Kulcsszókutatás eszközök összehasonlítása

A kulcsszókutatás jelenti a SEO munka alapját. Egy részletes kulcsszókutatás segítségével akár egy évre előre is lehetséges egy tartalomstratégia létrehozása. A megfelelő kulcsszavak megtalálása azonban sokszor nehézkes, a munkánkat segítő eszközök gyakran változnak.

A legtöbb kulcsszókutatásra alkalmas eszközt használva rá kellett jönnünk, hogy minden szoftver máshogy tudja segíteni a munkánkat. Az eszközök különböző adatbázisokból dolgoznak, eltérő algoritmusokat használnak és a mérőszámaik között is nagy eltérés lehet.

Folyamatosan tesztelünk különböző SEO eszközöket kulcsszókutatás közben, azonban erre nem mindenkinek van lehetősége. A cikkben bemutatjuk a leggyakrabban használt eszközöket és minden egyes eszköz segítségével elvégzünk egy önálló kulcsszókutatást, illetve betekintés nyújtunk az eszközök kombinálásával szerintünk legütőképesebbnek tartott kulcsszókutatásba.

Miért van szükség kulcsszókutatásra?

Az elmúlt években sokan ismerték fel a tartalommarketingben rejlő lehetőségeket. Egyre több minőségi tartalom készül magyar nyelven is, egyre hosszabbak a cikkek és egyre tudatosabbak a szövegírók.

Egy olyan szintű versenyhelyzet alakult ki, ahol már nem elég a jól megírt tartalom ahhoz, hogy a keresők rátaláljanak a cikkünkre. Az oldalunk megfelelő technikai beállításain és az oldalra mutató linkeken túl érdemes éppolyan nagy jelentőséget tulajdonítani a szövegírás mögötti tudatosságra, a kulcsszavakat célzó cikkek írására. A tudatos tartalomgyártásnak adatokkal alátámaszottnak kell lennie, ha valóban hatékonyan szeretnénk végezni.

Egy megfelelően elkészített tartalomstratégia tudatosságot csempész a sokszor intuitív szövegírás folyamatába. Amellett, hogy előre tervezhetővé teszi a tartalomgyártást, biztosítja azt is, hogy olyan témáról írjunk, amelyre valódi igény mutatkozik. A tartalomstratégia elkészítéséhez azonban szükség van egy részletes elemzésre, amely segítségével megtudhatjuk mire és hogyan keresnek a felhasználók a különböző keresők segítségével. Ez az elemzés a kulcsszókutatás.

A kulcsszókutatás segítségével megtudhatjuk mik a számunkra releváns kifejezések, amelyekre organikusan keresnek a felhasználók. Objektív képet kaphatunk az iparági versenyről, megtudhatjuk, hogy a versenytársak milyen kifejezésekre jelennek meg a keresőkben és mik azok a kulcsszavak, amelyekre a konkurensek még nem építettek tartalmat. Ideális esetben a kulcsszókutatás megmutatja, hogy milyen nehéz adott kifejezésre az első helyen rangsorolni.

A klasszikus értelemben vett tartalommarketingen túl a webshopok számára is rendkívül értékes lehet egy komplex kulcsszókutatás. Többek között, olyan fontos kérdéseket válaszol meg egy kulcsszókutatás, mint:

  • Hogyan keresnek a vásárlók egy adott termékre?
  • Milyen szinonimák, kapcsolódó kulcsszavak találhatóak a témában?
  • Termékoldal vagy szöveges tartalom elégíti ki a kifejezés mögött húzódó keresési szándékot?

Tehát a kulcsszókutatás több fronton képes segíteni az online tartalomgyártást, hasznosságához nem fér kétség. Ha elhatároztuk, hogy saját magunk szeretnénk egy kulcsszókutatást készíteni, akkor több kérdés is felmerülhet bennünk.

Milyen eszközt használjunk? Mi a leghatékonyabb és legmegbízhatóbb kulcsszókutatást segítő eszköz? Érdemes több szoftvert vásárolni?

A SEO eszközök listája lassan követhetelenné válik. Naponta jelennek meg újak, de az igazán hasznosak évek óta a piacon vannak. A legjobb kulcsszókutatás eszközök hasonló adatokkal dolgoznak, azonban más módszer szerint számolják ki azokat.

Kulcsszókutatásnál használt adatok

Keresési mennyiség
A keresési mennyiség az adott kifejezésre várható keresések számát próbálja meghatározni egy adott időszakon belül, ami a legtöbb kulcsszókutatáshoz használt eszköz esetében 1 hónap. Rendkívül hasznos tudni a várható keresési mennyiséget, azonban üzleti döntést csupán erre alapozni nem érdemes. Az adott kifejezésre érkező keresések száma nem garantál kattintást, még akkor sem, ha az első helyen rangsorolunk. A keresési mennyiség értelmezésekor figyelembe kell vennünk annak tulajdonságait és számításának módját:

  • Szezonalitás: A keresési mennyiség egy éves átlagot mutat és nem veszi figyelembe a szezonális kulcsszavakra. Például nem érdemes tartalmat írni áprilisban a Black Friday kulcsszóra, mert a keresések 95%-a novemberben keres rá. Ebben az esetben a havi keresési mennyiség félrevezető.
  • Csoportosított kifejezések: A kulcsszókutató eszközök többsége nem titkoltan Google Ads adatokat használ fel a keresési mennyiség meghatározásakor. A Google Ads azonban előszeretettel von össze szinonímákat, illetve hasonló szótővel rendelkező kifejezéseket. A webáruház és webáruházak kulcsszavak mögött más keresési szándék húzódhat, azonban a Google Ads összeadja az adataikat és csak a rövid formánál jelenít meg adatot.

A szezonalitás problémájának kiküszöbölésére sokszor az eszközökbe beépített grafikonok is megoldást nyújthatnak, illetve a Google Trends használata is egy jó ötlet. A Google Ads kulcsszócsoportosítására pedig az Ahrefs kínál nagyszerű megoldást. Bár keresési mennyiségként az Ahrefs is Keyword Planner adatokat használ, azonban kiegészíti azokat clickstream adatokkal, ezzel külön megjelenítve az összevonás által érintett kulcsszavakat.

Nehézség
A kulcsszavak nehézsége egy 1 és 100 közötti mérőszám, amely megmutatja, hogy milyen nehéz az adott kifejezésre a legjobb 10 találat közé bekerülni. A kulcsszavak nehézségének meghatározását minden eszköz különböző szempontok figyelembevételével végzi el. Az Ahrefs a legjobb 10 találatot elemzi kizárólag az azokra mutató különböző domainek száma szerint, a Moz a saját Page Authority értékét veszi figyelembe, míg a SEMRush az előzőekhez hasonlóan a kifejezésre rangsoroló oldalak saját maga által kiszámított rangsorát veszi figyelembe. A Rank Tracker kakukktojásnak számít, mivel a Domain  és PageRank-en kívül On-Page optimalizációs értéket és a domain, illetve oldalszintű backlinkeket is figyelembe veszi.

SERP lehetőségek
A Google folyamatosan tesztel különböző, a kereséseket kiegészítő elemeket, amelyek segítik a keresési szándéknak megfelelő találati oldal kialakítását. Számtalan kifejezésre a legjobb találat nem egy blogposzt, hanem egy video, kép vagy épp egy rövid szöveges leírás. A SERP elemek helyzetét vizsgáló eszközök megmutatják, hogy milyen elemek érhetőek el, van-e Google Ads verseny az adott kifejezés, illetve milyen plusz funkció tartalmazó linkek rangsorolnak a kifejezésre (sitelink, reviews).

A SERP elemek nagyban befolyásolják a kifejezésre érkező kattintások számát. Ha a kereső egy featured snippetből választ kap a kérdésére, akkor sokkal kisebb valószínűséggel fog kattintani, így nem érdemes az adott kulcsszóra optimalizálni. Featured Snippeteket mi is nyerhetünk, ezért is érdemes egy kulcsszókutatásban foglalkozni velük.

Helyezések
A kulcsszavak nehézségén túl a kifejezésekre elért jelenlegi helyezés is sok hasznos információval szolgálhat. Ha első helyen jelenik meg az oldalunk egy adott kulcsszóra, akkor a pozíciónkat monitorozva ugyan, de egy másik kifejezés optimalizálására érdemes összpontosítani. A jelenlegi helyezéseink meghatározzák, hogy a kulcsszókutatásban felsorolt kifejezésekre új tartalmat érdemes gyártani vagy a meglévő oldalak optimalizálásával lehet jobb eredményeket elérni.

Az összehasonlítás módszere

A kulcsszókutatásnál használt eszközök többsége a felsorolt adatok saját módszer szerint kiszámolt variánsát használják. Minden eszköz más metrikában erős, de a piacvezető szoftverek gyakorlatilag képesek egy összetett kulcsszókutatás összeállítására az ötletgyűjtéstől az adatokkal való alátámasztásig.

Számtalan esetben találkozunk anomáliákkal, amelyek miatt egyes eszközök számait kénytelenek vagyunk megkérdőjelezni. Az ügynökségen belül több eszköz kombinálásával hozunk létre egy kulcsszókutatást a szoftverek gyengeségeit kiküszöbölve, azonban erre nem mindenkinek van lehetősége.

Mi lenne ha csak egy szoftver használhatnánk kulcsszókutatáshoz? Mennyire lenne eredményes egyetlen eszköz használata ? Elég nagy adatbázisból tudnánk adatokat felhasználni? Mennyire pontosak lennének ezek az adatok?

Többek között a fenti kérdések megválaszolása miatt készítettünk az Ahrefs, az SEMRush, a RankTracker, a Moz, a Serpstat és a Canirank segítségével egy-egy önálló kulcsszókutatást ugyanazokat a témákat felhasználva.

A lehető legrelevánsabb kulcsszavakat szerettük volna megkapni, mivel utóellenőrzést és szűrést nem akartunk belevinni egy összehasonlítás céljából végzett kutatásba. Ahol csak tudtuk a Phrase match riportok kulcsszavait használtuk fel.

5 különböző témát kerestünk, amelyek között minél kisebb átfedés található, így kiküszöbölve a duplikált kulcsszavak problémáját.

A kísérlethez használt 5db főkulcsszó:

  1. keresőoptimalizálás
  2. okostelefon árak
  3. blog írás
  4. friss hírek
  5. befektetési lehetőségek

Kíváncsiak voltunk az összes kulcsszóötlet mennyiségére eszközönként, az eszközök által alkalmazott adatok használhatóságára és a számításuk mögött lévő logikára. Minden kutatás esetében megosztottuk a 10 legnagyobb keresési mennyiséggel rendelkező találat adatait, illetve az összes kulcsszóötlet számát kutatásonként.

Ahrefs kulcsszókutatás

Az Ahrefs jelenleg az egyik legjobb magyar nyelven elérhető SEO eszköz. Bár backlinkaudit készítésekor is nagy potenciál rejlik az eszközben, azonban kulcsszókutatás során sem hagy cserben bennünket. Magyar nyelven is nagy kulcsszóadatbázissal rendelkezik az eszköz, így ötletek generálására is alkalmas.

A kísérlet során az 5 témára összesen 1274 kulcsszóötletet kaptunk, amelyhez a legrelevánsabb Phrase match riportort használtuk fel.

Ahrefs kulcsszókutatás

Az Ahrefs nagy előnye, hogy a Google Ads szerinti keresési mennyiséget clickstream adattal egészíti ki, így oldva meg az összevonásokból eredő pontatlanságokat. A keresési mennyiségen kívül a várható kattintások számát is előrejelzi az eszköz, illetve a CPC (click per search) segítségével a keresésenkénti várható kattintásokat is megtudhatjuk.

Figyelemreméltó pontossággal elemzi a SERP featureket az Ahrefs. Talán az egyetlen terület ahol hagy kívánnivalót maga után az eszköz az a kulcsszónehézség mutató. Mivel csak a hivatkozó domainek, linkek számát veszi figyelembe a kulcsszavak nehézségének kiszámításakor így egy egysíkú, korlátozottan használható számot kapunk.

SEMRush kulcsszókutatás

Az SEMRush esetében a kulcsszókutatás folyamata bonyolultabb, mint az Ahrefsnél tapasztaltak. A korábban általánosan használt Phrase match és Broad match szerinti kulcsszóötleteket felváltotta a Keyword Magic Tool, ahol bár a két változó szerint kérhetünk le továbbra is adatokat, azok azonban nem teljesek.

Ha minden adatot ki szeretnénk nyerni (kulcsszónehézség, SERP features), akkor a kiszemelt kulcsszavakat egy másik SEMRushon belüli eszközbe, a Keyword Analyzerbe szükséges küldenünk. Felhasználói élmény szempontjából ez a folyamat egy kissé túlbonyolított, azonban a célunk elérhető vele.

SEMRush kulcsszókutatás

Összesen 2081 kulcsszóötletet sikerült összegyűjtenünk az SEMRush segítségével, azonban ezek sokszor nem releváns elemeket is tartalmaztak, egyes témákat túl tágan értelmezett az eszköz. Az Ahrefshez viszonyítva egyébként a SEMRush magyar nyelvű adatbázisa kisebb méretű, azonban angolul végzett kulcsszókutatásoknál felveszi a versenyt a konkurenssel.

A SEMRush nem csak SEO fókuszú eszköz, ezért PPC-ra vonatkozó adatokat is tartalmaz, ilyen például a Competitive Density, ami a kulcsszónehézség fizetett hirdetésekre érvényes megfelelője.

A SERP featurek meghatározásánál is jobb munkát végez az Ahrefs, a SEMRush adatai hiányosak és ezért nem használhatók. A kulcsszónehézség mutató rendkívül hasonlít az Ahrefsnél tapasztaltakra, a számítása mögötti logika is hasonló, de a saját adatbázisban tárolt adatokat veszi mintául.

Az SEMRush kulcsszóötletek gyűjtésére alkalmas, a keresési mennyiség tekintetében más Google Ads adatot felhasználó eszközhöz képest nem mutat újdonságot, illetve a többi mutató is inkább a megfelelő, mintsem a nagyszerűen használható kategóriába esik.

Ranktracker kulcsszókutatás

Az SEO PowerSuite Ranktracker nevű eszköze kategóriájában a legjobb SEO eszköz. A Ranktracker valós idejű helyezésvizsgálattal szolgál, amely nagyszerűen működik. Ha Ahrefs, illetve SEMRush segítségével szeretnénk a saját helyezéseinket is feltüntetni a kulcsszókutatásban akkor több plusz riport összefűzését igényelné a folyamat, de még ekkor sem a legfrissebb adatokat kapnánk meg.

A helyezésvizsgálaton túl azonban sokkal több rejlik a RankTrackerben. Bár önmagában kulcsszókutatásra korlátozottan alkalmazható, Google Ads-el történő integráció után szárnyakat kap és egy end-to-end kulcsszókutató eszközzé válik.

A Google Keyword Planner által használt adatok miatt a kísérletben a szuperreleváns Phrase Match ötleteket a Ranktrackernél nem tudtuk alkalmazni, így kevésbé releváns kifejezések is becsúsztak az összegyűjtött 1866 kulcsszóötletbe.

Ranktracker kulcsszókutatás

A Ranktracker valódi erőssége és ami miatt feltétlenül szerettük volna a kísérletben szerepeltetni az a kulcsszónehézség mutatója. Az első oldalon található oldalak backlinkjeinek számán túl egy On-Page mutatót, Alexa rangsort, Domain PageRank és Page PageRank mutatókat is figyelembe vesz. Tapasztalataink szerint a Ranktracker kulcsszónehézsége áll a legközelebb a valósághoz és jó kiindulási alapot jelent a kifejezésekre történő verseny elemzésekor.

A keresési mennyiséget Google Keyword Planner segítségével nyeri ki az eszköz, így a csoportosítás által okozott csorbulásokat a Ranktracker esetében is kénytelenek vagyunk elszenvedni. Amennyiben nincs költéssel rendelkező Google Ads fiókunk akkor nem kapunk pontos adatot, csak egy hozzávetőleges sávot keresési mennyiség lekérésekor.

Mivel csupán témakör alapján, konkrét weboldal nélkül végeztük el a kulcsszókutatást, így nem tudtuk kiaknázni a Ranktracker valódi erejét, a helyezésvizsgálatot. Amellett, hogy országspecifikusan képes az eszköz követni a helyezéseket, még eszköz szerinti bontásban is alkalmas a helyezéseink rögzítésére, ami a mobile-first indexing bevezetése óta különösen hasznos.

Moz Kulcsszókutatás

A Moz az egyik legismertebb és a legrégebben piacon lévő SEO szoftver. Számtalan saját adatbázissal és értékkel dolgozik, amely kiemeli a Google Kulcsszótervezőjére épülő eszközök közül.

A keresési mennyiség tekintetében a Moz Keyword Explorer nevű eszköze egy sávos megoldást alkalmaz. A minimum és maximum várható keresési mennyiséget jeleníti meg a felhasználók számára. Gyakorlatilag ez a két szám átlaga nagyban hasonlít a többi eszköznél tapasztalt egy számban kifejezett keresési mennyiségre.

A keresési nehézség meghatározásánál a Moz a saját adatbázisán alapuló DA és PA értékeket használja.

Más eszköznél nem megtalálható, Moz-specifikus mutató az organikus átkattintási arány, amely megmutatja, hogy a kattintások hány százalékát kapják az organikus linkek. Ha featured snippetek, hírdetések elérhetőek az adott kulcsszóra, akkor a potenciális kattintások száma alacsonyabb.

A kulcsszavak prioritása egy egyedi és jól használható metrika, amely kombinálja a keresési mennyiséget, a kulcsszó nehézségével és az organikus átkattintási aránnyal. Egy 100-as skálán minél magasabb ez az érték, annál jobb az adott kulcsszó.

A jó kulcsszó a prioritási mutatóból levezetve potenciálisan magas keresési mennyiséggel rendelkezik, viszonylag könnyű rá jó helyezést elérni és a kattintások nagy része az organikus találatokra irányulnak.

Moz Kulcsszókutatás

A Moz mutatói bár rendkívül bíztatóak, azonban a magyar nyelven elérhető kulcsszóadatbázisa nem elég nagy egy teljes kulcsszókutatáshoz. Leginkább a nagyobb keresési mennyiségű kulcsszavakhoz található meg minden adat, míg a kevésbé keresett kifejezéseknél hiányzik a keresési mennyiség.

A Moz esetében is több mint 1000 kulcsszóötletet sikerült összegyűjtenünk, azonban ezeknek több, mint a fele nélkülözi a keresési mennyiségeket. A másik negatívum a Moz részéről, hogy sok angol nyelvű, illetve nem releváns kifejezést is ötletként kínált fel.

Serpstat kulcsszókutatás

A Serpstat kulcsszókutatást segítő eszköze főleg Google Ads adatok alapján dolgozik, így mind a kulcsszóötletek mennyiségében, mind a mennyiségében hasonlít egy egyszerű Google Ads Kulcsszótervező exporthoz.

Az eszközön belül trendek grafikonjait is elmezhetjük, ami egyébként a Google Trendsre épül.

A szoftver mutatja a kifejezésekre rangsoroló találatok számát, a top 100 találatban rangsoroló közösségi média oldalakat és a PPC-hez tartozó általános Google Ads adatokat.

A Kulcsszó típusa megmutatja hogyan néz ki a találati lista az adott kulcsszóra. Az Ahrefs is rendelkezik ugyanezzel a funkcióval, ami ot SERP Features néven fut. Elérhető hirdetések, videós találatok, képek a találatok között és egyéb átkattintási arányt befolyásoló és keresési szándék által formált elemek azonosítására alkalmas a Serpstat a kulcsszótípus változójával.

Az 5 fő kulcsszó segítségével 1177 kulcsszóötletet sikerült generálnunk, amely közel áll a többi eszköz számaihoz. Mivel erősen Google Ads adatokra épül a Serpstat, így ezen meg sem lepődtünk.

Bár van kulcsszó nehézség mutatója is az eszköznek, azonban az magyar nyelven nem elérhető. Ilyen formában a Serpstat nem kínál többet magyarul, mint a Google Kulcsszótervezője. A kulcsszótípusok keresési nehézséggel történő kiegészítésével magyar nyelven is használható lenne az eszköz.

Serpstat kulcsszókutatás

Canirank Kulcsszókutatás

Egy ígéretesnek tűnő, sokoldalú SEO eszköz a Canirank, amely kulcsszókutatás készítésére is alkalmas. Az eszköz egy többlécsős folyamaton keresztül elemez számunkra kulcsszavakat és az oldalunk rangsorolási potenciálját.

Mindenekelőtt érdemes megadni a honlapot, amelyre a kulcsszókutatást végezzük, valamint a versenytársakat. Egy új honlap esetében ezeket a funkciókat nem tudjuk teljes mértékben kiaknázni. A saját és versenytársak oldalainak megadása azért fontos, mert ebből és a találati listából számítja ki a rendszer a rangsorolási potenciált az egyes kulcsszavakra.

A generált kulcsszólista adatai és az ötletek mennyisége hagynak kívánnivalót maguk után. A rangsorolási potenciálon kívül minden más adat megtalálható minden kulcsszókutatáshoz használt eszköznél.

Canirank Kulcsszókutatás

A rangsorolási potenciált a saját, a versenytársak, illetve a kifejezés találati listájának elején rangsoroló oldalak domain és URL erőssége szerint számítja ki. Talán ez a Canirank egyik legfőbb funkciója, ami miatt érdemes használni.

Sajnos magyar nyelven rendkívül hiányos adatbázissal dolgozik a rendszer, több egyébként valójában magas keresési mennyiségű kulcsszóhoz párosít 0-s értéket az eszköz. A magyar nyelvű kifejezések közé sok angol nyelvű kulcsszót is vegyít az eszköz, ami esetünkben nem előnyös. Ékezetes kifejezéseket sokszor hibásan transzformál a rendszer, ezáltal használhatatlanná teszi az adatokat.

Az eszköz a honlapon belüli munkára lett optimalizálva, így az adatok exportálása és más adatforrásokkal történő kombinálása problémás.

Sajnos jelenlegi formájában a Canirank nem alkalmas magyar nyelven komplex kulcsszókutatás készítésére a kísérlet eredményei alapján.

Kulcsszókutatás eszközök összehasonlítás

A hat eszköz által elvégzett kulcsszókutatások külön-külön is használhatóak, azonban a használt adatok között nagy eltérés is lehet. Mindig érdemes az adott eszköz mögött meghúzódó számolási elveknek utánanézni és összevetni egymással az eredményeket. A kulcsszókutatás különböző fázisaiban más-más eszközt érdemes használnunk, ha a legmegbízhatóbb és leghatékonyabb kutatást szeretnénk eredményül. A hat elvégzett kutatás szerint az alkalmazott eszközök a következő esetekben, illetve az alábbi adatok terén a leghatékonyabbak:

  • Ahrefs: Az Ahrefs nagyszerű választás kulcsszóötletek gyűjtésére. A clickstream adattal korrigált keresési mennyiség a kategória legjobbjává teszi, illetve a részletes SERP featurek is egy sokkal részletesebb kulcsszókutatás létrehozását segítik.
  • SEMRush: Az SEMRush valóban minden folyamat és minden adat esetében használható, azonban egyik esetben sem kiemelkedő. Megbízhatóan adja vissza a keresési mennyiségeket, a kulcsszónehézség mutatója azonban már kevésbé használható.
  • RankTracker: Az Ahrefs, illetve a SEMRush fő hiányosságát, a megfelelő kulcsszónehézség mutatót érdemes a RankTracker segítségével kiegészíteni. Meglévő oldalra készített kulcsszókutatás esetén a helyezésvizsgálat terén is egyedülálló a RankTracker, míg a többi adatot külső eszközök segítségével jeleníti meg (Keyword Planner).
  • Moz: Az organikus átkattintási arány és a priority mutató segítenek a többi adat értelmezésében és a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában.
  • Serpstat: Ha fontos számunkra a rangsoroló közösségi média oldalak adatai, illetve a serp featurek, akkor talán érdemes elgondolkodni a Serpstat használatán. Jelenlegi formájában nincs olyan terület, amiben magyar nyelven jobb lenne mint a többi eszköz.
  • Canirank: A rangsorolási potenciál a Canirank erőssége, míg a többi mutató tekintetében gyengélkedik.

A leghatékonyabb kulcsszókutatás

Ha valóban biztosra szeretnénk menni és az eszközök gyengeségeit kiküszöbölni, akkor javasolt a különböző eszközöket ötvözni. Kulcsszóötletek gyűjtésénél nagyszerű az Ahrefs, amelynek szinte minden más adatát is érdemes felhasználni. Ha valóban mindenre kiterjedő kulcsszókutatást szeretnénk végezni, akkor már a kulcsszóötletek gyűjtésénél is érdemes több eszközt ötvözni. Ahrefs, Ubersuggest, Keywordtool.io, Answerthepublic, Keyword Planner. Mindegyik eszköz más módon, de szerves részét képezik egy részletes kulcsszólistának.

Az Ahrefs  adatait érdemes minden releváns kulcsszóra lekérni, míg a kulcsszónehézséget a RankTracker segítségével beépíteni a kutatásunkba.

A példakulcsszókutatásaink ötvözésével létrehozott kombinált kulcsszókutatás a következőképp alakul:

Kulcsszókutatás példa

Egyetlen kulcsszókutatásnál használt eszköz sem tökéletes. Mindegyik más mutató tekintetében jobb, a kulcsszókutatás más-más szakaszában vehetjük hasznát, ezért is érdemes kombinálni azokat.

A piacon a felsorolt hat eszközön kívül számtalan más szoftver elérhető, amely hasonló elvek mentén lefektett kulcsszókutatás készítését segítik, azonban tapasztalataink szerint jelenleg az Ahrefs, SEMRush és RankTracker trió a legütőképesebb.

Mit gondolsz a hat eszközről? Te használsz valami más szoftvert esetleg kulcsszókutatáshoz?

Háttérinfó (kulcsszókutatások):

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Beszéljünk!