4. Ráadásul egy-egy szóból kiindulva nem válik egyértelművé a keresési szándék.
 

A magas kereséssel rendelkező egy-két szavas head kifejezésekre alternatívát kínálnak a több szóból álló, alacsonyabb keresési mennyiségű kulcsszavak.

Az utóbbi kifejezésekben rejlő lehetőségekről szól a long tail elmélet.

Jobban jársz, ha olyan kifejezéseket választasz, amik a medium, de inkább a long-tail kategóriába esnek. Ezek a 3-4 szóból álló kifejezések kellően specifikusak ahhoz, hogy remek tartalmat készíthess rájuk, ezzel teljeskörűen kiszolgálva a keresési szándékot. Ráadásul hiába bírnak alacsonyabb keresési volumennel, rengeteg ilyen long-tail kulcsszót találhatunk, így medium és long-tail kifejezésekkel is elérhetjük és összességében meg is haladhatjuk a head kifejezések által továbbított organikus forgalom mennyiségét.

Gondolj csak bele: vajon milyen információra kíváncsi az, aki a “diéta” kulcsszót írja be a keresőbe? A diéta szó jelentésére kíváncsi? Általánosságban szeretné megismerni a különböző diétákat? Konkrét recepteket szeretne adott diétához kapcsolódóan?

Ezt a találgatást szünteti meg az, ha a szó helyett inkább egy specifikus kifejezésre készítesz tartalmat, például “ketogén diéta előnyök-hátrányok”. Egyértelmű, hogy mire kíváncsi az olvasó, ezért sokkal egyszerűbben ki tudod elégíteni az igényét.

A keresési szándék szerint is lehet csoportosítani a kulcsszavakat. A legtöbb esetben már maga a keresési kifejezés tartalmazza a találati listában szereplő tartalmak ideális formátumát.

Például:

  • zenekészítés videó: egyértelmű, hogy videós tartalmakat szeretne látni a felhasználó
  • számlázás excelben: Excel táblázaton alapuló számlázás iránt érdeklődik
  • spórolási tippek: konkrét tippeket szeretne kapni
  • legjobb filmek 2020-ban: listát szeretne kapni a legjobb filmekről
  • android vagy ios: Mi a különbség a kettő között? Mik az előnyök és a hátrányok?
 

Tovább lehet bontani a kulcsszavakat az alábbi, keresési szándékon alapuló kategóriák szerint:

  1. Információs kifejezések: A látogató valamilyen konkrét, gyorsan elérhető információra kíváncsi. Például: milyen magas az Eiffel-torony
  2. Navigációs kifejezések: A felhasználó egy adott oldalra szeretne eljutni, legyen az egy Facebook oldal, főoldal vagy termékoldal. Például: bp digital blog
  3. Tranzakciós kifejezések: A kulcsszó mögött vásárlási szándék húzódik. Például: színházjegy vásárlás
  4. Kereskedelmi célú összehasonlítás: Termékek, szolgáltatások összehasonlítása bizonyos paraméterek mentén. Például: youtube vagy spotify
  5. Lokációs kifejezések: A megadott földrajzi helyhez közel szeretne találatot kapni. Például: budapesti étterem
  6. Márkázott kifejezések: A felhasználó márkanevet tartalmazó találatot szeretne. Például: pedigree konzerv
  7. “Hogyan” kifejezések: Egy bizonyos problémára szeretne megoldást találni. Például: hogyan süssek kalácsot
  8. Ügyfeleket leíró kifejezések: A célcsoportra jellemző tulajdonságokat tartalmazza. Például: férfi zokni
 

Fontos tisztában lenni a keresőszavak mögötti keresési szándékkal, hiszen a vásárlási életgörbe eltérő szakaszában járó látogatókról van szó, éppen ezért eltérő tartalmat kell számukra kínálni.

A tranzakciós kifejezésekre keresők már minden bizonnyal vásárlásra készek, míg a további nyomozást, kutakodást megcélzó kulcsszavakat használók még erősen gondolkodnak, információt gyűjtenek.

Mi a kulcsszókutatás folyamata?

Ha egy ábrával akarnánk szemlélteti a SEO alapú tartalommarketing lépéseit, akkor 4 egyszerű pontban össze tudnánk foglalni a teljes folyamatot:

  • Ötletelés
  • Kutatás
  • Stratégia
  • Kivitelezés
 

Ötletelés

A tartalommarketing alapja, hogy meghatározd azt a pár fókusz kulcsszót, amire az egész vállalkozásod épül. Azaz, nincs más dolgod, mint összeírni azokat a kifejezéseket, ami először eszedbe jut, amikor a cégedre gondolsz.

Kulcsszókutatás ötletelés

Kutatás

Ebben a fázisban az előző lépésben meghatározott kifejezésekkel fogunk tovább dolgozni, és különböző kulcsszókutató eszközök segítségével kibővítjük a már meglévő kulcsszó készletünket. Emellett felkeresheted a versenytársaidat is és megvizsgálhatod, hogy ők milyen kifejezésekkel szerzik az organikus forglamuk jelentős százalékát.

Stratégia

A stratégia kialakításánál összegezned kell a korábban felhalmozott kulcsszavakat, majd különböző metrikák alapján csoportosítanod kell őket.

  • Például aszerint, hogy az adott kifejezés mennyire releváns számodra, szakmailag?
  • Rendelkezik-e elég keresési volumennel a kulcsszó?
  • Mi a kulcsszóhoz kapcsolódó keresési szándék?
  • Milyen formátumú tartalmakat érdemes készíteni?
Kulcsszókutatás stratégia

Kivitelezés

A SEO-alapú tartalommarketing utolsó fázisa maga a kivitelezés. A korábban meghatározott releváns kulcsszavakat fel kell használnod, oly módon, hogy a tartalmak előállításakor figyelembe veszed az On-page SEO legfontosabb elemeit.

Kulcsszókutatáshoz használt adatok

KERESÉSI MENNYISÉG

A keresési mennyiség az adott kifejezésre várható keresések számát próbálja meghatározni egy adott időszakon belül, ami a legtöbb kulcsszókutatáshoz használt eszköz esetében 1 hónap.

Ugyan hasznos tudni a várható keresési mennyiséget, azonban üzleti döntést csupán erre alapozni nem érdemes.

Az adott kifejezésre érkező keresések száma nem garantál kattintást, még akkor sem, ha az első helyen rangsorolunk. A keresési mennyiség értelmezésekor figyelembe kell vennünk annak tulajdonságait és számításának módját:

  • Szezonalitás: A keresési mennyiség egy éves átlagot mutat és nem veszi figyelembe a szezonális kulcsszavakra. Például nem érdemes tartalmat írni áprilisban a Black Friday kulcsszóra, mert a keresések 95%-a novemberben történik. Ebben az esetben a havi keresési mennyiség félrevezető.
  • Csoportosított kifejezések: A seo eszközök többsége nem titkoltan Google Ads adatokat használ fel a keresési mennyiség meghatározásakor. A Google Ads azonban előszeretettel von össze szinonímákat, illetve hasonló szótővel rendelkező kifejezéseket. A webáruház és webáruházak kulcsszavak mögött más keresési szándék húzódhat, azonban a Google Ads összeadja az adataikat és csak a rövid formánál jelenít meg adatot.
 

A szezonalitás problémájának kiküszöbölésére sokszor az eszközökbe beépített grafikonok is megoldást nyújthatnak, illetve a Google Trends használata is egy jó ötlet.

A Google Ads kulcsszócsoportosítására pedig az Ahrefs kínál nagyszerű megoldást. Bár keresési mennyiségként az Ahrefs is részben a Google Kulcsszótervező adatait használja, azonban kiegészíti azokat clickstream adatokkal, ezzel külön megjelenítve az összevonás által érintett kulcsszavakat.

SERP LEHETŐSÉGEK

A Google folyamatosan tesztel különböző, a kereséseket kiegészítő elemeket, amelyek segítik a keresési szándéknak megfelelő találati oldal kialakítását. Számtalan kifejezésre a legjobb találat nem egy blogposzt, hanem egy video, kép vagy épp egy rövid szöveges leírás.

A SERP elemek helyzetét vizsgáló eszközök megmutatják, hogy milyen elemek érhetőek el, van-e PPC verseny az adott kifejezés, illetve milyen plusz funkciót tartalmazó linkek rangsorolnak a kifejezésre (sitelink, reviews).

A SERP elemek nagyban befolyásolják a kifejezésre érkező kattintások számát.

Ha a kereső egy kiemelt kivonatból választ kap a kérdésére, akkor sokkal kisebb valószínűséggel fog kattintani, így nem érdemes az adott kulcsszóra optimalizálni.

Kiemelt kivonatokba mi is bekerülhetünk, ezért is érdemes egy kulcsszókutatásban foglalkozni velük.

HELYEZÉSEK VIZSGÁLATA

A kulcsszavak nehézségén túl a kifejezésekre elért jelenlegi helyezés is sok hasznos információval szolgálhat. Ha első helyen jelenik meg az oldalunk egy adott kulcsszóra, akkor a pozíciónkat monitorozva ugyan, de egy másik kifejezés optimalizálására érdemes összpontosítani.

A jelenlegi helyezéseink meghatározzák, hogy a kulcsszókutatásban felsorolt kifejezésekre új tartalmat érdemes gyártani vagy a meglévő oldalak optimalizálásával lehet jobb eredményeket elérni.

Milyen eszközöket használhatsz a kulcsszókutatáshoz?

Rengeteg kulcsszókutatáshoz használatos eszköz áll az online marketingesek rendelkezésére. Mi magunk is jópárat alkalmazunk ezek közül, ezekből párat be is mutatunk most neked.

Saját adatok használata – Google Search Console és Google Analytics

Az eredményes kulcsszókutatás érdekében érdemes előbb megnézni, hogy az oldalad eddig milyen kifejezésekre hozott organikus forgalmat, illetve mely szavak azok, amikre bár történt keresés és meg is jelentél a találati listában, nem érkezett végül kattintás.

Ehhez nyisd meg a Google Search Console fiókod és kattints a “Teljesítmény” riportra. Jó, ha tudod, hogy csak 1000 sorig láthatod Search Console-ban a kifejezéseket. 

Amennyiben honlapod rendelkezik belső kereső felülettel, érdemes ezekkel a szavakkal is tisztában lenned. Könnyen kiderítheted, hogy a látogatók által keresett kifejezések mindegyikéről rendelkezel-e tartalommal. Továbbá azt is megtudhatod, ha esetleg egy adott jelenséget vagy terméket a célközönséged más szóhasználattal keres.

Kattints a Google Analytics felületén a “Viselkedés” riportra, majd a “Webhelyről indított keresések”, végül pedig a “Keresési kifejezések” menüpontra.

SEO szoftverek – Melyik a legmegbízhatóbb?

Minden seo eszköz más metrikában erős, de a piacvezető szoftverek gyakorlatilag képesek egy összetett kulcsszókutatás összeállítására az ötletgyűjtéstől az adatokkal való alátámasztásig.

Számtalan esetben találkozunk anomáliákkal, amelyek miatt egyes eszközök számait kénytelenek vagyunk megkérdőjelezni.

Az ügynökségen belül több eszköz kombinálásával hozunk létre egy kulcsszókutatást a szoftverek gyengeségeit kiküszöbölve, azonban erre nem mindenkinek van lehetősége.

Mi lenne ha csak egy szoftver használhatnánk kulcsszókutatáshoz?

Mennyire lenne eredményes egyetlen eszköz használata?

Elég nagy adatbázisból tudnánk adatokat felhasználni?

Mennyire pontosak lennének ezek az adatok?

Többek között a fenti kérdések megválaszolása miatt készítettünk az Ahrefs, az SEMRush, a RankTracker, a Moz, a Serpstat és a Canirank segítségével egy-egy önálló kulcsszókutatást ugyanazokat a témákat feldolgozva.

A lehető legrelevánsabb kulcsszavakat szerettük volna megkapni, mivel utóellenőrzést és szűrést nem akartunk belevinni egy összehasonlítás céljából végzett kutatásba.

Ahol csak tudtuk a Phrase match riportok kulcsszavait használtuk fel.

5 különböző témát kerestünk, amelyek között minél kisebb átfedés található, így kiküszöbölve a duplikált kulcsszavak problémáját.

A kísérlethez használt 5db főkulcsszó:

  1. keresőoptimalizálás
  2. okostelefon árak
  3. blog írás
  4. friss hírek
  5. befektetési lehetőségek
 

Kíváncsiak voltunk az összes kulcsszóötlet mennyiségére eszközönként, az eszközök által alkalmazott adatok használhatóságára és a számításuk mögött lévő logikára.

Minden kutatás esetében megosztottuk a 10 legnagyobb keresési mennyiséggel rendelkező találat adatait, illetve az összes kulcsszóötlet számát kutatásonként.

AHREFS KULCSSZÓKUTATÁS

Az Ahrefs jelenleg az egyik legjobb magyar nyelven elérhető SEO eszköz. Bár backlink audit készítésekor is nagy potenciál rejlik az eszközben, azonban kulcsszókutatás során sem hagy cserben bennünket.

Magyar nyelven is nagy kulcsszóadatbázissal rendelkezik az eszköz, így ötletek generálására is alkalmas.

A kísérlet során az 5 témára összesen 1274 kulcsszóötletet kaptunk, amelyhez a legrelevánsabb Phrase match riportort használtuk fel.

Az Ahrefs nagy előnye, hogy a Google Ads szerinti keresési mennyiséget clickstream adattal egészíti ki, így oldva meg az összevonásokból eredő pontatlanságokat. A keresési mennyiségen kívül a várható kattintások számát is előrejelzi az eszköz, illetve a CPC (click per search) segítségével a keresésenkénti várható kattintásokat is megtudhatjuk.

Figyelemreméltó pontossággal elemzi a SERP featureket az Ahrefs.

Talán az egyetlen terület ahol hagy kívánnivalót maga után az eszköz az a kulcsszónehézség mutató. Mivel csak a hivatkozó domainek, linkek számát veszi figyelembe a kulcsszavak nehézségének kiszámításakor így egy egysíkú, korlátozottan használható számot kapunk.

SEMRUSH KULCSSZÓKUTATÁS

Az SEMRush esetében a kulcsszókutatás folyamata bonyolultabb, mint az Ahrefsnél tapasztaltak. A korábban általánosan használt Phrase match és Broad match szerinti kulcsszóötleteket felváltotta a Keyword Magic Tool, ahol bár a két változó szerint kérhetünk le továbbra is adatokat, azok azonban nem teljesek.

Ha minden adatot ki szeretnénk nyerni (kulcsszónehézség, SERP features), akkor a kiszemelt kulcsszavakat egy másik SEMRushon belüli seo eszközbe, a Keyword Analyzerbe szükséges küldenünk.

Felhasználói élmény szempontjából ez a folyamat egy kissé túlbonyolított, azonban a célunk elérhető vele.

Semrush kulcsszókutatás

Összesen 2081 kulcsszóötletet sikerült összegyűjtenünk az SEMRush segítségével, azonban ezek sokszor nem releváns elemeket is tartalmaztak, egyes témákat túl tágan értelmezett az eszköz.

Az Ahrefshez viszonyítva egyébként a SEMRush magyar nyelvű adatbázisa kisebb méretű, azonban angolul végzett kulcsszókutatásoknál felveszi a versenyt a konkurenssel.

A SEMRush nem csak SEO fókuszú eszköz, ezért PPC-ra vonatkozó adatokat is tartalmaz, ilyen például a Competitive Density, ami a kulcsszónehézség fizetett hirdetésekre érvényes megfelelője.

A SERP featurek meghatározásánál is jobb munkát végez az Ahrefs, a SEMRush adatai hiányosak és ezért nem használhatók. A kulcsszónehézség mutató rendkívül hasonlít az Ahrefsnél tapasztaltakra, a számítása mögötti logika is hasonló, de a saját adatbázisban tárolt adatokat veszi mintául.

Az SEMRush kulcsszóötletek gyűjtésére alkalmas, a keresési mennyiség tekintetében más Google Ads adatot felhasználó eszközhöz képest nem mutat újdonságot, illetve a többi mutató is inkább a megfelelő, mintsem a nagyszerűen használható kategóriába esik.

RANKTRACKER KULCSSZÓKUTATÁS

Az SEO PowerSuite Ranktracker nevű eszköze kategóriájában a legjobb SEO eszköz. A Ranktracker valós idejű helyezésvizsgálattal szolgál, amely nagyszerűen működik.

Ha Ahrefs, illetve SEMRush segítségével szeretnénk a saját helyezéseinket is feltüntetni a kulcsszókutatásban akkor több plusz riport összefűzését igényelné a folyamat, de még ekkor sem a legfrissebb adatokat kapnánk meg.

A helyezésvizsgálaton túl azonban sokkal több rejlik a RankTrackerben. Bár önmagában kulcsszókutatásra korlátozottan alkalmazható, Google Ads-el történő integráció után szárnyakat kap és egy end-to-end kulcsszókutató eszközzé válik.

A Google Kulcsszótervező által használt adatok miatt a kísérletben a szuperreleváns Phrase Match ötleteket a Ranktrackernél nem tudtuk alkalmazni, így kevésbé releváns kifejezések is becsúsztak az összegyűjtött 1866 kulcsszóötletbe.

A keresési mennyiséget a Google Kulcsszótervező segítségével nyeri ki az eszköz, így a csoportosítás által okozott csorbulásokat a Ranktracker esetében is kénytelenek vagyunk elszenvedni. Amennyiben nincs költéssel rendelkező Google Ads fiókunk akkor nem kapunk pontos adatot, csak egy hozzávetőleges sávot keresési mennyiség lekérésekor.

Mivel csupán témakör alapján, konkrét weboldal nélkül végeztük el a kulcsszókutatást, így nem tudtuk kiaknázni a Ranktracker valódi erejét, a helyezésvizsgálatot.

Amellett, hogy országspecifikusan képes az eszköz követni a helyezéseket, még eszköz szerinti bontásban is alkalmas a helyezéseink rögzítésére, ami a mobile-first indexing bevezetése óta különösen hasznos.

MOZ KULCSSZÓKUTATÁS

A Moz az egyik legismertebb és a legrégebben piacon lévő SEO szoftver. Számtalan saját adatbázissal és értékkel dolgozik, amely kiemeli a Google Kulcsszótervezőjére épülő eszközök közül.

A keresési mennyiség tekintetében a Moz Keyword Explorer nevű eszköze egy sávos megoldást alkalmaz. A minimum és maximum várható keresési mennyiséget jeleníti meg a felhasználók számára. Gyakorlatilag ez a két szám átlaga nagyban hasonlít a többi eszköznél tapasztalt egy számban kifejezett keresési mennyiségre.

A keresési nehézség meghatározásánál a Moz a saját adatbázisán alapuló DA és PA értékeket használja.

Más eszköznél nem megtalálható, Moz-specifikus mutató az organikus átkattintási arány, amely megmutatja, hogy a kattintások hány százalékát kapják az organikus linkek. Ha featured snippetek, hírdetések elérhetőek az adott kulcsszóra, akkor a potenciális kattintások száma alacsonyabb.

A kulcsszavak prioritása egy egyedi és jól használható metrika, amely kombinálja a keresési mennyiséget, a kulcsszó nehézségével és az organikus átkattintási aránnyal. Egy 100-as skálán minél magasabb ez az érték, annál jobb az adott kulcsszó.

A jó kulcsszó a prioritási mutatóból levezetve potenciálisan magas keresési mennyiséggel rendelkezik, viszonylag könnyű rá jó helyezést elérni és a kattintások nagy része az organikus találatokra irányulnak.

MOZ kulcsszókutatáas

A Moz mutatói bár rendkívül bíztatóak, azonban a magyar nyelven elérhető kulcsszóadatbázisa nem elég nagy egy teljes kulcsszókutatáshoz. Leginkább a nagyobb keresési mennyiségű kulcsszavakhoz található meg minden adat, míg a kevésbé keresett kifejezéseknél hiányzik a keresési mennyiség.

A Moz esetében is több mint 1000 kulcsszóötletet sikerült összegyűjtenünk, azonban ezeknek több, mint a fele nélkülözi a keresési mennyiségeket.

A másik negatívum a Moz részéről, hogy sok angol nyelvű, illetve nem releváns kifejezést is ötletként kínált fel.

SERPSTAT KULCSSZÓKUTATÁS

A Serpstat kulcsszókutatást segítő eszköze főleg Google Ads adatok alapján dolgozik, így mind a kulcsszóötletek mennyiségében, mind a mennyiségében hasonlít egy egyszerű Google Ads Kulcsszótervező exporthoz.

Az eszközön belül trendek grafikonjait is elmezhetjük, ami egyébként a Google Trendsre épül.

A szoftver mutatja a kifejezésekre rangsoroló találatok számát, a top 100 találatban rangsoroló közösségi média oldalakat és a PPC-hez tartozó általános Google Ads adatokat.

A Kulcsszó típusa megmutatja hogyan néz ki a találati lista az adott kifejezésre. Az Ahrefs is rendelkezik ugyanezzel a funkcióval, ami ott SERP Features néven fut. Elérhető hirdetések, videós találatok, képek a találatok között és egyéb átkattintási arányt befolyásoló és keresési szándék által formált elemek azonosítására alkalmas a Serpstat a kulcsszótípus változójával.

Az 5 fő kulcsszó segítségével 1177 kulcsszóötletet sikerült generálnunk, amely közel áll a többi eszköz számaihoz. Mivel erősen Google Ads adatokra épül a Serpstat, így ezen meg sem lepődtünk.

Bár van kulcsszó nehézség mutatója is az eszköznek, azonban az magyar nyelven nem elérhető.

Ilyen formában a Serpstat nem kínál többet magyarul, mint a Google Kulcsszótervezője.

A kulcsszótípusok keresési nehézséggel történő kiegészítésével magyar nyelven is használható lenne a seo eszköz.

SERPSTAT kulcsszókutatáas

CANIRANK KULCSSZÓKUTATÁS

Egy ígéretesnek tűnő, sokoldalú SEO eszköz a Canirank, amely kulcsszókutatás készítésére is alkalmas. Az eszköz egy többlécsős folyamaton keresztül elemez számunkra kulcsszavakat és az oldalunk rangsorolási potenciálját.

Mindenekelőtt érdemes megadni a honlapot, amelyre a kulcsszókutatást végezzük, valamint a versenytársakat. Egy új honlap esetében ezeket a funkciókat nem tudjuk teljes mértékben kiaknázni. A saját és versenytársak oldalainak megadása azért fontos, mert ebből és a találati listából számítja ki a rendszer a rangsorolási potenciált az egyes kulcsszavakra.

A generált kulcsszólista adatai és az ötletek mennyisége hagynak kívánnivalót maguk után. A rangsorolási potenciálon kívül minden más adat megtalálható minden kulcsszókutatáshoz használt eszköznél.

Canirank kulcsszókutatás

A rangsorolási potenciált a saját, a versenytársak, illetve a kifejezés találati listájának elején rangsoroló oldalak domain és URL erőssége szerint számítja ki. Talán ez a Canirank egyik legfőbb funkciója, ami miatt érdemes használni.

Sajnos magyar nyelven rendkívül hiányos adatbázissal dolgozik a rendszer, több egyébként valójában magas keresési mennyiségű kulcsszóhoz párosít 0-s értéket az eszköz.

A magyar nyelvű kifejezések közé sok angol nyelvű kulcsszót is vegyít az eszköz, ami esetünkben nem előnyös. Ékezetes kifejezéseket sokszor hibásan transzformál a rendszer, ezáltal használhatatlanná teszi az adatokat.

Az eszköz a honlapon belüli munkára lett optimalizálva, így az adatok exportálása és más adatforrásokkal történő kombinálása problémás.

Sajnos jelenlegi formájában a Canirank nem alkalmas magyar nyelven komplex kulcsszókutatás készítésére a kísérlet eredményei alapján.

KULCSSZÓKUTATÁS ESZKÖZÖK ÖSSZEHASONLÍTÁSA

A hat eszköz által elvégzett kulcsszókutatások külön-külön is használhatóak, azonban a használt adatok között nagy eltérés is lehet. Mindig érdemes az adott eszköz mögött meghúzódó számolási elveknek utánanézni és összevetni egymással az eredményeket. A kulcsszókutatás különböző fázisaiban más-más eszközt érdemes használnunk, ha a legmegbízhatóbb és leghatékonyabb kutatást szeretnénk eredményül. A hat elvégzett kutatás szerint az alkalmazott eszközök a következő esetekben, illetve az alábbi adatok terén a leghatékonyabbak:

  • Ahrefs: Az Ahrefs nagyszerű választás kulcsszóötletek gyűjtésére. A clickstream adattal korrigált keresési mennyiség a kategória legjobbjává teszi, illetve a részletes SERP featurek is egy sokkal részletesebb kulcsszókutatás létrehozását segítik.
  • SEMRush: Az SEMRush valóban minden folyamat és minden adat esetében használható, azonban egyik esetben sem kiemelkedő. Megbízhatóan adja vissza a keresési mennyiségeket, a kulcsszónehézség mutatója azonban már kevésbé használható.
  • RankTracker: Az Ahrefs, illetve a SEMRush fő hiányosságát, a megfelelő kulcsszónehézség mutatót érdemes a RankTracker segítségével kiegészíteni. Meglévő oldalra készített kulcsszókutatás esetén a helyezésvizsgálat terén is egyedülálló a RankTracker, míg a többi adatot külső eszközök segítségével jeleníti meg (Keyword Planner).
  • Moz: Az organikus átkattintási arány és a priority mutató segítenek a többi adat értelmezésében és a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában.
  • Serpstat: Ha fontos számunkra a rangsoroló közösségi média oldalak adatai, illetve a serp featurek, akkor talán érdemes elgondolkodni a Serpstat használatán. Jelenlegi formájában nincs olyan terület, amiben magyar nyelven jobb lenne mint a többi eszköz.
  • Canirank: A rangsorolási potenciál a Canirank erőssége, míg a többi mutató tekintetében gyengélkedik.

A LEGHATÉKONYABB KULCSSZÓKUTATÁS

Ha valóban biztosra szeretnénk menni és az eszközök gyengeségeit kiküszöbölni, akkor javasolt a különböző eszközöket ötvözni.

Kulcsszóötletek gyűjtésénél nagyszerű az Ahrefs, amelynek szinte minden más adatát is érdemes felhasználni. Ha valóban mindenre kiterjedő kulcsszókutatást szeretnénk végezni, akkor már a kulcsszóötletek gyűjtésénél is érdemes több eszközt ötvözni. Ahrefs, Ubersuggest, Keywordtool.io, Answerthepublic, Keyword Planner.

Mindegyik seo eszköz más módon, de szerves részét képezik egy részletes kulcsszólistának.

Az Ahrefs  adatait érdemes minden releváns kulcsszóra lekérni, míg a keresési mennyiséget a RankTracker segítségével beépíteni a kutatásunkba.

A példa kulcsszókutatásaink ötvözésével létrehozott kombinált kulcsszókutatás a következőképp alakul:

Egyetlen kulcsszókutatásnál használt eszköz sem tökéletes. Mindegyik más mutató tekintetében jobb, a kulcsszókutatás más-más szakaszában vehetjük hasznát, ezért is érdemes kombinálni azokat.

A piacon a felsorolt hat seo eszközön kívül számtalan más szoftver elérhető, amely hasonló elvek mentén lefektett kulcsszókutatás készítését segítik, azonban tapasztalataink szerint jelenleg az Ahrefs, SEMRush és RankTracker trió a legütőképesebb.

Bízd profikra a kulcsszókutatást!

 

A BP Digitalnál felkutatjuk és kiválasztjuk azokat a kifejezéseket, amelyekre a célközönséged keres, és amelyek üzleti szempontból a legnagyobb értéket képviselik.

Megvizsgáljuk, hogy az adott témakörben melyek a legnépszerűbb kulcsszavak, ez alapján olyan tartalmat állítunk össze, amivel stabil és releváns organikus forgalmat tudunk szerezni a weboldaladnak.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.