Így állítsd össze a Google Cégem profilod, hogy rád találjanak vásárlóid

Ahhoz, hogy vállalkozásod online marketingje igazán hatékony legyen, létfontosságú lépés a Google Cégem fiók létrehozása. Különösen fizikai boltok, rendelők, és éttermek esetében fontos a lokációhoz kötött keresések miatt, de minden vállalkozás életében alap elvárás a keresőben történő megjelenés.

Az online marketinged akkor fog igazán hatékonyan működni, ha a különböző eszközöket egymáshoz igazítva, jól összehangolva alkalmazod. Nem maradhat ki  a listából a keresőoptimalizálás és a Google Cégem oldalad optimalizálása sem.

Hogy miért? Manapság már a legtöbb vásárlás internetes kereséssel indul, hiszen a vevők többsége információt gyűjt egy adott cégről, termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt döntést hozna. 

Miért van fontos szerepe a Google cégem profilnak?

A Google Cégem, vagyis a Google My Business kiváló lehetőség arra, hogy első kézből szolgáltass információt potenciális vevőid számára, gyorsan és egyszerűen.

Ha a vásárlóid kíváncsiak a nyitvatartási idődre, szeretnék megtudni hogyan juthatnak el a címedre a legegyszerűbben tömegközlekedéssel, vagy érdekelnék őket az üzletedről írt értékelések, biztos, hogy először egy Google-ben indított kereséssel fognak információt gyűjteni. Könnyítsd meg a dolgukat, és biztosítsd számukra ezeket az alapvető adatokat vállalkozásod Google profilján. 

Ahogy már említettük, a lokális keresések esetében rendkívül fontos szerepe van a Google profilodnak. Ha például egy felhasználó a hamburger budapest kulcsszóra indít keresést, a találati lista tetején azok az éttermek jelennek meg Google térképen, akiknek üzleti profilja relevánsnak számít. Vagyis azok a közelben lévő, budapesti hamburgerezők, vagy hamburgert is kínáló étkezdék, akiknek van Google Cégem profilja. 

google én cégem lista

Ez a szolgáltatás ingyenes, és leggyakrabban a fizetett hirdetéseket is megelőzik az ilyen módon, térképen megjelenített találatok.

Tegyük fel, hogy te készíted a város legjobb fogásait, de nem regisztrálod az éttermed a felületen.

Rengeteg potenciális vendégtől eshetsz el, hiszen a keresés során rád sem találnak, és egyenesen a konkurenciához mennek.

Így optimalizáld a Google cégem profilod:

Összefoglaltuk a nyolc legfontosabb lépést ahhoz, hogy neked is felhasználóbarát, informatív és jól optimalizált céges profilod legyen. Kövesd útmutatónkat, és hozd ki a legtöbbet ebből a platformból.

google cégem profil

Hozd létre a profilod

Lépj be a Google fiókodba, majd válaszd ki a Cégem vagy (angol nyelvű megjelenítés esetén) a My Business menüpontot. Ezt követően néhány alapvető adatra is szükséged lesz, mint például a cégnév, cím, kapcsolattartási adatok.

Válaszd ki, hogy vállalkozásod hol és milyen tevékenységi körben működik, pl: étterem, ügyvédi iroda vagy papír-írószer. Ezek az adatok fognak segíteni a Google algoritmusának, hogy a keresési kulcsszavakra a lehető legrelevánsabb találatokat jelenítse meg a felhasználóknak. 

Ezt követően igazolnod kell a vállalkozásod hitelességét, egy postai levélben kiküldött kód által. Ez a folyamat nagyjából 1-2 hetet vesz igénybe, miután megkaptad a leveled csak be kell írnod a számsort a korábban létrehozott adatlapodra, és máris igazoltad a tulajdonjogodat.

Töltsd ki a szükséges adatokkal a Cégem adatlapot

Használd ki a Business fiókod lehetőségeit, add meg a vállalkozás adatait, valamint minden olyan információt, ami segíthet a vevők vagy ügyfelek megszerzésében.

Töltsd fel a logód, add meg nyitvatartási időd, mutasd be pár sorban céged a Leírás mezőben. Informáld a potenciális ügyfeleidet arról, mivel foglalkozol, milyen termékeket árulsz vagy milyen szolgáltatásokat nyújtasz.

Legyen számukra egyértelmű, hogyan léphetnek veled kapcsolatba, vagy hol találnak több információt a cégedről. 

Ügyelj arra, hogy az itt megadott adatok pontosak legyenek, ha változik a nyitvatartási időd, vagy ünnepnap miatt zárva tartasz, informáld róla a közönséged. 

Frissítsd a képeid

A logód, valamint az üzleted bejáratától készült fotók után is frissítsd a vállalkozásodhoz kötődő képeid. Legyen szó az üzlethelyiséged bemutatásáról, étel- vagy termékfotókról, mind segítenek abban, hogy felkeltsd potenciális vevőid érdeklődését vagy meggyőzd őket. 

A képeket különböző kategóriákba töltheted fel, így például közzé tehetsz videókat, beltéri és kültéri fotót, a csapatodról vagy munka közben készült képeket, beállíthatsz külön borítóképet, logót és emblémát is. Ha az étterem szektorba tartozik vállalkozásod, akkor pedig az étlapodat is közzé teheted.

Használj látványos, 360°-os képeket, mutasd be ezáltal élethűen és a lehető legrészletesebben, mire számíthatnak az érdeklődők, ha ellátogatnak hozzád. Ez a fajta vizuális elem nemcsak látványos, a tájékozódásban is sokat segíthet vevőidnek.

Reagálj az értékelésekre, véleményekre

A Google Cégem profilodon ügyfeleidnek lehetősége van értékelés írására is. Figyeld a vevőid visszajelzését és reagálj a pozitív és negatív véleményekre egyaránt. 

Ha valaki elégedetlen volt a cégeddel, lehetőséged van válaszolni a kritikára, felvenni vele a kapcsolatot és kinyomozni a probléma okát. Ezt a funkciót ügyesen használva folyamatosan javíthatod a szolgáltatásod színvonalát, és a panaszkodó vevőből akár visszatérő ügyfelet is kovácsolhatsz.

Ha pozitív véleményt kaptál, válaszban köszönd meg, fejezd ki mennyire fontos, hogy vevőid elégedettek legyenek, és bíztasd őket újravásárlásra. Ez a típusú interakció még inkább felerősíti a pozitív vásárlói élményt, hiszen azt az érzést kelti, hogy ügyfeleiddel a tranzakció után is törődsz, és figyelmet szentelsz a vevőgondozásra.

Válaszolj a kérdésekre!

Sokan nem veszik figyelembe, de a profilon ‘Kérdések és válaszok’ rész is található, ahol az ügyfelek kérdéseket tehetnek fel a vállalkozással kapcsolatban, amire a tulajdonos és a többi felhasználó egyaránt válaszolhatnak. Ha kérdést intéznek hozzád, ragadd meg az alkalmat és válaszolj te, ezek az információk másoknak is hasznosak lehetnek. 

Ha egy téma gyakran előkerül, akkor valószínűleg egy fontos részletet kihagytál a vállalkozásod bemutatása során.

Vedd figyelembe ezt a visszajelzést, optimalizáld a profilod, és építsd be megfelelő részébe a választ.

Figyeld az eredményeid

A Google rendszerében lehetőséged van arra is, hogy figyeld profilod eredményeit. Kövesd nyomon hány releváns keresés történik az adott hónapban, ebből hány esetben jelenik meg a profilod, és hány műveletet hajtanak végre a felhasználók.

Figyeld meg, hogyan változnak ezek a számok ha például új fényképet teszel közzé, vagy kiegészíted részletesebb információkkal a profilod. 

Egy biztos: a Google Business profil túlságosan fontos eszköz az online marketingedben ahhoz, hogy ne élj vele. Annak érdekében, hogy megjelenj a releváns Google keresésben, hogy potencális ügyfeleid rád találjanak és vevőket szerezz a keresőből, érdemes minél hamarabb elkezdeni a keresőoptimalizálást.

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Beszéljünk!