SEO szövegírás

Hogyan kerülhetsz versenytársaid elé? Ha a Google egy adott kifejezésre a Te márkádat listázza az első helyek egyikén, az már jelentős fegyverténynek számít. És ezt, hogyan lehet elérni? Többek között SEO szövegírással.

Szeretnél többet megtudni a SEO szövegírásról? Lentebb összefoglaltuk Neked!

logók

A BP Digital egy SEO fókuszú online marketing ügynökség. Szolgáltatásainkkal a keresőoptimalizálás minden területét lefedjük és a SEO szövegírás sok esetben projektjeink sikerének egy elengedhetetlen eszköze.

Cikkünkben bevezetünk a keresőoptimalizált szövegírás rejtelmeibe, azonban ha nem értesz a SEO-hoz, vagy idő szűkében inkább másra bíznád a szövegírást, vedd fel velünk a kapcsolatot.

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás célja, hogy a keresők organikus találatai között minél jobb helyezést érjen el terméked, szolgáltatásod, webshopod. Vagyis, ha valaki rákeres egy hozzád kapcsolódó kulcsszóra, fogalomra, akkor a weboldalad a dobogó első fokain, de minimum az első oldalon legyen megtalálható a találati listában. 

A keresőoptimalizálásnak három fő területe van:

Legfontosabb SEO faktorok

Technikai SEO

A technika SEO a weboldalad technikai alapja, amely biztosítja, hogy oldalad felfedezhető, a keresőrobotok által indexálható és a Google által támasztott technikai követelményeknek megfelelő.

On-page SEO

Az on-page SEO az, amiről most bővebben szó lesz, vagyis, hogy milyen hiteles, releváns és SEO szempontból jól optimalizált tartalmak, szövegek találhatók az oldaladon.

Off-page SEO

Az off-page SEO pedig az oldaladra mutató linkekről szól. A keresőmotorok részben a külső hivatkozások segítségével határozzák meg weboldalad hitelességét és témaköri relevanciáját, amelyen linképítéssel lehet javítani.

Mit jelent a SEO szövegírás?

A SEO szövegírás, vagy keresőoptimalizált szövegírás egy olyan módszer, amelynek célja a weboldalak tartalmának optimalizálása a keresőmotorokban való jobb rangsorolás érdekében.

Ahhoz, hogy tartalmaid könnyebben eljussanak a megfelelő fogyasztókhoz és akár éveken keresztül organikus forgalmat generáljanak, sok esetben elengedhetetlen a SEO szövegírás.

Olvashatóság, élvezhetőség vs. a Google-nek írni?

A Google algoritmusai nem csak az oldalon használt kulcsszavak alapján, de aszerint is rangsorolnak egy tartalmat, hogy az mennyire hasznos a felhasználóknak.

Az algoritmus lemodellezi és figyeli a felhasználók viselkedését, a kulcsszavakat, érzékeny a plagizálásra, érti a szinonímákat, ragokat és összefüggéseket. 

Tehát egy bonyolult mechanizmuson keresztül állítja fel a rangsort, ezért egy jól teljesítő tartalomnak nemcsak keresőoptimalizáltnak, de felhasználóbarátnak, olvashatónak és élvezhetőnek is kell lenniük.

Egy jól teljesítő tartalomhoz nem elég, ha megfelel a keresőrobotoknak és az algoritmusnak, továbbá az sem elegendő, ha csak az emberi tényezőkre épít. Mindkét oldalról megfelelőnek kell lennie.

Mitől válik értékessé egy keresőoptimalizált szöveg?

A mai trendek és fogyasztói szokások miatt egy jó tartalom nem biztos, hogy olyan, mint pár évvel ezelőtt. Az olvasók gyorsfogyasztók lettek, szeretnék minél gyorsabban megtalálni és a lehető legrövidebb idő alatt elfogyasztani a számukra hasznos tartalmat.

Egy értékes tartalomnak emiatt nemcsak szakmailag helytállónak, érdekesnek, hitelesnek, informatívnak és relevánsnak kell lennie, hanem jól fogyaszthatónak is. Ezalatt azt értjük, hogy legyen jól felépített, megfelelően tagolt, átlátható, legyen szép a külleme és töltsön be gyorsan. A tartalom elfogyasztása után pedig az olvasó kapja meg azt az értéket, amiért kattintott, vagyis tudással, hasznos információval gyarapodjon.

A tartalom készítőjének szemszögéből nézve pedig, a fentieken kívül, akkor teljesít jól a tartalom, ha az olvasó tovább ajánlja, megosztja és ideális esetben a vállalkozás szempontjából fontos cselekvést, azaz konverziót hajt végre, például vásárol.

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a keresőóriás mindig vizsgálja és jutalmazza a hozzáadott értéket, tehát fontos, hogy a szöveg valóban hiteles és releváns legyen az olvasók számára és kiemelkedjen a versenytársak közül, azaz meghaladja a szöveget tartalmában és akár felépítésében is.

A Google többek között méri, hogy mennyi időt töltenek el egy cikkel az olvasók, milyen átkattintásokat generál, szívesen böngésznek-e tovább az oldal más tartalmaira, mekkora eséllyel találják meg a számításaikat az oldalon. Ez pedig mind befolyásolja, hogy hányadik helyen fog rangsorolni a tartalmad egy adott kulcsszóra, ezen pedig a SEO szövegírás segítségével lehet a leghatékonyabban fejleszteni.

A SEO szövegírás lépései - hogyan csináld?

A minőségi és megfelelően optimalizált tartalmak előállítása rengeteg időt felemészt, és lehet, hogy kényszernek is érzed, mert szívesebben foglalkoznál a vállalkozásod fejlesztésével, ügyfélszerzéssel. 

Ebben az esetben nagy terhet tud levenni a lábadról egy profi SEO szövegíró.

Azonban ha mégis magad vágnál bele a SEO szövegírásba, a továbbiakban adunk néhány hasznos tanácsot, illetve pár hibára is felhívjuk a figyelmedet, amit mindenképp érdemes elkerülnöd.

1. Kulcsszókutatás és kulcsszó meghatározás

Egy SEO szempontból megfelelően optimalizált tartalom megírása előtt minden esetben készíts egy részletes kulcsszókutatást. A kulcsszókutatás segít kijelölni és priorizálni az üzletileg is megtérülő, reálisan megcélozható kulcsszavakat. Ezután pontosítsd, melyik kulcsszóra akarod felépíteni a keresőbarát szöveget és ezt végig tartsd szem előtt. A fókusz kulcsszó behatárolja és adja a témát, illetve megszabja a kiegészítő kulcsszavakat is.

2. Készíts egy vázlatot!

Mi SEO wireframe-nek, brief-nek hívjuk azt a vázat, ami a szövegírásnál sokat fog segíteni. Ha tájékozódtál a témádról, lesz egy struktúra a fejedben, hogy milyen témaköröket érdemes kisebb-nagyobb hangsúllyal tárgyalni, milyen legyen a tartalom felépítése és ki számít a témában hiteles forrásnak.

Ebben a lépésben érdemes meghatároznod a célcsoportodat és a tartalom stílusbeli irányelveit is.

3. Szövegírás

A lényegi rész, ami egy jól elkészített SEO wireframe segítségével nem is lesz olyan nehéz. Viszont biztosan szükséged lesz kiváló fogalmazási készségre, kitűnő helyesírásra és kreatív megoldásokra.

4. Finomhangolás

A szövegírást követően ne feledkezz meg a meta címről és leírásról sem. Ezen felül figyelj a címsorok formázására (H1, H2, H3 stb.), a belső linkelésre, és érdemes a szöveget képekkel, videókkal, infografikákkal is színesíteni. Továbbá ne felejtsd el elhelyezni a szöveg fókusz kulcsszavát az URL-ben sem!

5. Ellenőrizz le mindent!

Még egyszer olvasd át a kész tartalmat és ellenőrizd le, hogy:

  • A megfelelő kulcsszóra építetted fel és optimalizáltad a cikket?
  • A kulcsszó szerepel a megfelelő helyeken (cím, URL, meta leírás, címsorok)?
  • Nem halmoztad a fókusz kulcsszót?
  • Érdekes, figyelemfelkeltő címet adtál?
  • A formázás és helyesírás is rendben van?
  • Megfelelőek a belső linkek és horgonyszövegek?
  • Megjelölted a forrást, ahol szükséges?
  • Helyeztél el képeket, grafikonokat és szükség esetén ezek forrását is megjelölted? 

6. Rendszeres időközönként frissítsd a tartalmaidat!

Végül, de nem utolsósorban, ne hagyd, hogy elévüljön a tartalom. A versenytől függően, rendszeres időközönként érdemes felülvizsgálnod a régi tartalmaidat, szükség esetén kiegészítened, esetleg összevonnod vagy szétbontanod azokat.

Ezekre figyelj SEO szövegírás közben

Embernek írj, keresőnek optimalizálj!

Nemcsak a keresőrobotnak íródik a szöveg. Legalább olyan fontos a hiteles, minőségi, élvezhető tartalom.

Ne plagizálj!

Más tollával nem illik ékeskedni! A keresőbarát, hiteles cikk nem plagizál, ellenben hivatkozik a forrásokra, tartalmaz a szövegen túl képeket, videókat vagy infografikákat.

A látványelemeknél szintén tilos “lopni”, jogtiszta képeket használj, vagy alkalmazz forrásmegjelölést!

Kerüld a kulcsszóhalmozást!

A kulcsszavak használata fontos, de halmozásuk kerülendő. Pontosan ismerni kell, hogy adott szegmensben, témakörnél és cikk típusnál milyen fő kulcsszavakra és kiegészítő kulcsszavakra lehet és kell építeni, amiben az előzetesen készített kulcsszókutatás lesz a segítségedre. Használj bátran szinonimákat is, a Google felismeri ezeket és szereti, ha a szöveg változatos.

Figyelj, nehogy a kulcsszavaid kannibalizálják egymást!

Adott kulcsszóra csak egy aloldalt optimalizálj, különben egymással fognak versenyezni, amiből nem jöhetsz ki győztesen a találati listában.

Kerüld a duplikációt!

A duplikált tartalom az, amikor ugyanazt, vagy nagyban megegyező szöveget másik aloldalra vagy weboldalra illesztesz be, megfelelő technikai háttér nélkül. SEO szempontból súlyos hibának számít. Ügyelj, hogy megfelelően kezelj minden ilyen előforduló esetet.

Tagold a szöveget és használj kiemelést!

Érdemes kiemeléseket és inkább több kisebb bekezdést használnod. Az emberek nagy része “gyorsolvasó”, kiragad szövegrészeket, és csak átfutja a tartalmat.

Legyen meg a konvertálás lehetősége!

Fontos a cselekvésre ösztönzés, hiszen ez az egyik célod a tartalommal. Ennek egy egyszerű, de hatékony módja a CTA (Call To Action) gomb használata, például így:

SEO szövegírás és a kulcsszavak

Régebben bevett szokás volt a marketingesek körében, hogy a szövegeket “telepakolták” a megcélzott kulcsszóval és így érték el, hogy a tartalmuk jó pozícióban rangsoroljanak. A keresőmotorok hajnalán ez egy működőképes elv volt, azonban manapság a kulcsszóhalmozás inkább káros, mint előnyös.

A kulcsszóarányokra nem ügyelő szöveget a felhasználó nem szívesen olvassa, sok esetben értelmetlennek is érezheti és be fogja zárni az oldalt. Az ilyen felhasználói viselkedést és magas visszafordulási aránnyal rendelkező oldalt pedig megjegyzi a Google, és nem fogja előnyben részesíteni a rangsor kialakítása során.

Tehát ha jól használod a kulcsszavakat, és nem halmozod őket, a keresőmotorok előrébb fognak sorolni.

A SEO szövegírás fajtái

Felmerülhet a kérdés, hogy egyáltalán milyen szövegeket lehet keresőbaráttá tenni.

Lényegében bármilyen online publikált szöveg vagy tartalom lehet SEO optimalizáltNéhány példa, a teljesség igénye nélkül:

  • honlapok törzsszövegei,
  • landing page szövegek 
  • kategóriaoldalak 
  • termékleírások 
  • szakmai cikkek
  • blogbejegyzések
  • leíró tartalmak
  • termék összehasonlítások
  • interjú

A SEO szövegírás eszköztára kiváló lehetőséget kínál arra, hogy weboldalad előkelő pozícióban jelenjen meg a Google találati listáján.

Megfelelő kezekben az olvasók számára jó minőségű, hiteles, a keresőmotorok számára pedig jól optimalizált tartalmaid lesznek. Ennek eredményeképpen több látogatód, végső soron pedig több konverziód, megkeresésed, vásárlásod lesz.

A keresőoptimalizált szövegírás eredményei

Hogyan alakul a SEO szövegírás ára?

Mielőtt rátérünk a szövegírás áraira és megtérülésére, fontos kiemelni, hogy megkülönböztetünk hagyományos szövegírót és olyan szövegírót, aki egyben SEO szakember is. SEO ügynökségként mi az utóbbit tudjuk hitelesen bemutatni.

A hagyományos szövegíró általában karakter alapú díjazásban részesül, ellenben egy keresőoptimalizált tartalom előállítása jóval több időt vesz igénybe, hiszen a folyamat a szövegírás előtt már a kulcsszókutatással és a megfelelően kiválasztott kulcsszavakat tartalmazó tartalomstratégiával elkezdődik és a szöveg megírásán túl az előzőekben említett, SEO szakértelmet igénylő elemek optimalizálásával fejeződik be.

Éppen ezért a SEO szövegírás árát általában fix díjban határozzuk meg, amire tartalmanként 50.000-90.000 forint közötti összeggel érdemes kalkulálni.

Azonban fontos hangsúlyozni, hogy nem lehet pontos árat meghatározni anélkül, hogy egyeztetnénk a részleteket illetően. Az árakat nagyban befolyásolja többek között az előállítandó tartalom témája, hosszúsága, komplexitása és a piaci verseny. Éppen ezért a fenti árak csak hozzávetőleges információként szolgálnak.

A SEO szövegírás megtérülése

A fenti összegek a hagyományos szövegíráshoz viszonyítva magasnak tűnhetnek, azonban érdemes megvizsgálni, hogyan térül meg egy keresőoptimalizált szöveg. 

Ehhez vegyük alapul például a havi szinten, hozzávetőlegesen 1.400 kereséssel rendelkező “borkóstoló” kulcsszót.

 

SEO szövegírás megtérülése borkóstoló kulcsszóra

organikus találati lista a “borkóstoló” kulcsszóra
forrás: ahrefs.com

 

A fenti kép Traffic oszlopában látható, hogy a “borkóstoló” kulcsszóra jelenleg első pozícióban rangsoroló Borindex oldala hozzávetőlegesen 534 organikus látogatót realizál havi szinten. Átlagosnak tekinthető 3%-os konverziós aránnyal és 10.000 Forintos kosárértékkel számolva ez az aloldal havonta 160.200 Forint bevételt generál. Ráadásul egy megfelelően optimalizált oldal esetében ez a pozíció és organikus forgalom akár évekig is fenntartható.

Az előbbi példa mindössze egy kulcsszóra optimalizált tartalomra vonatkozik, több kulszcsó esetében a bevétel jelentősen nőhet. Továbbá a megtérülés mértéke nagyban függ az adott kulcsszó keresési volumenétől, és hogy mekkora a piaci verseny. 

Ha a te iparágadra jellemző kulcsszavakra nagy a kereslet és kompetitív a piac, akkor jó eséllyel több milliós bevételt tudnak generálni a megfelelően optimalizált tartalmak. Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy kiderítsük!

Fontos lefektetnünk, hogy a legtöbb iparágban a TOP pozíciók megszerzéséhez elengedhetetlen többek között a megfelelő technikai SEO alapozás, az alaposan megtervezett felhasználói útvonal és design, valamint sok esetben a linképítés is. Azonban számos olyan esettel találkoztunk már, amikor a SEO szempontból megfelelően optimalizált szöveg önmagában is meghozta a kívánt áttörést.

Ha kíváncsi vagy milyen eszközök segítségével értük el, hogy a Borindex számos üzletileg is megtérülő kulcsszóra az organikus találati listák elejére kerüljön, olvasd el az alábbi esettanulmányunkat

Ha pedig szeretnéd, hogy a Te szövegeid is garantáltan keresőoptimalizáltak legyenek, vedd fel velünk a kapcsolatot.

Segíthetünk?

Számos referenciánk és esettanulmányunk bizonyítja, hogy legyen szó webáruházról, online szolgáltatásról, okoskönyvtárról, az E.ON vagy a Street Kitchen sikeréről, mi ott álltunk a háttérben és büszkék vagyunk a növekedésre, amit közösen értünk el.

És hogy szövegírás keretein belül miben tudjuk támogatni a Te sikereidet is?

SEO szövegírás

Ha szeretnéd, hogy a szövegírás folyamatát teljes egészében menedzseljük, akkor választhatod szakmai szövegíróinkat, akik publikálásra kész, keresőoptimalizált tartalmakat adnak át neked.

A SEO szövegíráson felül természetesen a teljes SEO folyamatot le tudjuk fedni, a kulcsszókutatástól kezdve, technikai SEO auditon keresztül, a linképítésig, bármilyen keresőoptimalizálással kapcsolatos problémára tudjuk a megoldást.

SEO szövegírás támogatása

A weboldalad szöveges tartalmaihoz keresőoptimalizálási javaslatokat biztosítunk. Javaslatot teszünk a fókusz kulcsszóra és annak megfelelő használatára, címet, URL-t és alcímeket ajánlunk, valamint segítünk a meta adatok meghatározásában.

SEO wireframe-ek (vázlatok) elkészítésével a szövegírást belsős munkatársaddal is végeztetheted.

Ujhelyi Georgina

Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.